Politica

OFL propune introducerea BAC-ului diferenţiat

În această vară, doar 83 % din cei 171.000 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a s-au prezentat la examenul de evaluare naţională. Restul, 29.000 de elevi, n-au considerat că ar fi capabili să treacă acest test, aşa că nu l-au mai dat deloc. Mai mult, dintre cei care au dat examenul, 104.972 candidaţi (73,5%) au obţinut medii mai mari sau egale cu 5. Cu alte cuvinte, aproape 40% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au luat note de trecere, ceea ce, în opinia Mihaelei Andreianu, lidera OFL Vâlcea, demonstrează „lipsa de eficacitate şi de performanţă a învăţământului românesc”, care totuşi, “consumă resurse serioase”.
„La nivelul unui judeţ, asta înseamnă că aproape jumătate din clasele de liceu vor fi formate din elevi care au intrat cu medii sub 5. Dintre acestea, o treime aparţin filierei teoretice. Analizând situaţiile prezentate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi de inspectoratele şcolare, se observă că, în continuare, absolvenţii de gimnaziu se îndreaptă spre profilul umanist, unde matematica nu e probă la Bacalaureat. Sunt o mulţime de familii cu venituri mici din mediul rural care vor face eforturi mari să-şi trimită copiii la liceu, timp de 4 ani, dar foarte mulţi nu-şi vor lua Bacalaureatul şi nici nu vor stăpâni o meserie”, a transmis reprezentanta PNL. Mihaela Andreianu mai semnalează că foarte mulţi elevi se pierd pe drum, abandonează şcoala, în condiţiile în care legea prevede amendarea părinţilor care nu-şi trimit copiii la şcoală pentru finalizarea învăţământului obligatoriu. „În acest an, rata de promovare la BAC a fost de 69,7 %. (…) Aproape 80.000 de tineri între 15-19 ani riscă să îngroaşe rândurile celor care nu se regăsesc nici în şcoală, nici în câmpul muncii, adăugându-se la sutele de mii, din anii trecuţi. Noi, PNL, propunem următoarele soluţii: creşterea numărului de consilieri şcolari, prezentarea unor trasee educaţionale diverse, potrivite pentru fiecare, creşterea bugetului alocat învăţământului, intrarea la liceu să fie posibilă doar cu o medie peste 5 la evaluarea naţională, internat cu cazare şi mase gratuite pentru elevii din mediul rural înscrişi în învăţământul profesional, promovarea intensivă a învăţământului profesional clasic şi dual, mai multă autonomie locală şi consultare între şcoală, administraţia locală şi mediul de afaceri, în a decide specializările, reţeaua şcolară şi planul de şcolarizare. De asemenea, planul de şcolarizare să cuprindă mai puţine clase de liceu teoretic şi mai multe de învăţământ profesional şi tehnic. Trebuie introdus şi Balaureatul diferenţiat, iar cadrele specializate să fie motivate inclusiv financiar, să fie pregătite continuu, în funcţie de performanţele monitorizate şi evaluate realist şi periodic. Sunt necesare, totodată, facilităţi pentru agenţii economici parteneri în învăţământul dual şi conectarea bazelor de date ale şcolilor cu REVISAL, pentru urmărirea parcursului educaţional al tinerilor, în vederea adoptării de măsuri bazate pe analiza datelor concrete”, a detaliat Mihaela Andreianu.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button