Ancheta

Ce riscă cei care fură apă din reţeaua APAVIL

Având în vedere faptul că, în ultima perioadă, Apavil S.A a înregistrat pierderi semnificative de apă, generate de avarii şi furturi, operatorul regional al serviciilor de apă şi de canalizare continuă campania de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public. APAVIL SA, prin Serviciul Control Clienţi – structură organizatorică în coordonarea Directorului Comercial, a desfăşurat în luna octombrie 2021 acţiuni specifice de verificare şi control a clienţilor societăţii în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente clandestine, a utilizatorilor fără contract de furnizare, a utilizatorilor cu surse proprii de apă nedeclarate, dar care evacuează apa în reţeaua de canalizare, de verificare a integrităţii sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi a etanşeităţii legăturilor, pentru înlăturarea pierderilor din reţea etc.. În urma acţiunilor de verificare a clienţilor efectuate în Ştefăneşti, Pietrari, Tomşani, Brezoi şi Rm. Vâlcea au fost depistaţi: 2 clienţi cu branşamente frauduloase. S-a luat măsura eliminării branşmentelor frauduloase şi sistarea furnizării alimentării cu apă până la achitarea prejudiciului si intrarea în legalitate; 2 utilizatori cu surse proprii de apă necontorizate, dar care deversează apa reziduală în reţeaua publică de canalizare; 19 clienţi cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în reţeaua publică de canalizare fără a deţine contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu. Atragem atenţia consumatorilor că furtul de apă din sistemul public de alimentare cu apă şi de canalizare constituie infracţiune în domeniul serviciilor de utilităţi publice şi se pedepseşte potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, aşa cum este prevăzut în Legea srviciilor comunitare pentru utilităţi publice (nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare), art. 46, alin. 1: „Constituie infracţiune în domeniul serviciilor de utilităţi publice şi se pedepseşte potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările şi completările ulterioare, fapta săvârşită cu intenţie privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă.” De asemenea, pentru situaţiile de consum clandestin, prejudiciul adus societăţii noastre se stabileşte conform Ordinului 29/N/1993 al MLPAT – Ordin pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei şi a aenergiei termice la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, facturându-se 120 mc/lunar (consum pompă cu jet continuu cf. Normativului), aplicate pe o perioadă de maxim 36 de luni anterioare depistării. Acţiunile de verificare ale Apavil S.A vor continua în toată aria sa de operare, pentru identificarea branşamentelor frauduloase de apă, care conduc la reducerea debitului de apă şi diminuează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiţii optime, fiind afectaţi astfel toţi consumatorii. Pentru stoparea acestor acţiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă, rugăm clienţii să anunţe reprezentanţii Apavil S.A prin sesizarea oricărei situaţii care pare suspectă la sediul societăţii din str. Carol I nr. 3-5, dispeceratul Apavil S.A – 0250820010/ 0350802160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro.
(Compartimentul Comunicare, Mass-Media al SC APAVIL SA)

Articole Similare

Back to top button