Economie

ETA: preţul unei staţii noi de călători este de 37.600 lei. Finanţarea este europeană. Noul sistem de semaforizare se ajustează până în noiembrie

Investiţiile din cadrul proiectului cu finanţare europeană “Modernizarea staţiilor de îmbarcare/debarcare, echiparea mijloacelor de transport în comun şi dezvoltarea unui centru utilat cu un sistem de management al traficului general în Municipiul Râmnicu Vâlcea” sunt în deplină concordanţă cu obiectivele ambiţioase ale Uniunii Europene legate de dezvoltarea durabilă a transportului, printre care se numără reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, îmbunătăţirea calităţii aerului, reducerea congestionării şi promovarea mobilităţii sustenabile. Proiectul este cuprins în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului, are valoarea de 46.845.012.34 lei şi a fost finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020 – Axa prioritară 4 – Sprijnirea dezvoltării urbane durabile.
Ca urmare, FINANȚAREA PROIECTULUI NU ÎMPOVĂREAZĂ BUGETUL LOCAL, aşa cum fals (din rea-voinţă) afirmă unii în spaţiul public. Acest proiect nu înseamnă doar un sistem de semaforizare şi staţii noi de îmbarcare/debarcare a călătorilor, ci propune un sistem integrat ce reprezintă un instrument prin care municipalitatea contribuie major la îmbunătăţirea condiţiilor de trafic din oraş prin: • modernizarea a 89 de staţii de călători şi dotarea acestora cu mobilier stradal corespunzător, panou de afişare în timp real, facilităţi pentru utilizatori (prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile, acces gratuit la internet etc.), automate de vânzare a titlurilor de călătorie şi camere video de supraveghere pentru creşterea sigurantei cetăţenilor; • sisteme de dirijare a circulaţiei, moderne, adaptive şi sincronizate, capabile să susţină atât prioritizarea vehiculelor de transport public, dar şi a pietonilor şi bicicliştilor la treceri, atunci când aceştia solicită prioritate de trecere (manual sau prin detecţie automată, utilizând servicii de tip analiză video – „Video-Analytics”); • camere video fixe şi mobile, de înaltă definiţie; • dezvoltarea şi dotarea Centrului de comandă de la sediul ETA pentru coordonarea sistemului rutier la nivel de oraş; • operarea automată: prioritizarea după algoritmi predefiniţi, ţinând cont de parametrii reali de trafic, condiţii meteo şi zonele de aglomerare, dar şi stocarea electronică automată a tuturor imaginilor şi a alarmelor pentru o perioadă de minim 30 zile; • realizarea de statistici şi rapoarte privind situaţiile reale din teren, în vederea implementării măsurilor necesare pentru asigurarea unei vieţi mai bune pentru toţi cetăţenii: factorii de mediu, condiţiile de trafic, evenimentele din oraş; • reducerea întârzierilor autovehiculelor în trafic; • îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei; • reducerea emisiei de gaze poluante şi reducerea consumului de carburant; • creşterea calităţii serviciilor de transport public şi creşterea gradului de utilizare a transportului public. Proiectul este unul, fără îndoială, complex şi care, la acest moment, SE AFLĂ ÎN STADIUL DE AJUSTARE, în care se observă neconcordanţele sau deficienţele în vederea corectării lor. Nimeni, nicăieri în lumea aceasta, nu poate realiza un astfel de sistem care să funcţioneze impecabil din prima secundă! Regretăm problemele de trafic create conducătorilor auto şi îi asigurăm că la finalul investiţiei – când întreaga reţea de semaforizare va fi funcţională şi coordonată, în funcţie de valorile de trafic, de către Centrul de comandă – că circulaţia auto din municipiu va deveni una de calitate. Îi rugăm pe cetăţenii Râmnicului doar să mai aibă puţină răbdare până la finalizarea acestui proiect, în cursul lunii noiembrie. Și ca să mai risipim încă o minciună intens rostogolită în spaţiul public: PREȚUL UNEI STAȚII DE CĂLĂTORI A FOST DE 37.600 LEI, deci foarte departe de valorile astronomice vehiculate! (ing. Andi Davidescu, Director ETA S.A.)

Articole Similare

Back to top button