Auto-Moto

Noul Audi A4 si noul Audi S4

Macheta presa Audi A4 PIUn bestseller a devenit si mai atractiv: noua gama Audi A4.

Noi solutii prin care se atesta “Progresul prin tehnologie” al familiei A4:  eficienta, dinamism si infotainment, odata cu un design si mai atractiv.

Design

Modelul A4 este de 39 de ani  cel mai bine vandut model Audi. Aflandu-se la a opta generatie, A4 a atins un numar record: zece milioane de unitati vandute. Cu a sa eleganta, sportivitate si atractivitate, formeaza piesa principala a marcii Audi. Iar acum, designul este si mai clar definit pentru toate variantele – limuzina, Avant, allroad si S4.

Noul look este accentuat de liniile orizontale din partea frontala. Capota este mai incovoiata, marginile superioare ale singleframe-ului sunt tasate, iar barele laterale si inelele Audi sunt tridimensionale. Grila este vopsita in gri, cu negru lucios la modelele in sase cilindri sau in combinatie cu pachetul exterior S line. Spoilerele reproiectate impresioneaza cu prizele de aer unghiulare, grilele lor revizuite si proiectoarele de ceata plate. A4 allroad quattro se distinge prin aplicatiile de crom orizontale ale grilei si prin proiectoarele de ceata rotunde.

Farurile sunt redesenate, cu o valuire subtila la marginile inferioare. Farurile Xenon plus sunt disponibile la cerere. Luminile de zi cu tehnologie LED formeaza o banda omogena, ingusta, ce ramane deschisa in vecinatatea lentilelor Xenon. La cerere, sunt valabile si luminile adaptive (adaptive light), impreuna cu lumini cu functie de “cornering” dinamic si static.

Stopurile reflecta forma farurilor, iar in combinatie cu Xenon plus, contin benzi omogene cu tehnologie LED. Spoilerul cu difuzor de aer a fost reproiectat, sistemul de evacuare terminandu-se mereu in doua tevi.

A4 se bucura de o gama variata si bogata de 15 vopseluri exterioare, incluzand patru noi nuante. Pachetul exterior S line este disponibil pe limuzina si Avant, in timp ce pentru modelul Avant este inclus si un spoiler pentru plafon.

Dimensiunile au fost schimbate cu doar cativa milimetri. A4 limuzina si Avant au fiecare o lungime de 4.70 metri, pe cand A4 allroad quattro si S4 masoara 4.72 metri in lungime. Ampatamentele masoara 2.81 metri la toate modelele, iar ecartamentul este de 1.83 si respectiv, 1.84 metri. Inaltimea variaza intre 1.41 si 1.50 metri, depinzand de versiunea de caroserie.

Interior

Interiorul A4 a fost, de asemenea, refinisat. Audi ofera o gama larga de volane noi, cu insertii de crom sau stralucitoare,  iar volanul sport dipsune de o parte inferioara aplatizata. Bratul directiei si cheia de contact au fost si ele modificate. Aplicatiile stralucitoare si de crom, de pe plansa de bord, adauga interiorului o nota de eleganta.

Finisarile elaborate fac ca operarea sa fie mai simpla si mai intuitiva. Sistemul de navigatie MMI plus are, de acum, patru butoane in locul celor opt, cu functie integrata in comenzile de control al volumului. Alte imbunatatiri privesc operarea transmisiei automate, sistemele eficiente de aer conditionat, Audi drive select si volanul multifunctional. Incalzirea in scaune si aerul conditionat sunt acum controlabile din butoanele respective.

Nivelul inalt de executie este la fel de important pentru Audi ca si bunul gust in gama de culori. Toate culorile interioare – mai putin negru – au fost regandite. Gama de tapiterii a fost si ea revizuita, pielea Fine Nappa inlocuind pielea Valcona. Noua tapiterie intreaga a fost adaptata la interior, in ceea ce priveste culoarea, iar ornamentele sunt disponibile in aluminiu Trigon, lemn de nuc Walnut dark brown si lemn natural Fine grain ash. Deosebit de atragator este ornamentul din lemn de stejar Beaufort oak plywood.

Interiorul pachetului S line Sport vine in varianta negru, rafinat, cu aplicatii de inalta calitate. Jantele pe 18”, sau optional pe 19”si o suspensie S line sport coboara caroseria cu 30 milimetri si completeaza pachetul. Audi exclusive si Audi exclusive line ofera alte optiuni de individualizare.

Compartimentul de depozitare al A4 limuzina are o capacitate de 480 litri – 962 litri, cu bancheta din spate rabatata. A4 Avant si A4 allroad quattro au 490 si 1,430 litri, Audi oferind optional, un hayon actionabil electric, pentru ambele modele.

Motoare

Sistemul de rulare al noului A4 impune noi standarde. Valorile de consum au scazut in  medie cu 11%, in ciuda puterii si a cuplului, ce sunt crescute pentru multe dintre motoare. Pentru limuzina, cat si pentru Avant, Audi ofera sase motoare TDI si patru pe benzina, cu 23 de combinatii motor-transmisie posibile. Toate motoarele sunt sisteme cu injectie directa, supraalimentate, dotate din standard cu sistem Start-Stop si cu sistem de recuperare a energiei.

Motoarele TDI combina puterea de tractiune cu eficienta, versiunile in patru cilindri prezentand modificari extensive. Un absorbant centrifugal de tip pendul (la 2.0 TDI 100kW, 120 kW sau 130 kW cu quattro) in volanta dubla, face ca motorul sa circule si mai rafinat, si mai silentios la turatii mici, pentru schimburi la turatii joase, si economiseste pana la 0.2 litri la 100 km.

Cea mai economica varianta din familie este Audi A4 2.0 TDI, 136CP. La limuzina, motorul are nevoie de doar 4.2 litri la 100 km, in medie; emisii de CO2 de doar 112 grame pe km. Noul A4 2.0 TDI cu 163 CP, de asemenea optimizat pentru eficienta maxima, utilizeaza 4.4 litri de motorina la 100 km. Acest consum corespunde emisiilor de CO2 de 115 grame pe km. Ambele motoare sunt valabile pentru limuzina, cat si pentru Avant.

Suplimentar, exista trei alte motoare Diesel in patru cilindri –de 120CP, 143CP si 177CP. Acestea pot fi comandate si pentru allroad quattro, pe langa versiunea entry-level. Trei unitati V6 TDI completeaza sirul. Motorul 3.0 TDI cu 204CP (mai putin allroad) este cel mai eficient din clasa sa pe plan international; la A4 limuzina, acesta consuma, in medie, doar 4.9 litri de combustibil la 100 km. A doua varianta, 3.0 TDI, genereaza 245CP, cu o varianta clean diesel speciala.

Gama A4 prezinta, de asemenea, cea mai performanta tehnologie in ceea ce priveste motorul pe benzina. Noul membru al familiei TFSI este noul motor de 1.8 litri, valabil pentru limuzina si avant. Motorul in patru cilindri asigura tractiune sport, cu o putere de 170CP si un cuplu de 320 Nm. Consumul mediu la A4 limuzina este limitat la 5.6 litri la 100 km, sau 134 grame CO2 pe km. Aceasta este o scadere a consumului de 19%, in comparatie cu motorul precedent.

Noul 1.8 TFSI prezinta multe inovatii: la controlul supapelor, la sistemul de management termic, la sistemul de injectie al combustibilului, la supraalimentare si la integrarea colectorului de noxe in chiulasa. Motorul cantareste cu 3.5 kilograme mai putin, iar frecarea interna a fost scazuta radical.

Motorul Otto entry-level este 1.8 TFSI cu 120CP. Motorul 2.0 TFSI – singurul motor cu aprindere prin scanteie, valabil si la A4 allroad – dezvolta 211CP. La capatul opus se afla 3.0 TFSI in doua variante. La A4, unitatea V6 pune la dispozitie 272CP. La sportivul S4, puterea modelului de top este la o valoare impresionanta de 333CP.

Tren de rulare

Gama variata de trenuri de rulare este tipica Audi. O transmisie manuala cu sase trepte este standard la modelele de limuzina si Avant cu tractiune fata; majoritatea variantelor oferind ca optiune cutia cu variatie continua multitronic. Versiunile quattro au fie transmisia manuala, fie (precum 2.0 TDI cu 177CP) S tronic cu sapte trepte de viteza.  A4 allroad vine cu transmisie manuala sau S tronic, in combinatie cu toate versiunile de motorizari.

Un sistem inovativ de management termic micsoreaza faza de incalzire a transmisiei manuale si reduce pierderile la frecare. Toate transmisiile se remarca prin operarea precisa si convenienta, eficienta inalta si o intindere larga de rapoarte de viteze – rapoartele lungi de la vitezele superioare reduc consumul de carburant, iar cele scurte de la vitezele inferioare contribuie la dinamica,

Tractiunea integrala permanenta quattro este standard pentru A4 allroad si disponibila la limuzina si Avant de la 2.0 TDI cu 143CP. Familia A4 utilizeaza aici diferentialul blocabil electronic. In conditii normale de drum, transmite cuplul motorului la puntea spate cu un raport de 40 la 60. Daca este necesar, redistribuirea se efectueaza in cel mai scurt timp posibil. Functia Torque vectoring suplimenteaza lucrul diferentialului central cu aplicatii fin incrementate ale franei, pentru a face manevrabilitatea si mai precisa, si mai sigura.

Pentru variantele V6 quattro, Audi ofera suplimentar diferentialul sport, ce asigura precizie maxima si tractiune maxima pentru A4, la viraje la limita manevrabilitatii. Componenta de ultima ora distribuie puterea in mod activ intre rotile spate, dupa nevoie.

Sasiu

Sasiul A4 impresioneaza prin precizia sportiva, confort inalt si siguranta superioara. Montantii bratelor de control ale suspensiei spate si caracteristicile amortizoarelor au fost si mai fin reglate. Majoritatea componentelor suspensiei fata cu cinci legaturi si suspensia spate cu legatura trapezoidala sunt fabricate din aluminiu.

Directia electromecanica este noua la toate modelele din serie. Rapoartele vitezei directe asigura contact precis la suprafata de drum; mici aplicatii ale franei contracareaza derapajul lateral pe suprafete neregulate, alunecoase. Directia electromecanica nu are nevoie de energie la deplasarea in linie dreapta, astfel reducand consumul de carburant cu pana la 0.3 litri la 100km. Acesta este echivalent unei reduceri a emisiilor de CO2 de pana la 7 g/km.

Un alt avantaj de ultima ora, ce-i asigura lui A4 un statut special in clasa sa, este Audi drive select. In pachetul de baza, soferul poate schimba caracteristicile acceleratiei, punctelor de schimb ale transmisiei automate, directia prin patru moduri “comfort”, “auto”, “dynamic” si “efficiency”. Daca este dotat cu sistem de navigatie, atunci este disponibil si modul suplimentar “individual”.

Alte module sunt optionale – Adaptive Cruise Control sau sistemul Cruise Control, diferentialul sport, adaptive air suspension si directia dinamica. Prin mijloacele unei transmisii cu superpozitie, raportul acesteia este ajustat intr-un mod continuu variabil, depinzand de viteza de condus; la manevrarea la limita, mici interventii compenseaza subvirarea sau supravirarea.

Versiunile cu tractiune integrala A4 prezinta programul electronic de stabilitate (ESP) cu diferential limitat electronic. La condusul dinamic, sistemul imbunatateste si mai mult manevrabilitatea si siguranta, initiind interventii minime de franare la roata din fata ce are incarcare redusa, din interiorul unei curbe. Franele cu mai multe variante de discuri ventilate atat pe fata cat si pe spate ofera putere de franare excelenta si pot fi modulate cu precizie.

Toate versiunile A4 ies de pe linia de asamblare pe jante elegante de aluminiu. In functie de motorizare, diametrul lor este de 16” sau 17 “; anvelope cu rezistenta la alunecare optimizata au dimensiuni 205/60 si 225/50. A4 3.0 TFSI vine cu jante pe 18” si cu anvelope 245/40. Patru din cele 18 jante sunt noi. A4 allroadvine cu patru noi jante cu design independent.

Sisteme de asistenta

Audi ofera sisteme de asistenta proiectate la nivel inalt, pentru familia A4, pentru un condus si mai relaxant. Standard pentru toate variantele este noul sistem de informare a soferului cu functie de recomandare a franarii – acesta detecteaza si atrage atentia soferului la devieri ale comportamentului normal de condus pe baza miscarilor directiei si a altor parametrii.

Sistemul de asistenta Adaptive Cruise Control mentine A4 la o distanta constanta fata de vehiculul precedent, la viteze intre 0 si 200 km/h. In cazul in care sistemul calculeaza iminenta unei coliziuni la viteze sub 30 km/h, acesta va frana maxim. Audi Active lane assist ajuta soferul sa pastreze banda de rulare. O camera detecteaza marcajele benzii si sistemul executa mici corectii ale directiei pentru a mentine soferul pe banda corespunzatoare. Audi Side Assist monitorizeaza spatiul din spatele A4 cu ajutorul unui radar si detecteaza orice vehicul in punctul mort, de exemplu.

Sisteme de infotainment

Audi ofera un intreg kit de sisteme de infotainment de ultima ora pentru gama A4. Radio CD-ul Chorus cu opt difuzoare este standard, iar sistemul de navigatie MMI plus cu un hard disk incapator, afisaj color, grafica 3D si redare DVD se situeaza in fruntea clasamentului. Controlul vocii si optionalul digital audio broadcasting sunt alte imbunatatiri ale sistemului.

Suplimentul de ultima ora al sistemului de navigatie MMI plus este telefonul auto Bluetooth online. Via Audi Connect, sistemul asigura servicii speciale in autovehicul, precum cautari point of interest Google bazate pe control vocal si navigatie cu fotografii Google Earth, alaturi de Google Street View. Informatii despre trafic Audi online, un alt astfel de serviciu, ofera soferului ultimele stiri despre congestii pe ruta selectata. Hotspot-ul WLAN, o alta caracteristica a telefonului auto Bluetooth online, permite pasagerilor din A4 sa navigheze pe internet si sa trimita e-mailuri cum doresc, de pe aparatele lor mobile.

Audi S4

Audi S4, valabil in versiuni limuzina si Avant, utilizeaza cel mai puternic motor din linie – 3.0 TFSI cu 333CP si un cuplu de 440 Nm. Consumul mediu de combustibil al limuzinei masoara doar 8.0 litri la 100 km – cu performanta impresionanta: S4 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde si atinge viteza maxima limitata electronic de 250 km/h.

Modificarile aduse la faruri, la spoilere, la prizele de aer si la culori evidentiaza Audi S4. Totodata, interiorul contine schimbari subtile in aspect. Suspensia sport S si jantele pe 18” caracteristice lui S4, asigura tractiunea nemaipomenita.

Sursa: www.autopassione.ro

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button