Fără categorieAncheta

Bărbatul implicat în accidentul rutier de la Diculeşti a murit

Informare transmisă de IPJ Vâlcea

Joi, 18 februarie a.c., în jurul orei 22:00, L. Ion, de 52 de ani, din Făureşti, a condus un autoturism pe DJ 643 – Diculeşti, iar într-o curbă la dreapta a pătruns pe contrasens, intrând în coliziune cu un autoturism condus de S. Maria, care circula regulamentar din sens opus. În urma impactului, a rezultat vătămarea corporală gravă a conducătorului auto L. Ion, care a fost transportat la spitalul din Craiova, unde i s-a stabilit diagnosticul preliminar „hemoperitoneu şi politraumarism prin accident rutier” şi a fost supus unei intervenţii chirurgicale. Conducătoarea autoturismului şi cei doi minori pasageri au fost transportaţi la Spitalul Balş pentru investigaţii: „S. Maria – nu prezintă leziuni; S. F., de 5 ani, fără leziuni; S. D., de 1 an, fără leziuni”. Conducătoarea auto a fost testată cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind negativ. Celuilalt conducător auto nu i s-au recoltat probe de sânge din cauză stării de sănătate.

Conducătorul auto L. Ion a decedat în jurul orei 2.30, în urma unui şoc hemoragic. Cercetările vor fi continuate pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor producerii evenimentului rutier.

În vederea prevenirii producerii unor astfel de eveniment, recomandăm conducătorilor auto să respecte principiile conduitei preventive, urmărind:

1. evitarea, pe cât este posibil, a manevrelor de depăşire care nu sunt absolut necesare. Acestea nu scurtează semnificativ timpul de deplasare, însă pot pune în pericol siguranţa traficului rutier;

2. informarea, înaintea plecării în călătorie, asupra condiţiilor de deplasare pe traseul ales, precum şi despre condiţiile meteo rutiere prognozate pentru zona tranzitată.

3. asigurarea funcţionării corespunzătoare a sistemelor de iluminare-semnalizare, cât şi a celui de climatizare/dezaburire;

4. utilizarea corectă a luminilor de întâlnire, chiar şi pe timpul zilei, pe toate categoriile de drumuri şi a celor de ceaţă în condiţiile prezenţei acestui fenomen;

5. adaptarea permanentă a vitezei de deplasare la condiţiile de drum umed;

6. păstrarea unei distanţe mai mari faţă de autovehiculele care circulă în faţă, mai ales atunci când deplasarea se face pe un drum acoperit de apă sau mâzgă;

7. utilizarea, de către toţi ocupanţii autovehiculelor a centurilor de siguranţă;

8. să nu conducă autovehicule pe drumurile publice după ce, în prealabil, au consumat băuturi alcoolice;

9. evitarea acţionării bruşte a sistemului de direcţie şi mecanismului de frânare al autovehiculului.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button