Diverse

Nu ignora puterea unor advertoriale bune, indiferent de afacerea ta!

Mulți se întreabă dacă mai este nevoie de advertoriale în 2020 pentru a crește vizibilitatea unui site de e-commerce, pentru a obține notorietate și a promova eficient diferite tipuri de produse sau servicii.

Seo nu mai este demult un simplu condiment adăugat strategiei digitale complexe, ci trebuie privit serios ca un pilon cheie al rețetei unei afaceri de succes.

Advertorialele mai sunt necesare în prezent?

Întrebarea este legitimă în condițiile în care definiția clasică a unui advertorial online este aceea de reclamă care imită formatul editorial din presa scrisă.

E firesc ca să se întâmple asta, din moment ce advertorialul a fost elaborat pentru prima dată demult, în prima parte a secolului trecut, sub forma unui articol (mesaj) de prezentare.

Nu este de mirare așadar că la început advertorialele publicate pe diverse site-uri arătau aproape identic cu articolele clasice de ziar, deoarece însuși scopul era unul asemănător: acela de a face reclamă mai mult sau mai puțin vizibilă diferitelor produse, servicii sau unui anumit brand.

În prezent, advertorialele sunt mult mai complexe deoarece îmbină textul scris cu fotografiile și videoclipurile, fiind așadar produse de reclamă mult mai atrăgătoare decât cele de acum create acum 10 sau 15 ani.

După cum se vede, lucrurile s-au schimbat radical în bine, iar advertorialul reprezintă un content foarte complex care vrea să se armonizeze perfect cu natura canalului pe care apare, pornind de la scopul pentru care a fost creat, dar mai ales cu ceea ce își dorește publicul-țintă.

Advertorialele corporate au trecut deja la next level

Există advertoriale de promovare a imaginii unei firme care pornind de la anumite detalii conturează o direcție favorabilă de percepție în ochii publicului-țintă. De regulă ele au un conținut complex ce se referă de ceea ce diferențiază în bine respectiva companie de concurența sa directă.

Mai există și advertoriale care sunt create special pentru a susține o idee care aparține unei anumite companii deja cu notorietate, o temă care poate coaliza în jurul ei un anumit număr de persoane ce se pot transforma rapid în ambasadori voluntari ai respectivului brand și pot ca să formeze o comunitate, pornind de la un subiect comun despre care au aceeași părere.

Advertorialele cele mai frecvente rămân însă acelea care fie informează despre experiențele pe care anumite produse sau servicii le oferă utilizatorilor, fie advertorialele care îndeamnă potențialii clienți direct la achiziția respectivelor produse.

Mare atenție însă! Advertorialele agresive care urmăresc o promovare cu orice preț riscă să fie penalizate dur de către principalul motor de căutare – Google, de aceea antreprenorii care vor să își promoveze organic afacerea online prin intermediul acestui tip de content (advertorialul) trebuie să aleagă mai degrabă să aducă valoare cititorilor sub forma unor articole informative bine structurate și argumentate, care să fie în măsură ca să ofere o imagine reală privind serviciul sau produsul la care se referă. Doar așa pot crește organic în 2020.

Publicarea advertorialelor ar trebui să fie făcută acum doar pe site-uri sau bloguri cu autoritate din mediul online, deoarece în acest mod vor ajunge mai ușor la publicul țintă interesat să cumpere produsul sau serviciul respectiv, pentru că acordă încredere de dinainte platformei unde sunt publicate respectivele conținuturi publicitare.

Linkurile corect introduse către paginile de interes pentru firma respectivă sunt foarte importante pentru ca o firmă să își atingă obiectivul, acela de a atrage cât mai mulți potențiali clienți.

Aceștia, în timp ce lecturează advertorialele respective, dacă sunt interesați ca să afle mai multe detalii despre un anume produs, serviciu, brand, vor fi redirecționați prin accesarea unui link către pagina respectivă (care ar trebui să se afișeze rapid, să aibă un design intuitiv și să funcționeze impecabil). Doar așa vizitatorii vor ca să ajungă acolo se pot transforma în cumpărători.

În prezent, o mare atenție se acordă optimizării paginilor pentru mobil, deoarece majoritatea oamenilor fac diverse căutări și citesc (mai degrabă scanează vizual!) articole de pe telefon.

Iată de ce acum se pune accentul mai mult pe optimizarea rezultatelor căutării bazate pe ceea ce dorește internautul, decât pe o concentrare a creatorului de conținut prin simpla potrivire a cuvintelor cheie sau repetarea lor agasantă în advertorial mult prea frecvent.

Doar oferind cele mai bune răspunsuri la întrebările clienților, se poate captura și converti publicul vizat în 2020!

Este foarte important ca advertorialele să fie scrise într-un limbaj pe care utilizatorii îl folosesc atunci când vorbesc între ei despre problemele și nevoile pe care le au la un moment dat și să se refere la acea etapă a traseului de potențială achiziție în care se află, în acea “călătorie a cumpărătorului” de care se tot vorbește tot mai des în ultima vreme.

Mai mult decât atât, e nevoie să se extindă eforturile de creare de conținut și dincolo de achiziția propriu-zisă a unui anumit bun sau serviciu, adică să se creeze conținut valoros care să răspundă nevoilor cumpărătorului și după vânzare. Așadar, nici advertorialele post-vânzare nu sunt de neglijat!

Construirea comunității și rămânerea în atenția cumpărătorilor și pentru achiziții viitoare de produse și servicii (fidelizarea clienților), alături de atragerea și impresionarea unora noi, reprezintă o direcție foarte importantă în politica de promovare a oricărei companii.

A ști și în ce a constat călătoria de cumpărare a potențialului client când a apelat la alte companii, cum a folosit motoarele de căutare, ce a crezut inițial despre site-urile concurente, iată informații extrem de utile pentru a crea conținut valoros care să facă diferența.

Așadar, optimizarea centrată pe utilizator, integrarea seo într-o strategie holistică de marketing este soluția câștigătoare în 2020.

Andrevolution poate ajuta și afacerea ta în acest sens!

Material realizat impreuna cu Digital Metrics – Agentie Marketing Online

Articole Similare

Back to top button