EconomieDiverse

Societatea lui Dan Niţu este al doilea mare jucător la nivel naţional pe piaţa materialelor de construcţii şi a produselor metalurgice

Nitu Dan-DamilaCompania Damila a câştigat marele premiu al Topului Firmelor Vâlcene, acordat de Camera de Comerţ şi Industrie

După o analiză foarte atentă a evoluţiei celor mai importante companii din judeţul nostru, Camera de Comerţ şi Industrie – Vâlcea a decis că marele premiu al „Topului Firmelor Vâlcene” i se cuvine societăţii Damila, patronată de omul de afaceri Dan Niţu. Festivitatea de decernare a premiilor oferite de CCIV a avut loc, vineri, la Teatrul Anton Pann.
Unul dintre elementele care au contribuit la reuşita companiei lui Dan Niţu îl reprezintă consecvenţa şi seriozitatea în dezvoltarea afacerii, în relaţia cu partenerii şi clienţii. Un alt argument ţine de faptul că, de la înfiinţare şi până în prezent, în cadrul acestei importante companii, toate resursele financiare proprii şi atrase au fost dirijate strict către dezvoltarea afacerii. Societatea lui Dan Niţu nu o investit nici un leu în afaceri speculative din domeniul imobiliar. Potrivit managementului Damila, resursele societăţii au fost canalizate de-a lungul timpului pentru deschiderea unor depozite noi, dar şi în direcţia măririi capacităţilor de producţie. Astfel, în prezent, compania are deschise depozite în aproape toate zonele ţării, cele mai mari dintre acestea fiind cele din Bucureşti, Timişoara, Slatina, Craiova, Horezu, Drăgăşani şi Râmnicu Vâlcea.
Cum am mai spus, societatea a investit continuu în producţie, din anul 2006, când a achiziţionat primul utilaj de debitare a rulourilor de tablă.
În prezent, societatea are o fabrică de plase sudate, o staţie de betoane, trei centre de fasonare a oţelului beton (Bucureşti, Timişoara şi Râmnicu Vâlcea), care asigură procesarea a circa 800 – 1.000 de tone de oţel beton, lunar. Damila are una dintre cele mai moderne fabrici din România de debitare, profilare a tablei, precum şi pentru producţia de ţiglă metalică, brenduită, cum se ştie, sub numele Rodach. Valoarea investiţiilor realizate numai în aceste capacităţi de producţie depăşeşte 4.5 mil. euro. De precizat ar mai fi că, în anul 2011, societatea intenţionează să investească cel puţin 1 milion de euro în noi capacităţi de producţie – pentru carcase din oţel beton, dublarea producţiei de plase sudate, dar nu numai.
Ar mai trebui spus că, încă de la înfiinţare, Damila a fost permanent preocupată să atragă personal de calitate, determinat, care să se implice activ şi responsabil în dezvoltarea activităţii societăţii. Astfel, personalul a fost stimulat să vină cu idei şi să contribuie la îmbunătăţirea activităţii. În aceste condiţii, evident, strategiile de dezvoltare ale societăţii reprezintă rodul unei munci în echipă.
Succesul firmei Damila vine şi de la faptul că, nu numai în această perioadă de criză economică, ci din totdeauna, societatea şi-a administrat atent indicatorii întregii sale activităţi: solvabilitatea, lichiditatea, rata de rentabilitate etc. Acesta este motivul pentru care, chiar şi în anii de  criză, societatea nu a înregistrat pierderi, nu a recurs la disponibilizări, nu a solicitat amânări sau rescadenţări ale creditelor contractate şi, la fel de important, nu şi-a pus în dificultate partenerii cu care colaborează. Managementul societăţii a avut în vedere permanent expunerea la „surprize”, adică la riscuri şi a fost pregătită să le facă faţă. Dintre ceilalţi factori de succes, putem vorbi şi de atitudinea „client oriented” faţă de clienţii societăţii, dezvoltarea unei reţele proprii de logistică (parc auto propriu), ceea ce creează o fexibilitate superioară faţă de concurenţi şi atitudinea pozitivă faţă de provocările venite dinspre concurenţă sau conjunctura economică.
Pe de altă parte, nu este un secret faptul că SC DAMILA SRL este al doilea mare jucător la nivel naţional pe piaţa materialelor de construcţii şi a produselor metalurgice. Conform afirmaţiilor managerului general Dan Niţu, pentru anul 2011, Damila îşi propune să păstreze aceeaşi linie în dezvoltarea afacerii, să aloce resurse pentru investiţii, să creeze noi locuri de muncă, să crească nivelul de calificare, pregătire şi satisfacţie al salariaţilor săi. Nu în ultimul rând, compania intenţionează să-şi dezvolte operaţiunile şi în afara graniţelor ţării şi să devină un puternic exportator al produselor pe care le realizează cu forţe proprii.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button