Auto-Moto

Acum 60 de ani – startul producţiei de serie a unui succes internaţional: Volkswagen Transporter

vwt5Luna martie 1950. Este începutul unui succes mondial – la Wolfsburg ies primele Volkswagen Transporter de pe banda de producţie. La exact 6 ani mai târziu, după aproximativ 160.000 de unităţi construite, producţia primei generaţii este mutată în fabrica de la Hanovra.

În anul 1967 aveau să fie produse mai mult de 1,83 milioane Volkswagen Transporter – supranumit Bulli – şi peste 10 milioane până în ziua de azi. Dupa fabricarea manuală a primelor opt Transporter, ies de pe banda de producţie în martie 1950 primele Transporter – denumite iniţial cu prescurtarea Tip 2*. Cele şase Furgoane şi două Kombi din seria prototip au folosit unor scopuri de prezentare, fie pentru aflarea dorinţelor şi nevoilor clienţilor, fie pentru presă. În primăvara anului 1950 este însă momentul: experienţa anilor marcaţi de dezvoltare economică prinde contur, iar Transporter Tip 2 devine un produs de serie. Maşina nu este dezvoltată, aşa cum fusese iniţial plănuit, pe platforma Beetle – Tip 1 – ci beneficiază de o platformă proprie, concepută special pentru un autovehicul de transport.
Partea tehnică este preluată de la marca Volkswagen autoturisme. Cei 25 CP au misiunea de a transporta un maxim de 750 kg încărcătură. Fără o motorizare deosebit de puternică la început, dar totuşi fiabilă şi de încredere, noul Transporter biruie sarcinile încredinţate lui. Până în iulie 1967, când – după 17 ani – producţia în Germania a primei generaţii T1 ia sfârşit, motorul este îmbunătăţit permanent, ajungând să dezvolte 44 CP.
T1 a fost fabricat de asemenea în Brazilia, începând din anul 1957 şi continuând până în anul 2000. Producţia internaţională a primei generaţii Bulli ajunge astfel la 2,9 milioane de unităţi.

Modele Transporter nu au putut fi încadrate niciunei clase deja existente, ci au creat o nouă clasă

La fel ca şi modelul Golf, urmaşul modern al modelului Beetle, toate generaţiile de autovehicule Bulli, de la T1 până la T5, dispun de o imagine ce le permite să nu se încadreze în nicio clasă. Şi aceasta este o caracteristică unică la nivel mondial. Din 2003 s-au livrat din generaţia actuală, Transporter T5, îmbunătăţită ca design, dar şi tehnic, peste un milion de unităţi. În ultimul an s-au înregistrat la nivel mondial 178.000 de clienţi care au ales unul din cele patru modele de bază. Gama T5 se comercializează în Europa, Asia, Africa, America de Sud, precum şi în Noua Zeelandă şi Australia. În Europa, Germania, Marea Britanie, Olanda, Turcia şi Franţa reprezintă cele mai profitabile cinci pieţe de desfacere ale modelelor Transporter. În cazul Multivan, primele cinci cele mai profitabile pieţe de desfacere din Europa sunt Germania, Austria, Rusia, Marea Britanie şi Franta.

Şofer pe viaţă – o dată T5, întotdeauna T5

Cele mai importante motive pentru achiziţionarea unui Transporter, conform unui sondaj actual efectuat în rândul clienţilor, sunt o experienţă pozitivă a cumpărătorilor în interacţiunea cu marca sau modelul, apoi performanţa şi gradul de încredere. 59 de procente din totalul clienţilor au mai condus şi înainte un model Volkswagen Autovehicule Comerciale – dintre care în 81 de procente din cazuri a fost vorba de un Transporter. În cazul Multivan, până acum, cei mai mulţi clienţi s-au decis, de asemenea, în baza unei experienţe pozitive în interacţiunea cu marca şi modelul. Pe locul doi şi trei urmează versatilitatea şi spaţiul generos. 72 de procente din totalul cumpărătorilor Multivan au mai condus un autovehicul fabricat de Volkswagen AG. Referitor la noii clienţi, foşti clienţi ai concurenţei, Multivan punctează mai ales în cazul şoferilor de MPV-uri.

Scurt istoric:
Tradiţie – Transporter ca simbol

Originile gamei de modele denumite iniţial în cadrul companiei Tip 2 datează de la începutul anilor 50 – modelul Tip 1 a fost legendarul «Beetle» care iniţial a constituit baza pentru Tip 2 sau Bulli, după cum a devenit cunoscut în limbaj popular. Varianta Bulli are parte de o carieră asemănătoare cu cea a modelului Beetle, devenind un nume cunoscut pe aproape toate pieţele din lume. Începuturile acesteia se leagă de numele Ben Pon. Întreprinderea de familie a acestuia, „Pon´s Automobielhandel” este din 1947 importator oficial Volkswagen în Olanda. Chiar în acelaşi an, Ben Pon are ideea că pornind de la modelul Beetle să ofere o variantă Transporter. Cu schiţa autovehiculului desenată în bloc-notesul său şi devenită legendară în ziua de astăzi, acesta îl convinge pe directorul de atunci al Volkswagen, Heinrich Nordhoff, de ideea sa genială. Acesta este începutul unei cariere unice a microbuzelor şi autovehiculelor comerciale – mai exact a modelelor Bulli.

Sursa: Porsche România/ Nurvil Rm.Vâlcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button