Auto-Moto

Volkswagen Autovehicule Comerciale a livrat 354.770 de vehicule la nivel mondial, in 2009

• Cresterea cotelor de piata europene
• Livrari la nivel mondial in scadere cu 20,7 procente, ca urmare a crizei economice
• Cota in crestere pe piata din Romania

Volkswagen Autovehicule Comerciale a livrat 354.770 vehicule comerciale usoare la nivel mondial in 2009 (2008: 447.244).
Acest volum este cu 20,7% in scadere fata de cel al anului trecut.
In ciuda evolutiei economice negative a sectorului autovehiculelor comerciale, cel mai mare producator de utilitare usoare a reusit sa isi dezvolte in continuare cotele de piata.
“In 2009 am simtit din plin impactul crizei economice asupra ciclului economic al autovehiculelor comerciale usoare. Intregul sector al vehiculelor comerciale a inregistrat un declin sever in vanzari.”, spune Stephan Schaller, CEO Volkswagen Autovehicule Comerciale. “Nici marca Volkswagen Autovehicule Comerciale nu a fost ferita de climatul economic alterat, dar am putut mari distanta dintre noi si competitori”.
Produsul cu cele mai mari volume de vanzare a fost Caddy, cu un total de 139.826 unitati livrate la nivel mondial (2008: 151,488; – 7,7 procente)
Familia de modele T5, Transporter, Caravelle si Multivan, a atins cifre de livrari de 116.503 vehicule (2008: 177.729; – 34,4 procente). Cota de piata a crescut in continuare, in acest mediu dificil.
Crafter a suferit de asemenea o scadere a unitatilor livrate, ca rezultat al crizei economice, ajungand la un total de 33.903 livrari la nivel mondial (2008: 50.595; – 33,1 procente). Si in acest segment, cota de piata s-a imbunatatit.
Per total, Volkswagen Autovehicule Comerciale a facut fata intr-un mod mai eficient decat competitorii sai climatului economic negativ, care a generat un declin sever al livrarilor vehiculelor comerciale usoare, in special in Europa.
In timp ce piata totala a utilitarelor usoare a inregistrat un declin de 32 procente*, Volkswagen Autovehicule Comerciale a livrat 258.002 unitati in zona principala de piata (2008: 331.629; – 22,2 procente). Marca si-a dezvoltat cotele de piata pentru intreaga gama de modele.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a reusit sa isi extinda cotele de piata pentru toata gama de produse.
Pe piata din Germania, marca Volkswagen Autovehicule Comerciale si-a pastrat pozitia fruntasa, mentinand un nivel stabil al livrarilor, cu 123.676 unitati livrate in 2009 (2008: 124.850; – 0.9 procente). Piata totala a vehiculelor comerciale a inregistrat in Germania un declin de aproximativ 11%.
“Ne-am atins obiectivul pentru 2009, si anume sa ramanem numarul unu in Germania si Europa, si sa ne extindem cotele de piata”, explica Harald Schomburg, Membru al Consiliului Director pentru Vanzari si Marketing.
Impreuna cu Importatorii si Distribuitorii nostri, am avut o performanta semnificativ mai buna decat piata in general. Chiar si in vremuri de recesiune, clientii nostri continua sa sa aiba incredere in calitatea inalta si tehnologia inovatoare a produselor noastre, cunoscute pentru economia costurilor de exploatare si valorile reziduale inalte.
Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale se vede pregatita pentru 2010. “Stim ca 2010 va fi un alt an plin de provocari. Afacerea cu vehicule comerciale a atins punctul minim, dar vremurile grele nu s-au sfarsit aici”, spune Stephan Schaller. “Inovatiile produselor noastre ne asigura competitivitatea pe piata. Noul Transporter are toate sansele pentru a avea un start bun in primul sau an complet de vanzare. Iar noul Amarok ne permite sa intram pe piete noi in sectorul pick-up, ce se afla in extindere la nivel mondial”.
In Romania, piata vehiculelor comerciale usoare a cunoscut o scadere de 61,8%. Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale si-a extins cota in cadrul pietei de import, ajungand la 12,16% (2008: 10,69%).
Volumele cele mai mari de livrari au fost inregistrate pentru Volkswagen Caddy, cu 775 de unitati, urmat de Crafter, 523 vehicule livrate.
Volkswagen Transporter isi mentine pozitia de lider pe segmentul sau.

Sursa: Nurvil Rm.Valcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button