Auto-Moto

Audi A5 Sportback – reuneşte partea cea mai bună a trei lumi diferite

Audi5090031Audi prezintă un nou model: Audi A5 Sportback. Modelul cu cinci uşi, cu partea din spate alungită şi cu linii graţioase, reuneşte partea cea mai bună a unor genuri diferite de automobile: emoţia şi eleganţa unui coupé, confortul oferit de o limuzină şi caracterul practic al unui break. Versiunea Sportback se alătură Coupé-ului şi Cabriolet-ului, în calitate de al treilea membru al familiei de modele A5.
A5 Sportback va ajunge la dealerii Audi în septembrie, cu designul său plin de emoţie, caracterul extrem de practic, pentru utilizarea zilnică, şi sportiv, precum şi motoarele, pe cât de eficiente pe atât de puternice. Vânzările au început deja, la preţuri pornind de la 34.841 euro. Un model ulterior, cu un preţ special, care va apărea în 2010, va face din A5 Sportback modelul de bază al seriei de modele A5.

Audi, inventatorul modelului Avant, creează tendinţe noi pentru design prin intermediul modelului A5 Sportback. Coupé-ul cu cinci uşi se defineşte prin linii elegante. Are o înălţime mai mică cu 36 de milimetri decât a modelului A4 Limuzină. Graţie consolei frontale scurte, ampatamentului lung, ecartamentului larg şi celor patru uşi fără cadru, liniilor zvelte ale geamurilor, acesta este întruchiparea eleganţei sportive.
Cu modelul A5 Sportback, Audi şi-a consolidat încă o dată poziţia de lider în domeniul designului auto. Coupé-ul cu cinci uşi are un stil emoţionant şi progresist care fascinează prin eleganţă, putere şi proporţiile sportive. Acesta are o lungime de 4,71 metri  şi o lăţime de 1,85 metri, dar înălţimea este de doar 1,39 metri, fiind de exemplu mai scund cu 36 de milimetri decât modelul A4 Limuzină. Graţie ampatamentului lung, de 2,81 metri, a consolei frontale scurte şi a ecartamentului larg (1,59 metri în faţă, 1,58 metri in spate), modelul A5 Sportback reprezintă o apariţie impresionantă pe şosea.
Habitaclul este spaţios şi oferă un confort fără compromisuri pentru toate cele patru scaune. Capota mare a portbagajului este integrată armonios în porţiunea lungă şi conică din spatele automobilului, cu montanţi C plaţi. Buza spoilerului îi subliniază caracterul încărcat de tensiune. Volumul portbagajului, de 480 de litri este aproape cât cel al modelului A4 Avant şi poate fi mărit până la 980 de litri dacă sunt rabatate scaunele din spate.
Modelul A5 Sportback urmează în mod consecvent seria de tehnologiile inovatoare Audi în privinţa trenului de rulare. Toate motoarele sunt modele de înaltă eficienţă, cu injecţie directă, TDI pentru rafinatele motorizări diesel, FSI pentru motoarele pe benzină, toate îndeplinind cerinţele normei antipoluare Euro 5. 

Toate modelele sunt echipate cu un sistem care recuperează energia în timpul frânării şi decelerării şi o înmagazinează temporar în baterie.
Audi oferă iniţial trei motoare cu benzină şi trei motoare TDI, urmând ca până la jumătatea anului 2010 să li se alăture alte trei unităţi. Motoarele pe benzină, cel de doi litri, TFSI, care dezvoltă o putere de 132 kW (180 cp) sau cel de 155 kW (211 cp) şi unitatea V6 de 3,2 litri, care dezvoltă o putere de 195 kW (265 cp) sunt echipate cu sistemul Audi valvelift care asigură controlul variabil al gradului de ridicare a supapelor. Tehnologia inteligentă îmbunătăţeşte performanţele, reducând în acelaşi timp consumul de carburant.
Motorul 2.0 TDI dezvoltă o putere de 125 kW (170 cp) şi are un consum mediu de carburant de doar 5,2 litri la 100 km. Acesta este cuplat cu sistemul de start-stop, care sporeşte şi mai mult eficienţa în privinţa consumului de carburant în traficul urban. Motorul TDI de 2,7 litri, care dezvoltă 140 kW  (190 cp), oferă şi mai multă putere. Motorul 3.0 TDI, care este dotat şi cu un transmisie S tronic, dezvoltă o impresionantă putere de 176 kW (240 cp).
Cel mai puternic motor diesel îşi transmite puterea sistemului de tracţiune integrală permanentă quattro. Optional se poate dota si cu un diferenţial sport nou creat, care distribuie în mod variabil puterea către roţile din spate şi asigură mai mult dinamism, o conducere plăcută şi siguranţă. Cele două modele TDI cu tracţiune pe puntea faţă, variantele 2.0 TDI şi 2.7 TDI şi modelul 2.0 TFSI (132 kW / 180 cp) beneficiază de altă inovaţie Audi: programul electronic de stabilitate ESP, cu blocarea electronică a diferenţialului din faţă, care sporeşte agilitatea şi previne subvirarea.
Completarea perfectă este reprezentată de sistemul Audi drive select cu direcţie dinamică, care permite şoferului să modifice după cum doreşte caracteristica privind viteza de reacţie a acceleraţiei, punctele de comutare ale sistemului de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteză, alături de sporirea puterii asigurată de sistemul servodirecţiei servotronic, care este oferit ca dotare standard (pornind de la o putere de cel puţin 140 kW (190 cp)). Sistemul este oferit ca pachet modular, având cel puţin una dintre următoarele trei opţiuni: diferenţialul sport, sistemul de control adaptiv al amortizoarelor sau sistemul de direcţie dinamică, cu funcţie de amplificare variabilă. 
Raportul dintre suprafeţele din sticlă şi cele acoperite cu tablă laminată se situează între 1:3 şi 2:3, ceea ce este considerată o proporţie caracteristică pentru Audi. Marginile ascuţite ale tablei laminate sunt de asemenea o caracteristică a mărcii. Acestea marchează marginile suprafeţelor atletice, convexe/concave şi divizează profilul, linia aripii, curbată elegant, trecând pe sub geam, iar linia dinamică pe deasupra uşilor. Oglinzile exterioare, prin sistemul de semnalizare cu LED-uri, reprezintă tuşe suplimentare de rafinament.
Pentru mulţi clienţi ai mărcii Audi, designul este un factor foarte important, de cele mai multe ori factorul primordial, care influenţează decizia de a cumpăra. Cu siguranţă se va întâmpla la fel şi în cazul modelului A5 Sportback. Se estimează că viitorii săi cumpărători vor fi oarecum mai tineri decât cei ai modelelor A4 Limuzină şi Avant. Aceştia au de standarde înalte de viaţă, sunt interesaţi de sport, succes şi stil, fiind adesea liber-profesionişti cu o muncă de creaţie. Aceştia sunt entuziasmaţi de tehnologiile avansate şi apreciază conceptele inteligente noi.
Segmentul premium al automobilelor cu dimensiuni medii din Europa este stabil, iar noile modele pline de emoţie, precum modelul Audi A5 Sportback au perspective foarte bune. Audi intenţionează să vândă cea mai mare partea a volumului în Europa de Vest, o treime din vânzările totale estimate fiind rezervate Germaniei. Se estimează că Marea Britanie va fi a doua piaţă de vânzare, ca mărime, urmată de Franţa, Italia şi Spania.
Audi îşi utilizează noile tehnologii din platforma de eficienţă modulară pentru modelul A5 Sportback. Toate modelele sunt echipate cu un sistem de recuperare care utilizează energia cinetică din timpul decelerării. În timpul deplasării prin inerţie sau a frânării, alternatorul poate transforma energia cinetică în energie electrică care este depozitată temporar în baterie.
Atunci când modelul coupé cu cinci uşi accelerează din nou, bateria furnizează energie. Acest lucru îmbunătăţeşte economia de carburant prin reducerea sarcinii alternatorului, care este acţionat de motor. Mai mult, toate modelele cu transmisie manuală sunt echipate cu un indicator de schimbare a treptelor de viteză care recomandă şoferului treapta ce trebuie comutată pentru o eficienţă optimă.
Modelul A5 Sportback în combinaţie cu oricare din cele trei motoare de 2,0 litri şi cu transmisia manuală este echipat standard cu noul sistem start-stop de la Audi. Atunci când automobilul se opreşte la un semafor sau într-o intersecţie, iar schimbătorul de viteze se află în poziţia neutră şi piciorul şoferului a fost ridicat de pe ambreiaj, unitatea de control a sistemului opreşte motorul.
La deplasarea în pante sau rampe, sistemul de frânare menţine presiunea de frânare dacă gradul de înclinare al pantei/rampei nu depăşeşte 10 procente. Un demaror puternic porneşte motorul rapid şi comod imediat ce şoferul apasă ambreiajul până la capătul cursei. În timp ce şoferul cuplează o treaptă de viteză, motorul accelerează, iar în momentul în care acesta eliberează ambreiajul, motorul a atins deja turaţia de ralanti.

Senzorii radar şi camera video: sistemele de asistare

O gamă întreagă de sisteme de asistare inovatoare oferă un plus de relaxare în timpul călătoriei, sporind nivelul de siguranţă şi de control asupra automobilului. Tempomatul adaptiv cu asistent la frânare Audi braking guard integrat utilizează tehnologia radar pentru a păstra distanţa de siguranţă faţă de automobilul din faţă. Sistemul integrat Audi braking guard avertizează din timp şoferul cu privire la o posibilă coliziune şi îl asistă la frânare. Sistemul Audi side assist utilizează, de asemenea, senzori radar pentru a oferi mai multă siguranţă la schimbarea benzii. Sistemul Audi lane assist utilizează o cameră video pentru a ajuta şoferul să menţină automobilul pe banda de circulaţie. Sistemul avansat de asistare la parcare Audi este prevăzut cu o cameră pentru marşarier care afişează zona din spatele automobilului pe un monitor aflat la bord.
Audi oferă, de asemenea, un întreg sistem de module din domeniul atractiv, futurist al tehnologiei multimedia. Sistemul radio concert cu CD player este prevăzut cu un cititor de carduri de memorie pentru fişiere muzicale şi o mufă AUX-in pentru conectarea unui MP3 player. Monitorul color de 6,5 inch şi cele opt difuzoare întregesc pachetul. Sistemul radio symphony este prevăzut, de asemenea, cu un schimbător pentru şase CD-uri. 
Deasupra sistemelor audio se află sistemele de navigaţie de ultimă generaţie MMI şi MMI plus. Modelul de dimensiuni mai mici, care citeşte informaţiile de pe un DVD, include deja un afişaj color, o fantă pentru carduri de memorie şi un sistem de comandă vocală. Acesta poate fi actualizat pentru a include un radioreceptor digital, un schimbător de CD-uri, o conexiune Bluetooth de înaltă performanţă pentru telefoanele mobile şi o interfaţă pentru integrarea completă a unui iPod. Pentru acest model este disponibil, de asemenea, un afişaj color montat în centrul panoului de instrumente.
Sistemul de navigaţie de ultimă generaţie MMI plus este un centru media de înaltă tehnologie. Monitorul color de şapte inch, de înaltă rezoluţie, afişează harta în mod convenţional sau în mod topografic; oraşele şi punctele de interes sunt afişate în format 3D. Un hard disk de 40 GB memorează datele hărţii, fişierele muzicale şi contactele utilizatorului. Sistemul de comandă vocală recunoaşte cuvinte întregi. Modulul radio este prevăzut cu un tuner multiplu şi există un player pentru redarea DVD-urilor audio şi video care poate fi controlat cu uşurinţă prin intermediul unui joystick special pentru unitatea de comandă MMI.
Sunt disponibile, de asemenea. mai multe module de extindere de înaltă calitate pentru sistemul de navigaţie MMI plus, precum un tuner TV analog/digital. Sistemul audio de lux Bang & Olufsen transformă modelul A5 Sportback într-o sală de concerte mobilă prin intermediul amplificatorului de 505 waţi cu 10 canale ce alimentează cele 14 difuzoare de înaltă performanţă. 
O altă opţiune de înaltă tehnologie este telefonul auto cu Bluetooth. Acesta utilizează o conexiune radio pentru a copia datele de pe cardul telefonului mobil al utilizatorului dacă telefonul respectă standardul SIM Access Profile (Profil de acces în cartela SIM).

Audi A5 Sportback: preţuri la lansare (Romania)
2.0 TDI cu transmisie manuală cu 6 trepte de viteză 35.865 euro
2.7 TDI cu transmisie manuală cu 6 trepte de viteză 42.112 euro

3.0 TDI quattro cu S tronic cu 7 trepte de viteză 50.374 euro
2.0 TFSI (132 kW / 180 CP)  
cu transmisie manuală cu 6 trepte de viteză 34.841 euro
2.0 TFSI (155 kW / 211 CP) quattro  
cu S tronic cu 7 trepte de viteză 41.689 euro
3.2 FSI quattro cu S tronic  49.221 euro

 Scurtă prezentare – Audi A5 Sportback

Motoare
 – Şase motoare, cu putere de la 125 kW (170 cp) la 195 kW (265 cp) la lansare; trei motoare suplimentare până la mijlocul anului viitor
 – Sistem de injecţie directă a carburantului pentru toate motoarele
 – Performanţe de excepţie şi eficienţă exemplară
 – Toate motoarele sunt dotate cu sistem de recuperare a energiei
 – Motoarele 2.0 TDI şi 2.0 TFSI sunt echipate cu sistemul start-stop

Sistemul de transmisie
 – În funcţie de motor: manual, multitronic sau S tronic cu şapte trepte de viteză
 – Cu tracţiune integrală quattro pentru modelele cele mai puternice diferenţial sport pentru distribuţia variabilă a puterii între roţile din spate ca dotare opţională, începând cu puterea de 176 kW (240 cp)

Şasiul
 – Distribuţie echilibrată a sarcinii între punţi, suspensii uşoare
 – Jante din aluminiu de 17 inch, ca dotare standard, alături de variante  opţionale de până la 20 inch
 – Sistem de stabilitate ESP cu noul diferenţial frontal cu blocare electronică, disponibil ca dotare standard, pentru modelele cu tracţiune pe puntea faţă
 – Opţional, sistemul Audi drive select cu direcţie dinamică, sistemul de control adaptiv al amortizoarelor, sistemul de direcţie dinamică şi diferenţialul sport, disponibile ca dotări opţionale

Caroseria
 – Design sportiv, elegant, cu forme graţioase şi alungite
 – Capotă mare a portbagajului, formată din două secţiuni
 – Portbagaj cu volum între 480 şi 980 litri
 – Spaţiu generos în habitaclu, cu sistem de acces uşor

Dotările şi finisajele
 – Dotare standard cuprinzătoară şi confortabilă, completată de opţiuni de lux
 – Sisteme de asistare care înglobează cele mai avansate tehnologii, disponibile ca dotări opţionale
 – Două puternice sisteme de navigaţie MMI disponibile

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button