Auto-Moto

Noul Volkswagen Transporter GP a ajuns în România!

Volkswagen Autovehicule Comerciale marchează lumea auto mondială si 831151859ridică standardele clienţilor de apreciere a unei autoutilitare. Atât in termeni de funcţionalitate, performanţă si confort Volkswagen Autovehicule Comerciale a definit întotdeauna primii paşi in industria autovehiculelor comerciale.
Transporter, Caravelle si Multivan – cele 3 versiuni de bază ale bestsellerului comercializat la nivel mondial in milioane de unităti debutează pe piaţa din Romania prezentând o serie de noutăţi:
§ propulsoarele noi TDI cu tehnologie Common Rail reduc consumul cu până la 1,9 litri si indeplinesc norma   de poluare EURO5
§ interiorul si exteriorul preiau noile tendinţe in materie de design, adoptate de către Volkswagen
§ noua generatie ESP cu asistentă la pornirea in rampă si stabilizarea remorcii este disponibilă in dotarea serie

Noua generaţie de propulsoarele TDI cu tehnologie Common Rail

Sunt disponibile patru propulsoare TDI de 2.0 l (1.968 cm3), care generează 62 kW / 84 CP, 75 kW / 102 CP, 103 kW / 140 CP şi 132 kW / 180 CP. Până la un nivel de putere de 140 CP, o turbină de supraalimentare cu geometrie variabilă asigură forţa de propulsie necesară; în versiunea de top de 180 CP, Volkswagen Autovehicule Comerciale apelează la o supraalimentare reglată în două trepte cu turbină dublă.  Toate cele patru motoare diesel se remarcă prin agilitate.
Aceste performanţe sunt atinse la un nivel de turaţii cu puţin peste cel pentru ralanti: cel mai mic propulsor TDI cu 84 CP dezvoltă de la 1.250 rotaţii/min un cuplu motor maxim de 220 Nm.
Varianta de 102 CP dezvoltă 250 Nm de la 1.500 rotaţii/min, propulsorul TDI de 140 CP oferă de la 1.750 rotaţii/min nu mai puţin de 340 Nm, iar motorul TDI de 180 CP asigură de la 1.500 rotaţii/min o performanţă suverană de 400 Nm.
Bineînţeles că modelele sunt echipate cu un filtru de particule si indeplinesc normele de poluare EURO 5. Nivelul zgomotului produs a fost diminuat faţă de modelele anterioare cu 5 dB (A).
În medie, pentru întreaga gamă a fost posibilă reducerea cu zece procente a emisiilor de CO2 şi a consumului în comparaţie cu versiunile anterioare. Pentru variantele cu cutie manuală cu tracţiune fata, gama valorilor de consum de carburant şi emisii de CO2 * este cuprinsă între 7,2 litri / 190 g/km CO2 (84 CP şi 102 CP) până la 7,5 litri / 197 g/km CO2 (180 CP) –  ceea ce înseamnă o scădere cu  până la 0,9 litri în raport cu modelele anterioare.

Face-lift: modernizare dictată de aspecte practice

Liniile clare, simple caracterizează noua caroserie. Sectiunea frontala este descrisă de noua forma a capotei şi a grilei radiadorului, care pentru Caravelle si Multivan dispune de elemente ornamentale cromate. Farurile de ceaţa adaptive, cu funcţie de iluminare a interiorului curbelor, sunt integrate in bara de protectie faţa. Indrazneţul design al jantelor de aliaj disponibile acum si in variantele de 17″ si 18″, oglinzile laterale retrovizoare restilizate si noile culori exterioare moderne completează noul look.
Cele mai multe îmbunătătiri au insă loc la interior, realizându-se trecerea către gama autoturismelor din punct de vedere al confortului.
Un exemplu în acest sens este reprezentat de instrumentele de bord: cu un design nou, acestea beneficiază de o lumină de fundal de culoare albă şi de un contur cromat.
În execuţia de serie, fiecare model din noua generaţie este prevăzut cu un sistem de recomandare a cuplării treptei de viteze ideale, in vederea obţinerii unui consum redus de combustibil.
A fost actualizată întreaga gamă de sisteme radio şi de navigaţie. Noul echipament de top este RNS 510 cu touchscreen şi hard-disc pentru navigaţie. Calitatea acustică specifică unei săli de concert este asigurată de sistemul de sonorizare Dynaudio, disponibil opţional. Conexiunea perfectă de exemplu pentru MP3-playere este posibilă prin intermediul interfeţei USB Media-IN.
Comenzile instalaţiei de climatizare semiautomatizate sau complet automatizate „Climatronic” sunt mai ergonomice. Volanul cu trei spiţe, la alegere multifuncţional şi imbrăcat în piele este un atuu de care beneficiază în general posesorii de turisme.
Gama de tapiţerii a fost de asemenea completată cu tapiţerii noi, cu aspect modern si rezistenţa sporită la uzură, din material textil sau din piele.
Pentru unele versiuni a fost extins considerabil volumul echipării din dotarea de serie. O îmbunătăţire semnificativă se remarcă la modelul Multivan Startline, care în raport cu modelul anterior dispune de capitonaj integral, de airbaguri laterale şi de cap pentru şofer şi pasager. Barele de protecţie vopsite reprezinta dotare de serie si accentuează la exterior apartenenţa la familia Multivan.
Nu în ultimul rând, gama Transporter poate fi configurată in 460 variante constructive.

Upgrade al sistemelor de siguranţă

Sistemul de tracţiune integrală permanentă, controlat preponderent electronic (4Motion cu cuplaj Haldex din cea de-a 4-a generaţie), este in principal destinat deplasărilor  în afara drumurilor consolidate. Un element de noutate este reprezentat de faptul că Volkswagen Autovehicule Comerciale va oferi la inceputul lui 2010 şi o versiune 4Motion in combinaţie cu cutia de viteze automata (DSG), cu dublu ambreiaj.
Siguranţa a fost perfecţionată în mod suplimentar prin intermediul sistemului de asistenţă la pornirea în rampă disponibil în serie, ESP perfecţionat cu stabilizator al remorcii, în dotarea de serie.
Avertizarea celor din trafic situati in spatele maşinii, asupra frânării de urgenţă se face pentru toate modelele prin activarea automată a butonului de avarie.
Ca element de noutate la clasa din care face parte, Transporter este disponibil optional cu sistem de asistenţă pentru schimbarea benzii de rulare (Side Assist). Şoferul este avertizat prin intermediul unui sistem de leduri integrate în oglinzile exterioare asupra autovehiculelor aflate în unghiul mort.
Un alt element de noutate: afişajul pentru presiunea pneurilor (RKA). RKA analizează permanent viteza de rotaţie a roţilor; prin compararea vitezelor, sistemul identifică si informează asupra scăderii presiunii din pneuri.

Sursa: Nurvil Rm. Valcea, Departament Marketing

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button