Auto-Moto

Audi R8 revine cu o victorie la Houston

Audi R8 revine cu o victorie la Houston

– Tehnologia FSI ajută Audi să obţină un succes categoric
– Capello şi McNish îşi măresc avansul în clasament
– Conceput acum cinci ani, Audi R8 a învins cele mai noi prototipuri

Dindo Capello (Italia) şi Allan McNish (Scoţia) şi-au mărit avansul în American Le Mans Series după victoria reuşită cu prototipul Audi R8 în cursa de la Houston (statul Texas). Acesta a fost cel de-al 62-lea succes dintr-un total de 78 de starturi pentru cel mai de succes prototip în întrecerile de anduranţă. Întrucât Audi R10 TDI se află în pregătire în Europa – pentru cursa de 24 ore de la Le Mans (17/18 iunie), Capello şi McNish au revenit la bătrânul Audi R8 ce dispune de tehnologia FSI (injecţie directă pe benzină) pe care constructorul german a lansat-o în 2001. După ce au reuşit o victorie istorică în cursa de 12 ore de la Sebring cu prototipul Audi R10 TDI, tandemul italo-scoţian au reamintit concurenţei cât de performantă rămâne tehnologia Audi FSI. Pe o grilă ce a numărat 23 de maşini, Capello a luat startul la volanul maşinii Audi Sport North America de pe poziţia a patra, după care şi-a creat rapid cale spre locul al doilea. Plecarea în cursă s-a dat la ora locală 20.00, ceea ce a făcut ca întunericul să se lase rapid asupra traseului din Houston. Strategia opririlor la standuri a fost una excelentă, ceea ce i-a permis lui McNish, care a trecut în cockpit după 53 de minute, să depăşească maşina Porsche (categoria LMP2) condusă de Timo Bernhard şi Romain Dumas şi să treacă la conducere după primul pit stop programat. Cea de-a doua şi ultimă oprire la boxe a fost făcută de McNish după 97 de minute – pentru realimentare -, recuperarea primei poziţii consemnându-se cu 40 de minute înainte de final. Vechi de cinci ani, Audi R8 a dovedit că nu este doar fiabil şi eficient. Prototipul Audi, pe care Capello l-a dus spre un cel mai rapid tur mai bun cu 0,234 secunde decât în calificări, a avut un ritm foarte bun pe traseul stradal din Reliant Park şi a obţinut o victorie clară, cu un avans de cinci tururi. A treia etapă din American Le Mans Series are loc la Mid-Ohio (statul Ohio) în chiar weekend-ul următor (19-21 mai). McNish nu a pilotat niciodată pe circuitul cu lungimea de 3,62 km, în timp ce Capello cunoaşte pista din 2001 şi 2002.
Dr Wolfgang Ullrich (director Audi Motorsport): Suntem foarte mulţumiţi de faptul că R8 încă mai poate câştiga curse, deşi maşina a primit un balast suplimentar conform noile regulamente. Fiabilitatea şi tehnologia FSI au fost factorii care au contribuit la acest succes. Felicitări întregii echipe care a ales cea mai bună strategie şi piloţilor care nu au făcut nici o greşeală pe această pistă dificilă.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button