Lovin a aflat că documentaţia privind reabilitarea drumului către Transalpina Ski Resort s-a „rătăcit” la Finanţe
• ultima reparaţie capitală a DN 7A a fost în 1992-1993
Recent, deputatul Dumitru Lovin a cerut explicaţii la Ministerul Transporturilor în legătură cu starea dezastruoasă a DN 7A, între Voineasa şi Obârşia Lotrului, în condiţiile în care, în ultimii ani, în zonă, s-au executat lucrări de modernizare. Acesta nu este sinugurul demers al parlamentarului ALDE pentru reabilitarea drumului care asigură accesul către Transalpina Ski Resort. La finele anului trecut, Lovin a depus şi un amendament în acest sens.
În răspunsul transmis zilele trecute, Ministerul Transporturilor a subliniat faptul că „pe sectorul DN 7A, km. 40 – 86, traficul rutier este deosebit de intens şi datorită deschiderii pârtiei de schi, aflată la km. 72+206”, dar „ca urmare a lipsei resurselor financiare, pentru sectorul de drum km. 40 – 63+200, nu au fost prevăzute lucrări de investiţii sau de reparaţii majore, de la finalizarea ultimei reparaţii capitale , din perioada 1992-1993”. În 2015, la solicitarea Secţiei Drumuri Naţionale – Rm. Vâlcea, pentru acest sector de drum, s-a întocmit documentaţia tehnică de „Reciclare la rece „în situ” a îmbrăcăminţii asfaltice, cu strat de rulare din covor asfaltic”. De asemenea, pentru secţiunea km. 63+200 – 86+601, a existat un proiect de „Consolidare şi protecţie versanţi”. Contractul a fost atribuit companiei Romstrade, care a început lucrările, dar în cele din urmă investiţia a fost abandonată, din cauza „progresului necorespunzător de la finele anului 2012”, când foarte multe componente au rămas neexecutate: nu s-a turnat stratul de asfalt AB2, în unele zone rămânând doar balast; nu s-au aşternut straturile rutiere de legătură şi uzură; nu s-au finalizat rigolele pentru scurgerea apelor, consolidările versanţilor şi elementele de siguranţă a circulaţiei; nu s-au realizat podurile, podeţele etc.. Ministerul Transporturilor i-a mai comunicat deputatului Lovin şi faptul că, în regie proprie sau prin terţi, SDN Rm. Vâlcea a încercat să mai cârpească drumul, iar în aprilie 2016, printr-o hotărâre de Guvern, s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru finalizarea lucrărilor. Mai departe, Ministerul Transporturilor s-a adresat Ministerului Finanţelor Publice, comunicând valoarea necesară pentru acest obiectiv de investiţii şi insistând să se aloce fonduri prin programul de reabilitare / modernizare a drumurilor naţionale. De atunci, au trecut 2 ani fără răspuns. După ce MFP îşi va da acceptul, vor putea fi iniţiate procedurile privind contractarea serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor amintite. Până atunci – a mai transmis Ministerul Transporturilor – CNAIR S.A., prin DRDP Craiova, va freza denivelările şi va continua reparaţiile cu mixtură asfaltică. În continuare, deputatul Dumitru Lovin va interveni la Ministerul Finanţelor Publice, în încercarea de a afla ce s-a întâmplat cu documentaţia transmisă de Ministerul Transporturilor. Totodată, liderul ALDE Vâlcea intenţionează să aibă discuţii cu reprezentanţii PSD, ca şi aceştia să susţină demersul său.