Ancheta

Cum a făcut o firmă din Vâlcea zeci de miliarde… din piatră seacă

• SC Amitrans SRL a fost înfiinţată în 2002 şi, timp de 4 ani, n-a avut nici un angajat. În 2008, ca prin minune, ajungea la o cifră de afaceri de aproape 90 miliarde lei vechi.

În urmă cu aproape o lună, auzeam că un SRL din Vâlcea tratează cu cei de la Volvo să cumpere peste 10 autocamioane de mare tonaj. Ni s-a părut oarecum ciudat că o societate „anonimă”, despre care nici nu ştiam că există până atunci, intenţionează să facă o asemenea investiţie, mai ales într-o perioadă de criză.

Aşa că am verificat un pic ce este cu firma respectivă şi ce „tun” pregăteşte aceasta. Am adunat informaţii foarte interesante, dar nu am apucat să publicăm nimic pentru că întâmplarea a făcut ca, în acele zile, transportatorul cu pricina să fie luat la „şuturi” în alte publicaţii. În acele condiţii, am decis să mai ţinem subiectul la „dospit”, pentru că, mai mult decât orice, nu doream să se creadă că avem vreo legătură cu ceea ce fac alţii. Între timp, firma Amitrans, pentru că la aceasta ne referim, a cam dat-o la pace cu „duşmanii”. Mai mult decât atât, a rămas datoare cu nişte răspunsuri pe care „concurenţa” nu prea mai pare dornică să le afle.
Aşadar, din cercetările noastre, reiese că SC Amitrans SRL a fost înregistrată la RC în 2002, se ocupă de transporturi rutiere de marfă şi are sediul într-un apartament din cartierul Ostroveni. În primul an de activitate, nu avea nici un angajat şi atingea o cifră de afaceri de aproximativ 100.000 RON. Înregistra datorii de peste 13.000 lei şi avea active circulante de vreo 16.800 lei. Altfel spus, era o firmuliţă care pornea la drum cu buzunarele ciuruite. În 2003, Amitrans SRL ajungea la o cifră de afaceri de 410.400 RON. Un an mai târziu, în mod miraculos, societatea depăşea pragul de 999.000 RON. De unde i-au venit banii şi pentru ce „servicii” numai Dumnezeu ştie. Probabil că a făcut transport rutier de marfă cu piloţi automaţi şi cu maşini împrumutate pe degeaba. În 2006, Amitrans făcea prima angajare şi deja sărea de 1.000.000 RON. Nu, nu e nicio glumă, cu un singur salariat. În 2007, cu cinci angajaţi şi venituri picate parcă din cer, societatea creştea dintr-o dată la 4.978.078 RON – cifră de afaceri şi un profit de 2.149.741 RON. În 2008, însă, depăşea orice imaginaţie şi urca la 8.502.781 RON – cifră de afaceri şi un profit de aproape 30 miliarde lei vechi. În 2009, a scăzut la 50 miliarde lei vechi, dar a recuperat în 2010, când începea din nou să crească şi ajungea la o cifră de afaceri de 5.854.569 RON. Pesemne că, între timp, proprietarii Amitrans au mai învăţat câteva giumbuşlucuri, aşa că, în 2010, nu s-au mai înregistrat cu profit, pentru a plăti un impozit în plus, ci s-au trecut pe pierdere, cu 143.675 RON. Curiozitatea ne-a făcut să verificăm acest SRL şi în S.E.A.P., la secţiunea ofertanţi, gândindu-ne că, logic, o astfel de afacere, începută fără bani aduşi de-acasă de acţionari, fără o infuzie de capital, nu putea creşte într-un asemenea ritm decât dacă, printr-un noroc chior, firma câştiga nişte licitaţii grele, din care s-a ales cu un profit fantastic. Da de unde? Am găsit înregistrată în sistem firma Amitrans SRL, dar am constatat că aceasta n-a participat niciodată la o licitaţie şi, evident, n-a câştigat niciuna. De aceea, părerea noastră este că rămâne un mare mister cum Amitrans SRL s-a dezvoltat în câţiva anişori cât alte firme într-un veac, fără o investiţie iniţială serioasă, fără angajaţi. Poate că ne luminează şi pe noi cineva de la Amitrans măcar cum a făcut primul milion, dar nu cum i-au „luminat” pe ceilalţi. Probabil că această societate este patronată de nişte „genii”, care ştiu să facă zeci de miliarde din piatră seacă. În orice caz, refuzăm să credem că ar fi vorba de nişte pârliţi de şoferi, cum s-a scris în presă. Dacă ar fi aşa, vă daţi seama că ceva ar fi putred în Danemarca. În fine, vom verifica şi asta.

Articole Similare

2 Comments

  1. Oltchimul sa traiasca !!!! Amitrans lucreaza doar pt Oltchim…cara piatra de var de la Bistrita, macadam si alte cele necesare Oltchimului. Mai ales sambata si duminica…cand nu sunt inspectorii de la ARR + RAR + SDN pe trasee. Sa-i vezi ce alearga cu masinile !!!….

  2. CRED CA NU NE MAI MIRA NIMIC…DAR VERIFICATI TOTUSI DACA NU CUMVA ACEASTA FIRMA APARTINE FIULUI SOFERULUI LUI ROIBU.

Lasă un răspuns

Back to top button