Social

Blocul S2, din Ostroveni, locul I la aruncarea deşeurilor menajere în… canalizare

Nu este o constatare tocmai plăcută, dar da, mai sunt persoane care nu pot sau nu vor să facă diferenţa dintre tomberon şi vasul de toaletă… Săptămânal, zeci de sesizări ajung la Apavil S.A de la cetăţeni care locuiesc la bloc şi reclamă faptul că reţeaua de canalizare este înfundată, emană mirosuri neplăcute şi solicită rezolvarea imediată a problemei. Deşi se fac verificări şi curăţări periodice ale sistemului de canalizare, în zona Ostroveni, echipele de intervenţie ale Sectorului Reţele Canal au constatat că pe bulevardul Tineretului, la blocul S2, scările A-G, canalele colectoare erau înfundate. Pentru remedierea deficienţelor şi repunerea în funcţiune a reţelei de canalizare au fost mobilizate forţă de muncă şi utilaje specializate care, pe parcursul a 8 ore au curăţat atât căminele cât şi colectoarele, rezultând o cantitate de aproximativ 200 de kg de deşeuri provenite din şerveţele umede, cârpe, măşti, mănuşi, scutece, lavete, bureţi, resturi menajere etc. Din păcate, o data pe lună, în aceeaşi zonă, canalizarea se înfundă cu acelaşi tip de deşeuri, rezultând, de fiecare dată, cantităţi impresionante de gunoi menajer al cărui loc ar trebui, într-o societate civilizată, să fie tomberonul. Facem, din nou, un apel către toţi utilizatorii serviciilor noastre să contribuie la prevenirea înfundării reţelelor de canalizare şi implicit, poluării mediului înconjurător, printr-un comportament adecvat, respectând câteva reguli elementare: Nu aruncaţi în vasul de toaletă sau în chiuvetă resturi de mâncare, uleiuri şi alte obiecte destinate containerelor de salubritate! Nu aruncaţi în căminele de racord şi de vizitare pietre, moloz şi alte deşeuri! Nu acoperiţi cu pământ capacele căminelor de vizitare, îngreunând astfel munca personalului de întreţinere. Deşi aruncarea gunoiului menajer în reţeaua de canalizare este interzisă prin lege, unii beneficiari ai acestor servicii nu ţin cont de acest lucru, fapt pentru care societatea se vede nevoită ca la fiecare intervenţie la care se vor găsi deşeuri în canalele colectoare, să anunţe organele abilitate în vederea aplicării sancţiunilor prevăzute de lege. De asemenea, intervenţiile de acest gen vor fi taxate conform tarifelor în vigoare. Societatea Apavil S.A. realizează permanent activităţi de verificare şi întreţinere a sistemului de canalizare a municipiului, acesta fiind constituit din guri de scurgere, cămine de canalizare, canale colectoare, staţii de pompare şi de repompare, precum şi staţia de epurare, unde au loc procese complexe de curăţare. Pentru sesizarea oricărui aspect legat de disfuncţionalităţi ale sistemului de alimentare cu apă şi canal, vă rugăm să sunaţi la numărul de telefon al dispeceratului societăţii Apavil SA: 0250820010, serviciu disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.
(COMPARTIMENTUL COMUNICARE, MASS-MEDIA AL SOCIETĂŢII APAVIL S.A.)

Articole Similare

Back to top button