Politica

Bulacu: încă o promisiune a PSD-ului moare! Nu mai încep lucrările la Calea Ferată Vâlcea – Vâlcele

Pe acest proiect, în 2017, Guvernul a alocat doar 10 miliarde de lei vechi. Banii se toacă pe „servicii de monitorizare”!

În proiectul de buget pe 2017, Ministerul Transporturilor a cuprins pe lista de priorități strategice în domeniul infrastructurii și serviciilor de transport construirea de linii noi de cale ferată, printre care și Vâlcele – Rm. Vâlcea. Numai că, pentru acest obiectiv, concret, s-a alocat o sumă derizorie – 1.000.000 lei.

Senatorul Romulus Bulacu a sesizat acest lucru şi, în urmă cu o lună, a adresat Ministerului Transporturilor mai multe întrebări pe acest subiect, cerând lămuriri inclusiv în ceea ce priveşte etapele implementării acestui proiect și termenul de finalizare. „Conform răspunsului formulat de către minister, aflăm că, de fapt, activitățile de proiectare și execuție sunt prevăzute începând abia cu 2021, cu termen de finalizare cel mai târziu în 2030, iar cei 1.000.000 de lei sunt de fapt o sumă prevăzută pentru „servicii de monitorizare”, întrucât terenul pe care este amplasată vechea construcție a suferit în timp deteriorări, iar zona respectivă este afectată de alunecări”, a dezvăluit parlamentarul, confirmându-ne lucruri pe care le intuiam. În campania electorală, liderii naţionali şi judeţeni ai PSD au minţit de au îngheţat apele. De fapt, ne mint de prin 1996, că atunci a fost iniţiat SN CFR proiectul. Tot atunci, a fost organizată o licitație pentru modernizarea rutei, iar 3 luni mai târziu, din lipsa fondurilor, lucrarea a fost suspendată. Constructorul câştigător, firma SECOL SpA Italia, a acționat SN CFR în instanță și, în anul 2000, a câștigat definitiv procesul și daunele aferente. Între timp, şinele şi traversele au fost furate şi se presupune că banii au ajuns la băieţi deştepţi din zona PSD-ului. „Din cauza lipsei finanțării de la Bugetul de stat și a anumitor probleme de stabilitate a terenului, în zona respectivă, activitățile contractului au fost suspendate, fiind prestate doar lucrări de supraveghere și măsurători privind stabilitatea terenului. Pentru anul 2017, în bugetul CNCF CFR, a fost prevăzută, la Titlul 55 – investiții ale agenților economici cu capital de stat, suma de 1.000.000 lei pentru plata acestor servicii de monitorizare. Conform Master Planului General de Transporturi, este necesară derularea activităților de proiectare și execuție, activități prevăzute pentru perioada 2021-2030, după finalizarea acțiunii de monitorizare – mi-a mai comunicat ministerul. Nu pot să nu remarc capacitatea Ministerului Transporturilor de a sintetiza o perioadă de 34 de ani în cele 14 rânduri. Practic, deși apare în Master Planul general de transport, Biblia infrastructurii din țara noastră, Calea Ferată Vâlcele – Rm.Vâlcea nu primește niciun ban destinat construcției până în 2021. Din ce s-a făcut nu mai e aproape nimic și nimeni nu poate estima cât a pierdut România, dar mai ales județul nostru, după abandonul, acum 27 de ani, a unei căi ferate aproape terminate. Aceasta a fost practic dezafectată, șinele au fost scoase, la fel traversele și pavele”, a completat senatorul liberal Romulus Bulacu, convins că, pentru încă 4 ani, cel puţin, tronsonul Vâlcele – Rm. Vâlcea va rămâne un imens gol pe harta feroviară a României. Încă o dată, PSD a tăiat bani de la investiţii, pentru a-i direcţiona către băieţii deştepţi şi către diverse forme de ajutoare sociale care, pe termen mediu şi lung, aduc numai dezavantaje României.

 

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button