Auto-Moto

Tiguan stabileşte noi standarde

Acest frate mai mic al modelului Touareg poate fi recomandat tuturor şoferilor ce sunt atraşi de aspectul vizual şi flexibilitatea unui SUV, dar doresc un nivel superior de confort, agilitate şi variabilitate. Trenul de rulare al acestui autovehicul stabileşte noi standarde în domeniul segmentului SUV, deoarece maşina are o ţinută de drum extrem de dinamică şi de sigură. În prezent, motoarele TDI, complet noi şi foarte silenţioase, respectă deja standardul Euro 5, care va intră în vigoare abia în 2009.

Opţional, Tiguan poate fi parcat aproape automat, în jungla urbană, cu ajutorul sistemului Park Assist pe de altă parte, pe lângă carosabil, ultima generaţie de sisteme de radio-navigaţie (RNS 510) poartă ocupanţii autovehiculului înapoi spre lumea civilizată utilizând funcţia off-road. În acelaşi timp, cu un spaţiu de încărcare maxim de 1510 litri, Tiguan prezintă şi unele calităţi de van. Sarcina tractabilă de 2500 de kilograme conferă, de asemenea, valoarea cea mai bună din segmentul Tiguan-ului.

Liniile de echipare Trend&Fun şi Sport&Style

Cu desăvârşită intenţie, Tiguan – oferit în liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style şi Track&Field – este disponibil în două versiuni de caroserie: Trend&Fun şi Sport&Style, proiectate special pentru utilizare on-road. Ţinuta lor de drum agilă, sigură şi foarte confortabilă este egală cu cea a unui autoturism. În acelaşi timp, aceste versiuni ale autovehiculului Tiguan fac faţă cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevărat dificile sunt lăsate în seama variantei Track&Field.

Track&Field pentru utilizare solicitanta pe teren accidentat

Versiunea Tiguan Track&Field a fost proiectată special pentru utilizare off-road. Diferită de versiunile Trend&Fun şi Sport&Style, această versiune destinată aventurii a autovehiculului Tiguan are un unghi de atac mai pronunţat (28 în loc de 18 grade; unghiul maxim la care autovehiculul nu atinge terenul cu partea frontală). În dotarea standard a versiunii Tiguan Track&Field intră, de asemenea, un mod pentru teren accidentat ce activează o întreagă armată de sisteme de asistare, pentru a conferi siguranţa deplasărilor pe teren accidentat.

Primul SUV din lume în a cărui dotare întră motoare cu turbocompresie

Aşa cum am enunţat, Tiguan este primul SUV din lume oferit în versiuni de motorizare cu turbocompresie. Avantajul turbocompresiei: mai multă putere, consum redus şi nivel redus al emisiilor de noxe. Motoarele pe benzină: vor fi disponibile trei motoare TSI noi – motoare cu injecţie directă cu torbocompresie sau cu turbocompresie şi supraalimentare. Cei patru cilindri furnizează 110 kW/150 CP, 125 kW/170 CP şi 147 kW/200 CP. Motoarele diesel: este utilizată o generaţie complet reproiectată de motoare cu patru cilindri cu injecţie common rail, sensibil mai silenţioase. Cele două motoare TDI furnizează 103 kW/140 CP şi 125 kW/170 CP şi se încadrează cu brio în cerinţele standardului de emisii Euro 5.

Tracţiunea integrală permanentă 4MOTION; două cutii de viteze cu şase trepte

Tracţiunea integrală permanentă este absolut esenţiala la deplasarea pe teren accidentat. Pe carosabil, un sistem de tracţiune integrală inteligent ameliorează siguranţa activă. La Tiguan, este utilizată cea mai recentă generaţie de tracţiune integrală 4MOTION. Aceasta este controlată de transmisii cu şase trepte manuale sau, opţional, automate. Ambele transmisii satisfac cerinţele speciale pentru deplasare pe teren accidentat. De exemplu, transmisia manuală poate fi acţionată la o turaţie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteză a autovehiculului de doar 6,69 km/h; această facilitate echivalează practic cu treapta pentru deplasare lentă a unui reductor. Transmisia automată oferă posibilitatea de pre-selectare a treptei maxime; în regim de deplasare off-road, această funcţie previne comutarea în treapta imediat superioară.

Un interior de SUV cu versatilitatea unui van

Tiguan este un talent multilateral. Această caracterizare nu descrie doar proprietăţile sistemului de tracţiune, ci şi interiorul funcţional şi foarte spaţios. Bancheta din spate este rabatabilă fracţionat, cu un raport de 60:40, poate fi reglată 16 centimetri pe direcţie longitudinală iar spătarul banchetei prezintă reglaje de înclinare multiple. Aceste calităţi oferă fie spaţiu suplimentar pentru picioare în spate, fie spaţiu suplimentar în compartimentul de încărcare. Opţional, este disponibilă o podea variabilă, ce include un sistem de gestionare a încărcăturii. Ca dotare standard pentru versiunile Track&Field şi Sport&Style, este disponibil, de asemenea, un scaun rabatabil pentru pasagerul din faţă, pentru a permite depozitarea obiectelor foarte lungi.

Tiguan parchează autonom şi găseşte singur ieşirea din deşert

În premieră la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcării Park Assist, prin care Tiguan se încadrează aproape automat într-un spaţiu de parcare, într-o manieră impresionantă. Modul pentru deplasare pe teren accidentat deja menţionat este într-un spectacol tehnologic; niciun alt SUV din lume nu dispune de o asemenea reţea de sisteme de siguranţă în materie de sarcină tractabilă: poate tracta până la 2.500 kg, manevrate de noul cârlig de remorcare rabatabil. Într-o clasă proprie se situează sistemele audio şi de navigaţie cu display touch-screen; modelul de vârf (RNS 510) oferă spaţiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat şi o cameră video retrovizoare. Toţi pasagerii pot privi prin acoperişul panoramic la peisajul sălbatic sau urban.
Informaţii oferite de SC NURVIL SRL  – dealer Volkswagen

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button