Liga V

Florea Udrea nu critică noul sistem competiţional propus de AJF pentru Liga a IV-a

Udrea_Florea_Galicea_4Viceprimarul comunei Galicea, Florea Udrea, crede că o Ligă a IV-a cu două serii de câte 14 sau 16 echipe nu reprezintă o soluţie atât de rea pe cât s-a spus, însă nici nu crede că acest sistem va duce la dezvoltarea fotbalului judeţean. Schimbare de dragul schimbării, cam aşa s-ar traduce măsura luată de AJF Vâlcea, în opinia sponsorului echipei de Liga a V-a Topologul Galicea.
„Cred că trebuia să se facă până la urmă ceva şi pentru dezvoltarea sportului, deoarece se ştie foarte bine că e un domeniu care, în ţara asta, moare încet, dar sigur. Consider că modificarea sistemului competiţional la nivelul fotbalului judeţean este, totuşi, un lucru bun. Sunt formaţii în judeţ, care, din punct de vedere valoric, se situează între Liga a IV-a şi Liga a V-a, cum e şi Topologul Galicea, de altfel. De aceea, locul acestora nu e chiar în Liga a V-a, ci undeva între cele două divizii. Ideea de a le împărţi însă pe trei eşaloane nu era benefică în acest moment, din pricina crizei cu care ne confruntăm”, a spus Udrea.

Mai bine pentru Liga a IV-a, mai rău pentru Liga a V-a

Finanţatorul de la Topologul Galicea a explicat apoi, succint, avantajele şi dezavantajele noului sistem. „Pe de o parte, e bine deoarece seriile vor fi alcătuite pe criterii geografice, iar echipele nu se vor mai deplasa la fel de mult ca şi până acum. Chiar dacă baremurile pentru arbitri şi observatori vor fi mai mari, prin prisma faptului că vor fi echipe mai puţine, iar deplasările mai scurte, cred că şi cheltuielile se vor reduce sau cel puţin nu le vor depăşi pe cele din acest sezon. Nu ştiu însă cum se va prezenta situaţia în Liga a V-a, unde vor fi, din câte am înţeles, doar trei serii. Probabil că cheltuielile se vor mări un pic la acel nivel, iar deplasările vor fi mai lungi decât până acum”, a mai afirmat Florea Udrea.

„Cine are bani şi voinţă, va promova oricum în Liga a III-a”

Pe de altă parte, viceprimarul din Galicea crede că iubitorii fotbalului din Vâlcea nu trebuie să se teamă în cazul în care se va consemna o anumită scădere valorică a Ligii a IV-a. „E adevărat că nivelul campionatului va mai scădea un pic, dar se va şi echilibra totodată, însă la subsolul clasamentului. Oricum, asta nu cred că va afecta prestaţiile echipelor noastre la meciurile de baraj pentru Liga a III-a, deoarece se ştie prea bine că echipele care au avut bani şi au vrut să promoveze (vezi cazurile Ghecon Lăpuşata şi Damila Măciuca) şi-au îndeplinit obiectivul cu care au plecat la drum. Practic, o trupă puternică ţi-o poţi face în câteva zile, dacă ai bani la dispoziţie. Îţi iei jucători buni şi nu-ţi mai stă nimeni în cale! Şi până la urmă aţi văzut că la începutul sezonului, de fiecare dată, sunt locuri disponibile în Liga a III-a. Mult mai important e ca atunci când ajungi acolo să ai rezultate şi să rezişti la acel nivel!”, a concluzionat Udrea.