Liga III

Mihai Diculoiu, preşedintele Sindicatului Liber Oltchim: „Majorarea capitalului social ar putea fi soluţia optimă pentru a scăpa de şicanele PCC SE şi Carlson Ventures International”

Mihai Diculoiu consideră că societatea a avut numai de pierdut odată cu implicarea în acţionariat a firmei PCC SE, care şi-a găsit acum un aliat în grupul britanic de investiţii Carlson Ventures International. „Prin acţiunile pe care le-a întreprins de-a lungul ultimilor trei ani, a reieşit destul de clar că PCC SE nu doreşte să funcţionăm, din nou, în sistem integrat. În ciuda tuturor piedicilor, Oltchim-ul a arătat însă că rămâne o companie puternică, iar aici chiar vreau să subliniez că meritul deosebit îi aparţine directorului general, Constantin Roibu. Astfel, în ciuda tuturor acţiunilor denigratoare pe care le-a întreprins PCC SE, atât la nivel naţional, cât şi la nivelul Comisiei Europene, Oltchim-ul a rezistat şi după 12 noiembrie 2008, salariaţii nu au fost daţi afară, iar în plus am reuşit să realizăm şi un mic progres, pierderile scăzând de peste 20 de ori în ultimul an”, a menţionat Diculoiu.

PCC SE şi Carlson Ventures International deţin împreună 31 la sută din acţiuni

Preşedintele Sindicatului Liber Oltchim spune că una dintre soluţiile viabile pentru a scăpa de şicanele celor două companii străine ar fi majorarea capitalului social al societăţii, care ar face ca acţiunile PCC SE şi Carlson Ventures International să valoreze mai puţin de 1 la sută. „În prezent, PCC SE deţine 17 la sută, în timp ce Carlson Ventures International, o societate cu sediul în Cipru, care reprezintă un fond de investiţii din Marea Britanie, are 14 la sută. În total, cele două companii însumează aşadar 31 la sută din acţiunile Oltchim-ului. Conform legii pieţei de capital, dacă vor ajunge la 33 la sută, PCC SE şi Carlson Ventures International ar putea să depună, împreună, o ofertă publică de cumpărare a societăţii către Ministerul Economiei, care e acţionarul majoritar, astfel încât statul să-şi vândă acţiunile pe care le deţine la Oltchim SA. Cred însă că Ministerul Economiei, dar şi preşedintele sau Guvernul României, nu vor da curs unei asemenea solicitări a celor două companii, care au şi semnat un protocol prin care şi-au reiterat ideea de a acţiona şi în continuare, de această dată împreună, împotriva intereselor Oltchim-ului”, a precizat Diculoiu.

Conversia creanţei AVAS în acţiuni trebuie aprobată de Comisia Europeană

Cuvântul decisiv în luarea deciziei legate de majorarea capitalului social al SC Oltchim SA îl are Comisia Europeană, care trebuie să ofere în primul rând un răspuns la întrebarea dacă această conversie a creanţei AVAS în acţiuni ar fi sau nu un ajutor de stat. „Încă din 2003, Oltchim-ul trebuia să-şi majoreze capitalul social prin conversia acestei creanţe AVAS în acţiuni. În acest sens, s-a dat şi o lege, dar nu s-a respectat dreptul de preferinţă a acţionarilor, de a cumpăra acţiuni la rândul lor. Tocmai de aceea, s-a consultat Comisia Europeană, iar dacă va exista o recomandare pozitivă de acolo atunci acţionarul minoritar PCC SE nu ar mai putea acuza că majorarea de capital, prin conversia creanţei în acţiuni, constituie un ajutor de stat. Decizia ulterioară va aparţine Guvernului României, în speţă Ministerului Economiei, care deţine 54 la sută din acţiunile Oltchim-ului. Dacă s-ar aproba majorarea de capital, atunci cele două firme potrivnice n-ar mai rămâne decât cu 1 la sută. În cazul în care statul îşi va majora procentul, atunci şi ceilalţi acţionari ar trebui să vină cu un acont, în caz contrar numărul acţiunilor pe care le deţin urmând a scădea drastic. Va fi interesant de văzut atunci dacă PCC SE şi Carlson Ventures International ar veni şi ele, la rândul lor, cu un acont”, a subliniat Mihai Diculoiu.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button