PUNCT, SI DE LA CAPĂT… SKODA
Da, într-adevăr este vremea când toata lumea face bilanţuri. În general, sunt prezentate realizările materiale şi profesionale, se transmit felicitări, unele sincere, altele pragmatice. Puţină lume vorbeşte despre împlinirile sau decepţiile sufleteşti, pentru că aceasta este o treaptă mult prea personală. Din păcate, evoluţia vieţii ne obligă să ne jalonăm viaţa printre proiecte, iar a pune suflet şi a avea nostalgii denotă o slăbiciune pe care, din dorinţa de a părea puternici, evităm să o recunoaştem.
Desigur, formăm o echipă tânără, bine pregătită şi ce este mai important – pot spune că suntem cu toţii prieteni. Ar fi şi păcat să fie altfel. Este de ajuns să ne aruncam ochii în jur pentru a vedea că există o tentaţie accentuată şi excesivă pentru luptă şi câştigul de unul singur, iar ,,a călca peste cadavre’’, pentru atingerea propriului scop nu mai este deloc doar o simplă figură de stil. Dacă prin alte părţi se ajunge la învrăjbiri pentru lucruri minore, iar uneori se pune deasupra intereselor de echipă propriul orgoliu, umplând cu ură şi venin totul în jur, la noi situaţia este cu totul alta, iar relaţia este una absolut normală.
Care au fost cele mai importante momente ale anului 2005, din viaţa unei mărci celebre, aşa cum este Skoda?Este greu să faci o selecţie pentru că fiecare moment este important pentru noi. Voi încerca însă să mă rezum doar la câteva.
Ianuarie
2004 a fost un an record pentru Skoda România atât din punct de vedere al investiţiilor cât şi din cel al vânzărilor (7570 unităţi livrate). A fost cel mai bun an pentru Skoda Fabia cu 2799 de livrări a înregistrat o creştere de 25%. Noua Octavia a depăşit estimările cu 52%. S-a înregistrat o linie ascendentă pentru toate modelele. Noile modele lansate în 2005 vor întări poziţia Skoda în România. Se preconizează că va fi un an al modelelor Skoda Octavia Combi şi Skoda Octavia Combi 4×4. Skoda Octavia este cel mai bine vândut diesel din România în 2004. Procentul de vânzări auto cu motoare diesel a fost în creştere în 2004, reprezentând 24,2% din totalul vânzărilor auto, producţie internă şi importuri însumate, respectiv 53,5% – dacă luăm în calcul doar importurile. Clasamentul la vânzări diesel 2004 arată astfel: 1. Skoda Octavia – 4017 unităţi, 2. Dacia Solenza – 3681 unităţi, 3. Renault Clio – 2630 unităţi. Skoda Octavia a încheiat anul cu 4404 unităţi vândute, dintre care 12,9 sunt diesel. Skoda îşi pregăteşte reţeaua de dealeri pentru aderarea la Uniunea Europeana.
Februarie
Skoda este maşina de import numărul 1 în România conform Buletin APIA din februarie 2005, cu 880 clienţi noi dobândiţi în luna ianuarie 2005 (record de vânzări / marcă importată). Skoda Auto participă la Salonul Auto de la Geneva, primind bune aprecieri. Skoda Fabia debutează la WRC 2005 în Raliul Mexicului. Este lansată Skoda Fabia Lady Limited Edition, concepută special pentru doamnele şi domnişoarele care iubesc libertatea de mişcare şi doresc să fie stăpâne pe timpul lor.
Martie
– Skoda Auto oferă un tuning pentru versiunea liftback a noii Skoda Octavia, graţie pachetului sportiv ce a fost realizat de Centrul de Design Skoda. Întregul pachet este oferit cumpărătorilor ca parte a liniei originale de accesorii Skoda şi este destinat în special celor care doresc să aibă o maşină modificată cu caracteristici individuale, printr-un design mai sportiv.
Aprilie
Skoda da startul la sezonul de inaugurare de showroom-uri. La trei zile de la lansarea mult aşteptatelor modele Skoda Octavia Combi şi Combi 4×4, s-au înregistrat deja 25 de cereri. Lansarea noilor modele a fost precedată de un drive-test Bucureşti – Praga – Bucureşti, pe parcursul căruia grupuri de jurnalişti au avut ocazia să confirme atributele 4×4 ale nou venitelor în gamă.
Mai
Este realitate: maşina poate fi de 5 ori mai ieftină decât trenul. Traversarea României de la un capăt la altul cu maşina costă 660.000 lei. Gerhard Plattner înscrie cu Skoda Fabia 1.4 l TDI recordul mondial şi personal la cel mai redus consum mediu de motorină, traversând în diagonală ţara, de la Constanţa la Oradea. Jurnaliştii din principalele oraşe l-au aşteptat pe Plattner pentru a învăţa de la el cum se conduce economic o maşină. Traversarea în diagonală a ţării a durat aproximativ 13 ore. Rezultatul: consum mediu 2,6 l/100km pe o distanţă de 874 km de drum normal (aproximativ 200 km de autostradă, iar restul drumului de oraş şi sat, cu coborâri şi un procent de peste 45% porţiuni de urcare- Valea Oltului, etc.). Un bilet pentru trenul accelerat Constanta – Oradea costa 865.000 lei/persoană. Aceeaşi rută străbătută cu Skoda Fabia 1,4 TDI, costa 660.000 lei/persoană. În maşină încap comod 4 persoane, ceea ce înseamnă un cost de 165.000 lei/persoană. Adică de 5 ori mai ieftin decât cu trenul.
Iunie
Conform unui studiu, persoanele aflate la volanul unei Skoda sunt printre cei mai mulţumite proprietare de mărci care se găsesc pe piaţa auto din Marea Britanie. Într-un sondaj efectuat de institutul J.D. Power pentru verificarea gradului de mulţumire a cumpărătorilor, Skoda s-a clasat pe locul secund în ierarhia generală a anului 2005, pentru a doua oară consecutiv, la diferenţă de numai un punct de marca Lexus – ocupanta locului 1.
2005 a marcat cel de-al zecelea an consecutiv în care Skoda a rămas în Top 5, între toţi constructorii în competiţie. Noua Skoda Octavia, propulsată de un motor 2.0 FSI pe benzină, poate avea un consum mediu de 4,9l la 100 km. Dovada s-a realizat de-a lungul unui test de 24 de ore organizat de Skoda Auto în colaborare cu emisiunea Auto Salon TV a postului ceh TV Prima şi cu Compania Shell.
Edson Arantes do Nascimento, cunoscut iubitorilor fotbalului sub numele Pele, a fost invitatul de onoare al festivităţii de inaugurare a noului stadion Skoda Arena al echipei elene Skoda Xanti FC. Skoda Octavia a devenit cea mai frumoasă Maşină a Anului, în Republica Cehă. Aceasta decizie a fost luată de către telespectatori în timpul unei transmisii în direct a unei gale difuzate de postul de televiziune TV Prima, în seara ceremoniei oficiale de deschidere a Brun Motor Show. Un număr record de 426.373 telespectatori şi vizitatori ai paginii de Internet au luat parte la acest sondaj.