Politica

Deputatul Dan Mazilu a lovit puternic în Nike şi Adidas

• Anul acesta se poartă PSD

Locuiţi în Bălceşti, Ghioroiu, Diculeşti ori Fârtăţeşti? Aţi auzit de Calvin Klein? Dar de Benetton, Mango, Billabong, Miss Sixty sau H & M? Probabil că nu, dar nu vă îngrijoraţi. Înseamnă că ţoalele nu sunt preocuparea voastră numărul unu şi aveţi lucruri mult mai serioase pe cap, cum ar fi de exemplu subvenţiile pentru hectarele cultivate, programarea vacii la montă, contactarea pădurarului pentru a vă marca pădurea sau veşnica întrebare: „când mama naibii se asfaltează şi uliţa mea?”.

Într-adevăr, acestea sunt chestiunile arzătoare la ordinea zilei, nu brandurile de haine, încălţăminte, ce se poartă vara asta, ce nu mai este în tendinţe şi trebuie ras din şifonier. Asta îmi place cel mai mult la ţăranul român: că e om serios, realist, aşezat, cu probleme şi planuri. Ce-i drept, singurele branduri cu care vâlceanul de la sat are de-a face sunt legate tot de politică şi campaniile electorale. Din patru în patru ani, alegătorii din mediul rural sunt asaltaţi, motivaţi, recompensaţi cu ţoale viu colorate, dominate de mult roşu, galben sau portocaliu. Aşa s-a întâmplat şi în noiembrie 2008, iar în acest moment, se poate spune că cel mai cunoscut şi purtat brand, în localităţile din colegiul uninominal Bălceşti, pentru că tot ne refeream la această zonă, este „Dan Mazilu”. Temperaturile tot mai scăzute din ultimele zile au determinat miile de cetăţeni care înainte de alegeri au primit giacă, fes sau fular, foarte tacticos inscripţionate cu sigla PSD şi numele actualului lor deputat, să le scoată pe toate la vedere. Ţoalele branduite „Dan Mazilu” sunt deja celebre în sudul judeţului. Rareori se mai vede câte-o vestă Nike sau Adidas, firme intrate oarecum în anonimat din cauza parlamentarului social-democrat, care şi-a marcat într-un stil aparte teritoriul. Sigur, nu e nici un secret, aceste două branduri au avut cel mai mult de suferit după startul campaniei electorale. În zona Drăgăşani, povestea e cam aceeaşi: „Vasile Bleotu” este mai purtat inclusiv decât Kappa. În nordul judeţului, la fel, „brandurile” în vogă sunt cele gălbicioase: „Emilian Frâncu” şi „Cristian Buican”. La Horezu, se poartă în continuare portocaliul, deşi, între noi fie vorba, nu mai e deloc la modă. În Râmnic şi localităţile din jurul său, candidaţii pentru Parlament au apelat la materialele clasice de propagandă: pixurile şi brichetele, iar drept bonus, pentru cei mai de nădejde alegători, administratorii de blocuri şi preşedinţii de asociaţii cu cârlig la alţi votanţi, în „scenă” s-a pus şi o masă cu trei feluri de mâncare şi două rânduri de bere, evident, la Supca.  E.D.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button