Auto-Moto

Noul Audi S3

Dinamism şi plăcerea de a conduce

 

Noul Audi S3

Dinamism, sportivitate şi stil sofisticat – Audi A3 deţine o poziţie remarcabilă în clasa compactă premium. Acum, versiunea de vârf a gamei este pregătită pentru lansare, iar noul Audi S3 oferă 195 kW (265 CP) şi tracţiune integrală quattro permanentă. Graţie performanţelor strălucitoare, modelul vizează o plăcere deosebită a condusului, combinată cu versatilitatea de zi cu zi – la fel ca orice model Audi S. Audi S3 redefineşte standardele clasei din care face parte – la nivelul unei maşini sport. Acceleraţia, de la 0 la 100 km/h, necesită numai 5,7 secunde, iar aceasta este oprită doar atunci când se atinge viteza maximă: 250 km/h. Extrem de agresiv, fără limitare de turaţie şi cu un profil acustic deosebit, motorul – 2.0 litri, supra-alimentat, patru cilindri, injecţie directă pe benzină (FSI) – se dovedeşte a fi rafinat şi cu performanţe înalte. Prin intermediul cutiei de viteze cu şase trepte şi a tracţiunii integrale permanente quattro, puterea este transmisă către roţile cu jante de 18 ţoli. Noul sistem de suspensie S sport ce echipează modelul Audi S3 permite un stil de condus sportiv combinat cu un nivel ridicat de confort. Modelul sport compact are reacţii rapide la schimbările de direcţie, prezintă caracteristici precise şi sigure în privinţa manevrabilităţii şi, graţie tehnologiei quattro, permite o accelerare maximă la ieşirea din viraje. Potenţialul dinamic al maşinii sport cu trei uşi este vizibil încă de la prima privire. Grila radiatorului, cu o singură ramă, este cromată, bara frontală are un spoiler cu prize de aer de dimensiuni apreciabile, iar pragurile laterale au fost restilizate. Contrastante sunt atât difuzorul de culoare gri platinat din bara spate, cât şi cele două ţevi de eşapament cromate, de formă ovală, specifice gamei S. Oglinzile retrovizoare în nuanţe de aluminiu şi spoilerul de pe acoperiş în culoarea caroseriei dau un impact vizual şi mai puternic.

Interior: atmosferă sportivă

 

Interiorul transmite o atmosferă de sportivitate, prin materialele de înaltă calitate şi măiestria detaliului. Elementele care domină stilul sunt scaunele sport cu secţiuni laterale proeminente, capitonajul tavanului – de culoare neagră, dar disponibil şi în nuanţe argintii – şi panoul de bord analogic. Pedalele, mânerul schimbătorului de viteze şi suflantele sunt în nuanţe de aluminiu, interiorul are finisaj negru Piano, iar alternativ poate fi în nuanţe de argintiu sau de gri lemn de mesteacăn. Emblema S3, cu roşu şi argintiu, este vizibilă pe volanul sport îmbrăcat în piele, pe panoul de instrumente, pe mânerul schimbătorului de viteze şi pe pragurile uşilor. Scaunele sunt îmbrăcate într-o combinaţie stofa / piele şi, opţional, în Alcantara / piele sau complet în piele. Tapiţeria în două nuanţe a scaunelor este decorată cu o cusătură în aceeaşi culoare ca a secţiunii centrale.

 

TFSI în cea mai puternică formă a sa

 

Motorul modelului S3 oferă tot ce se poate pretinde de la un propulsor sport, iar caracteristicile elimină orice urmă de îndoială asupra potenţialului. Motorul 2.0 TFSI, care combină injecţia directă pe benzină şi tehnologia supra-alimentării, are o putere de 195 kW (265 CP) la 6.000 rot/min. Şi, la numai 2.500 rpm, se atinge deja un cuplu impresionant de 350 Nm – o putere de tracţiune ce rămâne constantă până la 5.000 rot/min. Într-un traseu mixt, motorul 2.0 TFSI arată o nouă faţetă a performanţelor sale, astfel că atinge un consum de numai 9,1 litri la 100 km – încă o dovadă a randamentului tehnologiei TFSI dezvoltată de Audi. Comparativ cu modelul A3, acest motor este o versiune avansată care a fost supusă unor modificări fundamentale. Noua supra-alimentare are turbină mărită şi rotor compresor ce generează o presiune de 1,2 bari – un nivel neobişnuit de ridicat. Modificarea semnificativă a intercooler-ului scade temperatura aerului compresat, ceea ce măreşte volumul necesar pentru combustie. Pistoanele cu cap mai puternic şi tijă întărită cu noi conexiuni transmit forţa deosebită către arborele cotit. Blocul cilindrilor a fost întărit, iar capul acestora este făcut dintr-un aliaj nou, rezistent la temperaturi mari. Sincronizarea axului cu came de la evacuare a fost adaptată pentru a face faţă puterii mult mărite. Injectoarele de înaltă presiune, cu secţiune transversală lărgită, trimit combustibilul direct în camera de combustie. În ciuda acestor progrese tehnologice, motorul turbo superperformant cântăreşte 152 kilograme, ceea ce este mai puţin decât propulsoarele concurenţei, şi are un efect pozitiv asupra distribuţiei maselor. Dimensiunile compacte ale motorului 2.0 TFSI îl fac disponibil pentru montarea transversală, ceea ce aduce beneficii în materia de spaţiu interior şi volum al portbagajului. Pentru a se potrivi cu stilul sportiv şi manevrabilitatea sigură, noul Audi S3 are cutie de viteze manuală, cu şase trepte şi rapoarte scurte. Cursa schimbătorului de viteze a fost redusă pentru S3, ceea ce permite o modificare a treptelor într-un stil mai sportiv şi mai precis. Aşa cum e cazul modelelor Audi S, noul S3 transmite puterea la toate cele patru roţi prin intermediul unei tracţiuni integrale permanente quattro. Ambreiajul multidisc controlat electronic, poziţionat în spate pentru a beneficia de echilibrul maselor, distribuie cuplul motor după cum este necesar – se oferă o aderenţă optimă şi o siguranţă maximă. Toate componentele direcţiei au fost întărite pentru a face faţă nivelului ridicat al cuplului motor.

 

Manevrabilitatea: reacţii fulgerătoare

 

În materie de manevrabilitate, Audi S3 deţine toate calităţile unei maşini sport de înaltă performanţă. Reacţiile la schimbarea direcţiei sunt imediate şi pot fi atinse viteze mari în viraje. Suspensia sofisticată a modelului A3 – cu cadre inferioare în faţă şi în spate, braţe inferioare triunghiulare în faţă şi suspensie cu patru braţe în spate – a fost îmbunătăţită considerabil. Arcurile şi amortizoarele sunt mai ferme şi caroseria este coborâtă cu 2,5 mm faţă de modelul A3 cu suspensie standard. Pivoţii şi braţele de aluminiu reduc greutatea suspensiei frontale. Suspensia mai fermă şi caracteristica sportivă a servodirecţiei electromecanice transmit dinamism şi precizie la cote mai înalte. Jantele de 18 ţoli, din aliaj şi cauciucurile 225/40 asigură o aderenţă optimă la suprafaţa drumului. Sistemul de frâne cu discuri de 17 ţoli, cu plăcuţe sport, oferă o decelerare maximă. Etrierele vopsite în negru poartă emblema S3. Opţiunile includ volan îmbrăcat în piele cu partea inferioară a cadrului transformată în element orizontal şi – în gama quattro GmbH – scaune rabatabile. În zona infotainment, Audi prezintă o nouă generaţie de sisteme audio. Pachetul premium este completat de interfaţa universală pentru telefonul mobil şi iPod, precum şi de sistemul de boxe Bose. Echiparea standard include aer condiţionat automat, sistem de informare a conducătorului auto – cu noua funcţie de cronometraj – şi sistem de alarmă antifurt. Lămpile faţă de ceaţă şi farurile Xenon Plus, cu lumini pentru rulare pe timp de zi, evidenţiază raportul excelent dintre preţ şi calitate. În Germania, preţul de bază al modelului Audi S3 (265 CP) este de 35.150 euro.

Informaţii oferite de SC NURVIL SRL, dealer Audi pentru judeţul Vâlcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button