Auto-Moto

Motorul de curse al anului: Audi V12 TDI

Motorul de curse al anului: Audi V12 TDI

 

Încă o dată, Audi a dovedit ce înseamnă sloganul «Progres prin Tehnologie» pe circuitele lumii, prin obţinerea primei victorii a unei maşini sport cu motor diesel în legendara întrecere de 24 ore de la Le Mans. Revoluţionara tehnologie TDI a reuşit să se impună şi în competiţie cu motoarele din Formula 1 şi din alte categorii ale motorsportului. Un juriu format din specialişti ai revistei britanice «Race Engine Technology» a ales ca propulsorul V12 TDI de 650 CP, creat pentru prototipul Audi R10 TDI, să fie «Motorul de curse al anului 2006» şi «Motorul alternativ de curse al anului». În numele AUDI AG, Ulrich Baretzky a primit trofeul „Race Engine of the Year” cu ocazia Expoziţiei Mondiale a Profesioniştilor din Motorsport, eveniment ce are loc la Koln. Directorul departamentului Tehnologia Motoarelor de la Audi Sport a fost distins şi cu premiul „Inginerul anului pentru design de motoare”, cu ocazia expoziţiei internaţionale dedicate sporturilor cu motor. „Audi R10 TDI este neînvins de la debutul ce a avut loc în luna martie 2006, cu ocazia cursei de 12 ore de la Sebring (SUA). Revoluţionara maşină sport cu propulsor diesel a luat parte la 8 curse şi a încheiat pe primul loc în fiecare situaţie – o dovadă impresionantă a eficienţei dovedită de Audi TDI Power. Clienţii Audi vor beneficia în curând de experienţa câştigată la Le Mans, prin dotarea modelului Q7 cu un motor V12 TDI ce dezvolta 500 CP”, a precizat pentru cititorii noştri unul dintre cei mai fini specialişti ai motorsportului, Mihai Văduva, directorul general al SC NURVIL SRL, dealer vâlcean al celebrelor mărci Audi şi Volkswagen. Pretutindeni în lume, fiecare al doilea automobil Audi este livrat cu motor diesel, tendinţa aceasta fiind în creştere.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button