Administratie

”În 17 ani am făcut sute de drumuri şi adrese către instituţiile statului pentru DN7D. Îmi doresc doar să mai trăiesc să-l pot vedea asfaltat”

La Perişani, primarul Ion Sandu a dovedit în cei 17 ani de mandat că este un bun gospodar. Şi-a pus toate cunoştinţele şi priceperea pentru atragerea de fonduri care să dezvolte localitatea. Perişani este astăzi un colţ de rai. Marea provocare a însemnat-o modernizarea infrastructurii rutiere. Toate drumurile locale au fost asfaltate. Singura pată neagră, dar nu a administraţiei locale, ci a guvernanţilor, o reprezintă DN7D, drum aflat în administrarea CNAIR, care crează un mare disconfort localnicilor şi tuturor celor care îl tranzitează. Acest drum străbate patru localităţi vâlcene, pe o lungime de puţin peste 31 de kilometri. Ion Sandu a făcut sute de drumuri şi adrese la Bucureşti şi toate instituţiile statului şi va continua şi de acum înainte, deşi răspunsurile primite îl descumpănesc.


”Din 2003-2004, de când am venit la Primărie, am avut acest gând, să reuşesc cumva să determin autorităţile naţionale să asfalteze DN7D, drum care tranzitează şi localitatea noastră. Dacă ar fi fost în administrarea noastră sau cel puţin ar fi fost clasificat ca drum judeţean, de mult timp ar fi fost asfaltat. Mai am puţin şi fac majoratul, 18 ani, de când fac naveta la Bucureşti, adrese şi memorii la toate instituţiile statului pentru acest drum. Am adus televiziunile, s-au făcut zeci de reportaje. Am devenit acum pesimist. Îmi doresc doar să mai trăiesc să-l văd asfaltat. Ultima dată am făcut o adresă către premierul României, Florin Cîţu, pe care noi, primarii din zonă, doream să-l întâlnim, să-i explicăm istoria acestui drum. A rezolvat! A direcţionat adresa către Ministerul Transporturilor. La finele lunii martie am primit un răspuns. Dacă-l citiţi, credeţi că DN7D e unul dintre cele mai bune drumuri din România. Ni s-a spus că CNAIR s-a preocupat permanent pentru menţinerea într-o stare de viabilitate corespunzătoare, că s-au executat lucrări de întreţinere şi numai anul trecut s-au cheltuit vreo 10 miliarde de lei vechi pentru refacerea acestuia. Într-adevăr, şi acum s-a lucrat pe drumul naţional. L-au pietruit, l-au cilindrat, profilat, la Poiana şi continuă spre Spinu. Nu a fost niciodată aşa. S-a turnat mixtură frezată, dar totul ţine până la prima ploaie. Soluţia o reprezintă asfaltarea. Nu sunt rigole, şanţuri făcute ca lumea. Apa merge numai pe drum. Suntem într-o zonă de munte, e normal să se facă numai cratere pe drum, dacă apa nu are pe unde să se scurgă. Le-am spus şi că singura modalitate de a putea lucra în condiţii normale şi eficiente la cel mai lung tunel al autostrăzii, la Poiana, este să modernizeze drumul acesta pentru că nu există altă cale de acces către acela. Distanţa dintre drumul actual şi viitorul tunel este de doar 500 metri. Mi-au răspuns că apare ca dublă finanţare pentru obiectivul de conectivitate strategică Sibiu-Piteşti. În final, ni s-a transmis că drumul urmează să fie transferat Consiliului Judeţean Vâlcea, că se află pe circuitul de avizare”, a explicat primarul Ion Sandu.

Articole Similare

Back to top button