Politica

Bulacu critică PSD din cauză că eliberează criminalii din închisori şi taie banii de la investiţii

Potrivit unui comunicat transmis de Administraţia Naţională a Penitenciarelor, în prima zi în care a intrat în vigoare Legea privind recursul compensatoriu, au fost eliberaţi 529 de deţinuţi, dintre care 184 condamnaţi pentru furt, 135 pentru tâlhărie, 47 pentru viol şi 33 pentru omor. Senatorul PNL Romulus Bulacu n-a înţeles cum această măsură „funcţionează în logica binelui”, aşa cum le place să spună celor de la PSD, aşa că i-a cerut explicaţii lui Tudorel Toader, ministrul Justiţiei. Tot în această săptămână, liberalul l-a interpelat şi pe premierul Tudose, după ce Eurostat a publicat informaţii din care reiese că, în al doile trimestru, România a înregistrat un deficit bugetar de 4,1 % din PIV, cel mai mare din Uniunea Europeană. „Actualul Guvern şi-a asumat respectarea ţintei de 3% din PIB pentru acest an, conform Tratatului de la Maastricht. În caz contrar, România riscă să intre în procedura de deficit excesiv. Observ că actualul guvern aplică o reţetă economică dovedită deja în 2008 ca fiind catastrofală, când deşi se anunţa că economia duduie, la creşterea de 5%, se înregistra un deficit de peste 5%. Greşelile făcute atunci au determinat una dintre cele mai puternice crize, cu efecte devastatoare. În acest moment, deşi statistica ne indică o creştere economică bună, deficitul bugetar ne arată că România trăieşte pe datorie”, a semnalat Romulus Bulacu. Senatorul i-a reproşat premierului că, în continuare, taie bani de la investiţii şi îi iroseşte în cheltuieli. „România a intrat deja într-o zonă a lipsei de predictibilitate şi de neîncredere pentru investitorii străini. De altfel, într-un raport al Comisiei Europene, publicat la finele lunii octombrie 2017, se arată că autorităţile române nu intenţionează să acţioneze potrivit recomandărilor UE”, a mai precizat reprezentantul PNL.