Diverse

Promovarea prin marketing influencer în contextul fenomenului Social Proof

Pentru a oferi puțin context despre stadiul în care se află fenomenul de influencer marketing la nivel global, vom lua drept pilon studiul efectuat de către cei de la influencermarketinghub.com din luna Ianuarie a anului 2023, studiu care în urma unui Benchmark a concluzionat că o campanie de influencer marketing sau strategie de influencer marketing aduce un ROI de 5,1 pentru un business care aplică această strategie.


Promovarea prin marketing influencer în contextul fenomenului Social Proof

Pentru a oferi puțin context despre stadiul în care se află fenomenul de influencer marketing la nivel global, vom lua drept pilon studiul efectuat de către cei de la influencermarketinghub.com din luna Ianuarie a anului 2023, studiu care în urma unui Benchmark a concluzionat că o campanie de influencer marketing sau strategie de influencer marketing aduce un ROI de 5,1 pentru un business care aplică această strategie.

În același timp, conceptul de Social Proof este și el tot mai des menționat și folosit în marketing. Social proof în marketing este un concept bazat pe psihologia socială, care se referă la tendința oamenilor de a se conforma comportamentului altora, presupunând că acțiunile celorlalți reflectă comportamentul corect. În contextul marketingului, social proof-ul poate fi un instrument foarte eficient pentru a crește încrederea într-un produs sau într-un serviciu.

Cât de mult influencer marketing se face în 2023?

Având pe birouri același studiu menționat anterior, trebuie doar să privim în mod predictibil și pragmatic creșterea fenomenului de influencer marketing în ultimii 10 ani. Conform benchmark-ului efectuat de către cei de la influencermarketinghub, din 2016, când nișa de influencer marketing valora 1,7 trilioane de dolari, a ajuns până în 2022 să valoreze 16,4 trilioane. O creștere de 14,7 trilioane de dolari și o medie de 2,45 trilioane pe an.

În 2023, valoarea pieței de influencer marketing se așteaptă să ajungă la 21,1 trilioane, adică o creștere de 4,7 trilioane doar anul acesta. Trendul este clar setat și probabil va continua să crească într-un ritm accelerat, mai ales că acum avem pe masă și conceptul de Social Proof, tot mai căutat de către generațiile tinere.

Mai mult decât atât, studiile arată că 79% dintre consumatori iau în considerare recenziile celor care au achiziționat deja un produs în timp ce 86% evită produsele cu recenzii negative. Este acesta un semn al Social Proof sau nu?

Ce impact au campaniile de influencer marketing asupra Social Proof?

Ceea ce un consumator caută atunci când este în pragul unei achiziții și ceea ce întărește tot mai mult nevoia de influencer marketing, este părerea unei persoane cu referire directă la produsul ce urmează a fi cumpărat. Din fericire, platformele precum Applicat pun brandurile în contact cu influenceri și îi ajută pe aceștia să lanseze campanii care vor respecta întocmai termenii de comunicare potriviți. Această comunicare va duce și la creșterea calității de Social Proof.

Un influencer cu o comunitate puternică, strânsă și încrezătoare va recomanda acestora un produs. Recomandarea va genera recenzii pozitive suplimentare, iar încrederea în influencer va fi de foarte multe ori stropul de Social Proof de care mai are nevoie un potențial client pentru a apăsa butonul de “Adaugă în coș”. O recenzie pozitivă poate însemna ceva, dar o recenzie pozitivă de la un influencer pasionat de Tech, ce recomandă un laptop de gaming înseamnă mult mai mult.

Criterii de Social Proof folosite în influencer marketing

Dacă vrei să aplici și tu această strategie de influencer marketing bazată pe Social Proof, trebuie să ai în vedere atingerea unor obiective strategice strâns ancorate în atingerea acestei laturi de Social Proof. Ce trebuie să faci mai exact?

  1. Influencerul trebuie să apară în conținutul creat alături de produsul tău așa cum este livrat tuturor clienților.
  2. Cu cât influencerul este mai potrivit pentru produs, cu atât va transmite mai multă încredere.
  3. Provoacă audiența la UGC (User-Generated Content). Hashtag, stories, tiktoks cu ajutorul unei provocări, etc.
  4. Maket it public! Influencerul trebuie să folosească produsul în public, chiar și atunci când nu creează conținut pentru o viitoare postare pentru social media.

Lista poate continua, dar este important ca orice brand să aplice în influencer marketing cât mai multe astfel de strategii. Cu cât influencerul are o relație mai naturală vis-a-vis de un produs, cu atât conceptul de Social Proof își va face treaba.

Concluzii

Dacă nu faci influencer marketing, Applicat este aici pentru tine, iar trucuri precum cele enumerate mai sus vor fi multe. Le poți învăța chiar dacă ești influencer sau companie. Alătură-te și tu!

Articole Similare

Back to top button