Auto-Moto

Motorul de 2.0L cu tehnologia FSI este „Motorul Anului

Succesul de anul trecut a fost reconfirmat

 

Motorul de 2.0L cu tehnologia FSI este „Motorul Anului"

 

Pionieratul mărcii Audi în domeniul injecţiei directe pe benzină a primit o nouă recunoaştere la nivel mondial. Un juriu format din 56 de jurnalişti de prestigiu din 26 de ţări au acordat propulsorului 2.0 TFSI premiul „Motorul Anului” pentru a doua oară la rând. Audi este primul producător din lume care a combinat injecţia directă pe benzină cu supraalimentarea în producţia de serie. Motorul 2.0 TFSI şi-a început povestea de succes o dată cu modelul Audi A3 Sportback. În prezent, propulsorul echipează şi modelele Audi A4 şi A6. Unitatea este disponibilă în trei versiuni, cu puteri cuprinse între 170 şi 220 cai-putere. Juriul a fost impresionat de puterea motorului şi nivelul ridicat de oportunităţi din viaţa de zi cu zi. Platoul deosebit pe care se înregistrează cuplul maxim permite pe de o parte un stil de condus eficient din punct de vedere al consumului, iar pe de altă parte este necesară o minimă acceleraţie pentru a produce un răspuns energic şi o putere spontană considerabilă. Cu tehnologia FSI, carburantul este împins direct în camera de combustie. Injectorul, localizat în chiulasă pe partea admisiei, este servită de o pompă de mare presiune acţionată de arborele cu came şi de un rezervor de presiune distribuit la toţi cilindrii – sistemul common rail. Motorul turbo atinge un raport de compresie 10,5:1, date care în mod normal nu pot fi atinse decât de motoarele atmosferice. Acest avantaj, precum şi cele ale injecţiei directe pe benzină joacă un rol major în creşterea eficienţei termodinamice comparativ cu motoarele cu injecţie multipunct, respectiv a celor turbo convenţionale.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button