Auto-Moto

Cel mai bun motor al anului 2006 – propulsorul GOLF-ului GT

Succes pentru tehnologia cu supra-alimentare dublă:

Cel mai bun motor al anului 2006 – propulsorul GOLF-ului GT

Wolfsburg, 10 mai 2006 – Noul concept de motor, dotat cu tehnologia de supraalimentare dublă, constând dintr-o turbină de supraalimentare şi un turbocompresor, a impresionat experţii din întreaga lume. Noul motor de 1,4 litri, dezvoltând o putere de 170 CP, a obţinut două premii la competiţia „Premiile internaţionale cel mai bun motor al anului 2006”. Noul Twincharger s-a clasat pe primul loc la categoria „1 – 1,4 litri”. În plus, a fost votat de către juriu drept „Cel mai bun motor al anului 2006”.
Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbină de supraalimentare, care funcţionează în gama de turaţii mici a motorului, şi un turbocompresor. Succesul poate fi constatat atât în ceea ce priveşte puterea (170 CP), cât şi consumul (7,2 litri/100 km). Mottoul „putere maximă – consum minim” ilustrează perfect avantajele conceptului TSI. Juriul care decernează „Premiile internaţionale cel mai bun motor al anului 2006” este compus din 61 de jurnalişti auto din 29 de ţări. Această competiţie este organizată în fiecare an de cel mai mare grup de publicaţii tehnice auto din Marea Britanie. Producţia propulsorului de 1,4 litri TSI a început pentru două clase de performanţă. Instalat în modelul sportiv Golf GT, motorul de 1,4 litri TSI cu o putere de 170 CP are nevoie de doar 7,2 litri de benzină Super plus la 100 de kilometri. Pe şosele din afara oraşului, noul Twincharger consumă numai 5,9 litri. Volkswagen Golf GT este disponibil cu motorul TSI începând de la 22.500 Euro. Pe modelul Touran, noul TSI dezvoltă 140 CP şi consumă 7,5 litri în trafic combinat şi 6,2 litri în condiţii extra urbane. Acesta este cel de-al treilea premiu obţinut de Volkswagen pentru noul motor cu dublă supraalimentare. Toamna trecută, Volkswagen a primit premiul pentru produse noi, acordat de cea mai mare revistă de ştiinţă, Popular Science, din Statele Unite, iar în primăvara anului 2006 i s-a acordat premiul Paul Pietsch.
Citate relevante despre motorul de 1,4 l TSI:

„Inovaţia de a combina un turbocompresor cu o turbină de supraalimentare pentru a oferi cele mai bune performanţe din lume dovedeşte că motorul cu ardere internă mai are încă multe de oferit” Frank Markus, Motor Trend.

„Din nou, Volkswagen TSI se remarcă prin puterea oferită per litru de cilindree, ca şi prin interesul tehnologic stârnit” – Jim Kenzie, The Toronto Star/ jurnalist independent/Prezentator TSN TV, Canada.

„O aplicaţie fără cusur a tehnologiei de creştere a performanţelor şi reducere a consumului de combustibil” – Graham Johnson, Co-preşedinte al competiţiei Premiile Internaţionale Cel Mai Bun Motor al Anului.

„Un motor remarcabil, care demonstrează un potenţial imens pentru alte motoare viitoare, atât în ceea ce priveşte puterea dezvoltată cât şi economicitatea, în condiţii de încărcare parţială” – Jeroen Jongeneel, De Telegraaf.

„O combinaţie inteligentă de super-supraalimentare şi performanţe uluitoare” – Costas Cavathas, 4-Wheels.

„Probabil cea mai sofisticată tehnologie disponibilă astăzi” – Arturo de Andres, Automovil.

„Un motor de 1,4 litri care „gândeşte” ca unul de 2 litri” – Gary Tsang, Automobile.

„Acesta este viitorul: putere continuă, cuplu mare, fără întreruperi în suplimentarea puterii, nu e nevoie să forţezi acceleraţia!” Halit Bolkan

„Să obţii o putere de 170 CP de la un motor de 1,4 litri cu patru cilindri este o realizare în sine” – Farah Alkhalisi, 4Car.

„Corect în toate privinţele, redefineşte noţiunea de „reducere a dimensiunilor” şi optimizează performanţele, consumul eficient de combustibil şi controlul emisiilor” – Jack Yamaguchi, jurnalist independent.

„Ce combinaţie elegantă de tehnologii, o cilindree uimitor de rafinată şi mică cu patru cilindri în line, o turbină de supraalimentare şi un turbocompresor, coordonate fără cusur!” – Jack Yamaguchi, jurnalist independent.

„1,4 litri ŞI 170 CP? Acesta este motorul la care trebuie să fi visat din totdeauna orice inginer. Volkswagen a rezolvat problema sincronizării a două tehnologii diferite” – Halit Bolkan.

„Această direcţie de tip „hibrid" este conceptul ce va fi valabil în următorii 10 ani. Turbinele şi compresoarele oferă largi oportunităţi de explorare – acesta este un început excepţional iar, din punctul meu de vedere, este, de departe, cel mai bun concept nou” – Matt Davis, jurnalist independent.

„O supraalimentare genială, cu două sisteme considerate până acum ca două modalităţi total diferite de amplificare a puterii motorului. Noul Volkswagen a dovedit că aceste soluţii pot conlucra cu succes” – Gabor Szecsenyi, Auto2.

 „Combinând o putere de invidiat cu economia de combustibil, micul Volkswagen turbo ar putea fi deschizătorul unei noi ere pentru motoarele pe benzină” – Massimo Nascimbene, jurnalist independent.

Articol realizat cu sprijinul Departamentului de Marketing al SC Nurvil SRL

 dealer Volkswagen

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button