Administratie

Încă un proiect european, finalizat cu succes la Primăria Râmnicului

În cadrul unei conferinţe de presă susţinută la Primăria Râmnicului, Eusebiu Veţeleanu a anunţat finalizarea proiectului “Soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor on-line şi reducerea birocraţiei la nivelul municipiului”. Proiectul a constat în consolidarea capacităţii instituţionale şi eficientizarea activităţii administraţiei publice locale prin simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru cetăţeni, implementând măsuri din perspectivă back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) şi front-office pentru serviciile publice furnizate. “Proiectul a fost finanţat în cadrul POCA şi a avut o valoare totală de 2.949.556,02 lei. Datorită proiectului, platforma integrată pentru servicii electronice a fost bazată pe implementarea următoarelor principii: One Stop Shop pentru livrarea de servicii publice electronice; utilizarea inteligentă a informaţiilor disponibile prin aplicarea principiului înregistrării “o singură dată” a datelor – conceptul de identitate electronică a cetăţeanului (www.primariavl.ro – Servicii Electronice). Proiectul mai are ca rezultate: plata electronică cu / fără autentificare, introducerea unor mecanisme de stimulare a colectării taxelor şi a impozitelor locale, semnătura electronică – se va integra cu sistemul de management al documentelor, atât pentru verificarea validităţii, cât şi pentru procesul de semnare a documentelor, managementul taxelor şi al impozitelor – sprijinirea introducerii de instrumente, procese de management la nivel local – implementarea de mecanisme de stimulare a colectării taxelor şi impozitelor locale. Vorbim, deopotrivă, şi de: bugetare participativă – oferă cetăţenilor posibilitatea de a propune proiecte pentru dezvoltarea oraşului şi de a se implica în selecţia proiectelor finanţate de la bugetul local; managementul activităţilor – asigură eficientizarea fluxurilor de lucru din cadrul unei instituţii, fiind integrată cu sistemul de management al documentelor; arhivare electronică. Avem şi o aplicaţie de servicii electronice pentru dispozitive mobile (Android, iOS) (valceaonline), terminal interactiv de tip self-service pentru servicii electronice – plasat în pasajul subteran din Zona centrală a municipiului, cu scopul de a furniza servicii pentru cetăţeni, eliminând necesitatea deplasării la ghişeu pentru diverse operaţiuni. În plus, 125 de funcţionari publici din aparatul de specialitate al Primarului au fost instruiţi pentru a le oferi râmnicenilor servicii mai bune”, a detaliat city managerul Eusebiu Veţeleanu.

Articole Similare

Back to top button