“Magazine DIANA”, prima rețea independentă de retail din România care implementează cu succes tehnologia EDI
Comunicat de presă – Comunicarea optimă cu furnizorii de marfă este esenţială pentru susţinerea unui nivel ridicat al satisfacţiei clienţilor, iar aceasta trebuie să se realizeze în mod precis şi controlat, astfel încât procesele de aprovizionare şi vânzare să fie fluente.
Pentru digitalizarea, automatizarea şi securizarea transferului de documente în relaţia cu furnizorii, reţeaua „Magazine DIANA” a ales să utilizeze platforma de tip Electronic Data Interchange Expert Supplier. Tranzacționarea unui volum mare de date impune automatizarea procesului de transfer de documente în format electronic, iar prin utilizarea platformei Expert Supplier retailerul Magazine DIANA va reduce semnificativ operarea manuală a acestora şi implicit costurile aferente, îşi va optimiza stocurile de marfă şi va maximiza productivitatea angajaţilor.
Accelerarea şi eficientizarea procesului de comunicare prin intermediul tehnologiei Electronic Data Interchange oferă în acelaşi timp avantaje multiple şi furnizorilor de marfă: preluarea rapidă a comenzilor face posibilă rezervarea, pregătirea şi livrarea mărfii în timp util către magazine, astfel încât experienţa consumatorilor să se ridice la nivelul aşteptărilor; disponibilitatea ridicată la raft a produselor creează premisele unui sell-out ridicat; timpul astfel câştigat poate fi investit în activităţile de analiză şi planificare necesare dezvoltării continue a relaţiei, respectiv extinderea portofoliului de produse, planificarea de acţiuni de marketing pentru promovarea produselor în vederea creşterii vânzărilor etc.; îmbunătăţirea cash-flow-ului prin eliminarea erorilor de operare a documentelor, generatoare de costuri suplimentare ca urmare a livrărilor neconforme.
Referindu-se la măsura luată, Adina Crăciunescu, Managing Partner grup DIANA, s-a arătat foarte mulţumită: „După o serie de investiţii masive direcţionate către extinderea şi modernizarea capacităţilor de producţie ale grupului, dar şi către linia de retail, unde în paralel cu proiectul de expansiune a reţelei a demarat şi unul de remodelare a magazinelor deja existente, compania se concentrează pe continuarea proceselor de calificare a personalului și de digitalizare. Am decis să optăm pentru soluţii care să răspundă atât necesităţilor noastre operaţionale şi strategice cât şi cerinţelor de sustenabilitate, parte importantă în strategia noastră actuală şi de viitor. Colaborarea cu Expert Software a fost o decizie bazată pe standardele noastre tradiţionale în alegerea partenerilor – soluţii inovative, valori şi obiective comune, dorinţa de a dezvolta relaţii de afaceri reciproc bazate pe încredere, siguranţă şi angajament”.
Cătălin Costache, CEO şi fondator Expert Software, este de aceeaşi părere: „Extinderea parteneriatului cu grupul de companii DIANA face parte din strategia noastră de încurajare a adoptării soluţiilor de transformare digitală şi de către retailerii independenţi locali şi vine în mod natural în contextul creşterii comunităţii formate din peste 3000 de producători şi distribuitori interesaţi să se conecteze electronic cu partenerii de business”.
DIANA este o companie de familie cu buletin 100% românesc, care – după 30 de ani de dezvoltare continuă – operează două linii principale de business: DIANA Abator şi Fabrică de Mezeluri, prezentă atât în topul abatoarelor, cât şi în cel al producătorilor de preparate din carne din România şi reţeaua de retail Magazine DIANA, aflată în topul Local Key Accounts, prin care gestionează 65 de locaţii din 6 judeţe. Reţeaua de retail se află în continuă expansiune, în perioada imediat următoare urmând să fie bifată deja cea de-a patra inaugurare de magazin pentru anul în curs. Lanţul de retail le propune clienţilor o sortimentaţie variată ce acoperă necesităţile zilnice, atât produse food – o zonă importantă în economia spaţiilor fiind destinată gamei extinse de produse şi preparate din carne DIANA, cât şi non food, in-store bakery corners, zone de fructe şi legume desfăşurate pe spaţii generoase şi in-store corners DIANA Gourmet, concept dezvoltat să răspundă exigenţelor consumatorilor care aleg produse premium şi bio.
Reţeaua de Magazine DIANA continuă să încurajeze producţia locală, prin focus permanent pe identificarea şi listarea producătorilor locali din zonele unde este prezentă.
Fondată în 2003, Expert Software este o companie 100% românească, a cărei activitate este axată pe realizarea de produse şi soluţii necesare dezvoltării digitale a companiilor. Expert Supplier este o platformă de ultimă generaţie de tip Electronic Data Interchange, concepută pentru a uşura transformarea digitală a procesului de colaborare în regim Business-to-Business.