Administratie

CNI ţine la „dospit” proiectul privind reabilitarea străzilor din Tetoiu

La Compania Naţională de Investiţii, există un Subprogram intitulat „Lucrări în primă urgenţă”. Cel puţin ciudat este însă că, deşi se numeşte aşa, documentaţiile depuse de primăriile din ţară aşteaptă cu anii să fie evaluate. De aprobări nici nu mai vorbim. În tot acest timp, multe se „pierd”, unele sunt recuperate, iar cele „norocoase” sunt incluse în Lista sinteză, unde intră iar la „dospit”.

Cam aşa s-a întâmplat şi cu proiectul „Reabilitare străzi, construire poduri şi podeţe afectate de inundaţii în comuna Tetoiu”, care – după o lungă şi încâlcită „odisee” – prin decembrie 2020, a fost scos din sertarul în care se pierduse şi a fost aşezat mai la vedere. Cu toate acestea, situaţia nu a fost deblocată total, iar motivul pare a fi unul nelegal. De luni bune, obiectivul amintit apare în Lista sinteză de la CNI şi firesc ar fi fost să intre la finanţare până în acest moment. Cum acest lucru nu se întâmplă, ne punem din nou fireasca întrebare: de ce există acest CNI, care consumă sume colosale de la bugetul de stat – pentru a bloca dezvoltarea satelor româneşti? Pentru că tot am dat ca exemplu Tetoiu, se cuvine să menţionăm faptul că, în urmă cu fix un an, pentru cei 12 kilometri de infrastructură rutieră afectaţi de calamităţi, care până acum normal era să fie reabilitaţi, această comună a achiziţionat de la firma LACUDAS, pentru suma de 134.000 lei fără TVA, serviciile de proiectare a lucrărilor (faza DALI, expertiză tehnică şi documentaţii suport pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare). Şi cine ştie câte alte cheltuieli o fi avut! (va urma)

Articole Similare

Back to top button