Auto-Moto

Pasiune pentru viteza

 Noul Audi TT Roadster

 

Pasiune pentru viteză

 

Audi oferă posibilitatea de a alege între două motoare pentru noul Roadster TT. Motorul V6 de  3,2 litri generează 250 CP şi este dotat cu tracţiune integrală quattro ca echipare standard. Motorul TFSI 2,0, care îmbină tehnologia turbocompresorului cu injecţia directă de benzină, furnizează 200 CP roţilor faţă. Ambele variante pot fi comandate împreună cu cutia de viteze inovatoare S tronic cu două ambreiaje, ca o alternativă pentru schimbarea manuală standard în şase trepte. Pentru a sublinia stilul autentic al conducerii unui automobil decapotabil, forma agresivă a caroseriei este completată de plafonul textil uşor. Roadsterul TT quattro 3,2 este dotat ca echipare standard cu un acoperiş textil complet automat, cu acţionare rapidă, disponibil ca o opţiune pentru TFSI 2,0 la preţul de 1.015 Euro. În ciuda specificaţiei bogate, noul Audi Roadster TT va avea un preţ similar modelului pe care îl înlocuieşte. Lansarea va avea loc în Germania în primăvara anului 2007 la preţuri începând de la 33.800 Euro (inclusiv TVA).

Designul exterior

Audi a păstrat particularităţile carismatice de design, rafinându-le cu atenţie în noul model. La Roadsterul TT, acoperişul textil creează un contrast clar, conferind o geometrie mai pronunţată designului general. Ca şi în cazul Coupe-ului, la viteze de 120 km/h, deasupra capacului portbagajului se ridică un spoiler acţionat electric. Comparativ cu modelul pe care îl înlocuieşte, noul Roadster TT a crescut brusc în dimensiuni, noile proporţii accentuându-i caracterul sportiv. Acum are o lungime de 4.178 milimetri, lăţime de 1.842 mm şi înălţime de 1.358 mm, iar ampatamentul este mărit cu 46 mm până la 2468 mm.

Caroseria şi siguranţa

Ca şi la Coupe-ul TT, caroseria Roadsterului TT este construită pe baza principiului tehnologiei Audi Space Frame, care presupune o construcţie hibrid inovatoare, încorporând expertiza incredibilă a mărcii într-un design uşor. Caroseria este 58% aluminiu şi 42% oţel. Această combinaţie de materiale face ca Roadsterul să fie deosebit de uşor, masa proprie a motorului TFSI 2,0 cântărind puţin peste 1.295 kilograme. Pentru a asigura distribuirea uniformă a sarcinii între punţi, piesele din oţel sunt amplasate în principal în partea din spate a caroseriei – peretele despărţitor din spatele habitaclului, fiind din oţel.

Interiorul

Interiorul Roadsterului TT este considerabil mai mare, oferind un spaţiu generos în zona capului şi a cotierelor. Lăţimea la nivelul umerilor este acum de 1362 mm, cu 29 mm mai mare. Scaunele sportive adâncite oferă suport lateral ferm atât pentru conducatorul auto, cât şi pentru pasager. Volanul sportiv din piele – specificaţie standard – are secţiunea din partea inferioară dreaptă. Finisajul din piele opţional Impulse, cu caracteristica sa distinctivă – cusătura de la partea superioară, care era deja un element cult la modelul anterior, este acum unul din cele patru pachete de finisaje din piele. Modelul quattro 3,2 este capitonat într-o combinaţie de finisaje Alcantara/Leather, ca specificaţie standard.
Trenul de rulare

Ca şi în cazul Coupe-ului TT, noul Roadster este disponibil în două variante cu motor pe benzină montat transversal. Ambele furnizează o putere mare de demarare şi puteri maxime impresionante, rezultând o performanţă sportivă absolută. Motorul în patru cilindri dirijează puterea către roţile faţă, în timp ce la motorul V6 puterea este furnizată la toate roţile pe baza principiului quattro, oferind dinamism şi o ţinută de drum sigură, în egală măsură. Pe lângă o schimbare manuală sportivă în şase trepte, ambele motoare sunt, de asemenea, disponibile cu cutia de viteze inovatoare S tronic, cu două ambreiaje pentru schimbări ale treptelor foarte rapide fără nici o întrerupere a fluxului de putere. Motorul în patru cilindri TFSI dezvoltă o putere de 200 CP şi un cuplu constant de 280 Nm la turaţii ale motorului de 1.800 până la 5.000 rpm, având o capacitate de 1.984 cc. Când este prevăzut cu S tronic, motorul TFSI 2,0 al Roadsterului Audi TT atinge 100 km/h la pornirea de pe loc în doar 6,5 secunde şi o viteză maximă de 237 km/h. Consumă în medie doar 7,8 litri de combustibil la fiecare 100 km. Motorul V6, având o capacitate de 3.189 cc furnizează o putere de 250 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm, disponibil la turaţii între 2.500 şi 3.000 rpm. Motorul cu sunet specific, motor foarte compact, cu o cursă lungă a pistoanelor, are doi arbori cu came cu reglare continuă. Roadsterul TT quattro 3,2 ajunge de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde cu cutia de viteze S tronic şi, dacă este necesar, poate atinge o viteză maximă controlată electronic de 250 km/h. Se înregistrează un consum de combustibil de 9,5 l/100 km.

Echipările

Toate versiunile noului Audi Roadster TT conţin echipări standard generoase, în specificaţii fiind incluse şi noul sistem audio „chorus” şi un sistem de informare a şoferului, configuraţia quattro 3,2 având şi un sistem automat de aer condiţionat. Se poate opta între două sisteme de navigaţie, ambele pe bază de DVD şi un soft avansat MMI. De asemenea, sunt disponibile pre-echiparea pentru orice tip de telefon mobil şi sistemul surround Bose. Interiorului sofisticat şi sportiv i se poate adăuga un plus de clasă printr-unul dintre cele două pachete de finisaje din aluminiu. Spaţiile de depozitare standard, cu compartimente de mari dimensiuni din uşi şi cele două suporturi pentru pahare pot fi suplimentate cu pachetul de depozitare, ce include trei plase de depozitare şi patru compartimente practice suplimentare. Farurile Xenon plus cu funcţia de iluminare adaptivă pot fi, de asemenea, găsite pe lista cuprinzătoare de echipamente opţionale. Acestea intră în dotare împreună cu pachetul de ornamente pentru faruri pe care Audi îl oferă standard la modelul quattro 3,2. Noul Audi Roadster TT va fi lansat pe piaţa germană în primăvara anului 2007, comenzile putând fi efectuate înainte chiar de sfârşitul acestui an.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button