Parlamentarii ACL din Vâlcea, Argeş şi Sibiu fac presiuni asupra Guvernului PSD să realizeze autostrada care ar lega cele 3 judeţe

buicanIeri, Cristian Buican şi Dan Niţu au susţinut la Bucureşti o conferinţă de presă în care au prezentat principalele argumente pentru susţinerea realizării tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti. Alături de ei, au fost prezenţi şi parlamentarii ACL din Argeş şi Sibiu: deputaţii Theodor Cătălin Nicolescu, Cătălin Florin Teodorescu, Mircea Vasile Cazan, Ion Tămâian, Raluca Turcan şi senatorii Ion Popa, Nicolae Neagu şi Ion Ariton.
Parlamentarii ACL din cele 3 judeţe au făcut cunoscut cu această ocazie că au depus la cabinetul lui Victor Ponta, dar şi la ministrul transporturilor, Ioan Rus, o adresă prin care solicită refacerea Master Planului de Transport din domeniul rutier şi transformarea construcţiei autostrăzii Sibiu-Piteşti în prioritatea absolută a României în materie de infrastructură rutieră. Deputatul Cristian Buican i-a invitat să susţină demersul ACL şi pe parlamentarii Puterii. „Firesc ar fi ca parlamentarii PSD din Vâlcea, Argeş şi Sibiu să se alăture demersului nostru. În caz contrar, demonstrează că nu le pasă de dezvoltarea durabilă a judeţelor pe care le reprezintă în Parlamentul României”, a subliniat liderul PNL Vâlcea. Buican a mai spus că decizia Guvernului Ponta de a nu mai realiza tronsonul de autostradă Sibiu – Piteşti, ci un drum expres pe această rută, este una foarte proastă. Parlamentarul a apreciat că s-ar face economii, însă foarte mici, de 5-7 %. „În al treilea rând, aşa cum a recomandat Comisia Europeană, această variantă de transport poate fi îmbunătăţită, prin adăugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care să includă criterii de selecţie ce vizează performanţa economică, apartenenţa la reţeaua TEN-T Core, precum şi criterii de mediu. Aşa cum au înţeles majoritatea experţilor din domeniul transportului rutier, Comisia Europeană ne recomandă prin această formulare să ne concentrăm mai mult pe reţeaua TEN-T Core, această reţea reprezentând viziunea Europeană a transportului rutier. Actuala formă a Master Planului din domeniul rutier exclude reţeaua TEN-T Core, fiind mai mult aplicată pe reţeaua TEN-T Comprehensive. În traducere liberă, reprezentanţii Comisiei Europene ne transmit că acest Master Plan nu se bazează pe priorităţile Europei în materie de autostrăzi şi nici nu corespunde din punct de vedere al criteriilor economice incluse în stabilirea priorităţilor naţionale”, a adăugat Buican.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button