Auto-Moto

Cariera lui Valentino Rossi în MotoGP

Nascut pe 16 februarie 1979, Valentino Rossi este considerat de multi specialisti ca fiind cel mai bun pilot de MotoGP din istorie. Este fiul lui Graziano Rossi, care la randul lui a participat la curse de motociclism, deci putem spune ca a preluat „microbul” de la tatal lui.


A inceput in karting, iar la 5 ani conducea deja un motor de 100cc. In 1990 devenea campion regional, iar apoi a urmat o cariera in minimoto. Deja pana la finalul anului 1991 el avea foarte multe victorii regionale si talentul lui incepea sa iasa la iveala.

Anii in MotoGP la clasa 125cc

In anul 1996 debuteaza in MotoGP la clasa 125cc facand parte din echipa celor de la Aprilia. Reuseste rapid sa obtina un loc pe podium dupa o batalie intensa cu Jorge Martinez la Grand Prix-ul din Austria. La urmatoarea cursa, in Cehia, castiga si prima sa cursa la aceasta clasa.

Pe MotoGP poti paria online si daca nu ai un cont atunci citeste un tutorial cum faci la 888sport inregistrare. In al doilea an petrecut la aceasta clasa domina competitia, incununandu-se campion dupa ce castiga 11 din cele 15 curse la care a luat parte.

Perioada de la clasa 250cc

Succesul din 1997 ii aduce promovarea la clasa superioara, 250cc. Nu incepe prea bine pentru ca abandoneaza in primele 2 curse, cele din Japonia si Malaezia. Revine insa si termina pe 2 in 3 curse la rand, in Spania, Italia si Franta, dar abandoneaza mai apoi la Madrid.

Termina primul lui sezon la 250cc pe locul al 2-lea, dupa Loris Capirossi. In al doilea an la aceasta clasa castiga titlul de campion. O face la Rio de Janeiro si asta cu o runda inainte de finalul competitiei, deci putem spune ca a dominat clar.

Face pasul catre clasa „Regina” din MotoGP

Dupa ce s-a impus si la clasa 250cc primeste sansa de a participa la clasa 500cc, cea mai importanta din MotoGP la acel moment. Concureaza in prima faza pentru Honda si o face din anul 2000 pana in anul 2003 si castiga tot in acest timp, asadar 3 campionate la rand.

Merge mai apoi la Yamaha cu care semneaza un contract pe 2 ani, avand un salariu incredibil, de 12 milioane de dolari. Au fost multi care la vremea respectiva au considerat ca nu a facut cea mai buna alegere, dar timpul a dovedit ca se inselau.

Concureaza pentru aceasta echipa din 2004 pana in 2010 si castiga 4 tilturi de campion, in 2004, 2005, 2008 si 2009. Alege sa plece in 2011 la Ducati, unde sta insa doar pana la finalul sezonului din 2012. In primul an termina pe locul al 7-lea, iar in cel de-al doilea pe 6.

Se intoarce in 2013 la Yamaha si sta la aceasta echipa pana in anul 2021, fara sa mai castige vreun titlu de campion in MotoGP. Pe data de 5 august in 2021, anunta ca se retrage din MotoGP dupa o cariera de 21 de ani la clasa „Regina”.

In total el a luat parte la 372 de curse, pe 89 le-a castigat si de 199 de ori a terminat pe podium. In plus, a plecat din pole position de 55 de ori, iar in total de-a lungul carierei la clasa 500cc a reusit sa stranga nu mai putin de 5415 puncte.

De-a lungul carierei sale a concurat cu numarul 46, care in semn de respect pentru el a fost retras si asadar, niciun alt pilot nu il va mai putea folosi. In ianuarie 2022 vine anuntul ca va participa in GT World Challenge Europe Endurance Cup, o competitie de automobilism.

Vor ramane in istorie marile rivalitati pe care cel poreclit „Doctorul” le-a avut de-a lungul timpului in MotoGP. A concurat impotriva unor piloti extraordinari precum Loris Capirossi, Max Biaggi, Casey Stoner, Jorge Lorenzo sau mai recent, Marc Marquez.

Articole Similare

Back to top button