Auto-Moto

Supersportivul Audi R8, în România

Audi promite ca noul R8, o maşină sport autentică, să reprezinte sportivitatea şi dinamica „în stare pură”. Uzina Audi de la Neckarsulm, subsidiară a constructorului german quattro GmbH, a investit circa 28 milioane de euro în echipamente şi măsuri care au avut ca obiectiv lansarea modelului sport R8. Prezentat sub forma conceptului Le Mans quattro, la Salonul de la Frankfurt, în urmă cu 3 ani, R8 este disponibil pe piaţa românească din această vară. Timpul scurt existent între momentul luării deciziei de a produce această maşina la Neckarsulm – aprilie 2005 şi startul oficial al producţiei – finalul lui 2006 a reprezentat o provocare specială pentru angajaţii quattro GmbH şi Departamentului de Planificare de la Neckarsulm.

„Am gândit o facilitate pentru producţia de serie limitată, o idee inovatoare care să îndeplinească cerinţele Audi R8”, a declarat Albrecht Reimold, director de planificare la Neckarsulm. „Primul pas a fost transformarea unei hale situată în centrul fabricii, etapă încheiată în luna martie 2006. La finalul lunii iulie 2006, au fost instalate noile echipamente şi tehnologia de transport. De asemenea, au fost implementate şi câteva concepte noi privind logistica. Ulterior, s-a trecut la mutarea secţiilor de producţie a caroseriei, de asamblare şi de logistică în noua hală de fabricaţie pentru Audi R8. Finisajul se face alături de modelele RS, la quattro GmbH. R8 este fabricat în întregime manual.  Aceasta însemnă că angajaţii trebuie să aibă o înaltă calificare şi o experienţă bogată”, explica Werner Frowein, director executiv quattro GmbH. „De aceea, mulţi dintre angajaţii implicaţi în dezvoltarea tehnică şi construcţia prototipurilor sunt angrenaţi şi în producţia de serie a modelului Audi R8. O parte din lucrători au putut deja să câştige un plus de experienţă în construcţia de maşini exclusiviste după ce au lucrat în faza iniţiala a modelului Lamborghini Gallardo. Toţi cei 25 de angajaţi implicaţi în producţia R8 au luat parte la programe speciale de calificare şi motivare înainte de începerea fabricaţiei”.
Uzina din Neckarsulm are multe secţii de competenţă care joacă un rol important în producţia noii maşini sport. Un exemplu este expertiza privind utilizarea aluminiului în dezvoltarea caroseriei, analiză ce se poate efectua la Centrul de design în aluminiu şi aliaje uşoare din Neckarsulm. Atelierul de lăcătuşerie Audi furnizează sculele şi echipamentele de la locaţiile din Neckarsulm şi Ingolstadt. Caroseria e vopsită alături de cele ale modelelor Audi A8 şi Lamborghini Gallardo, la secţia de vopsitorie a uzinei din Neckarsulm. Tom Kristensen şi Jacky Ickx au fost vedetele care au prezentat bolidul supersport Audi R8, la debutul mondial al acestuia, în cadrul Salonului de la Paris. Câştigător de şase ori al celebrei curse de la Le Mans, Ickx este noul reprezentant Audi în privinţa spectaculoaselor modele sport. Legătura puternică dintre modelele de serie şi exemplarele din motorsport, este dovedită, în cazul lui Audi, de prezentarea în avanpremieră a noului Audi R8, chiar înaintea deschiderii oficiale a Salonului de la Paris. Tom Kristensen şi Jacky Ickx au prezentat noua şi spectaculoasa creaţie tehnică, împreună cu preşedintele Consiliului Director Audi, Martin Winterkorn. Lansarea vârfului de lance Audi, în ceea ce priveşte modelele sport ale mărcii germane, marchează reînvierea lui Audi R8, câştigător de 5 ori la Le Mans, la 3 ani după dezvelirea lui Le Mans quattro, concept car-ul care a stat la baza acestui model.
Cele 15 maşini pentru România s-au vândut deja. În multe ţări din Europa se stă la coadă luni în şir pentru Audi R8. De acum este disponibil şi în România, iar preţurile depăşesc 100.000 euro.
Informaţii oferite de NURVIL, dealer Audi

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button