Diverse

5 elemente cheie de care ai nevoie când începi un business

Începutul unei afaceri este întotdeauna plin de entuziasm și pare că vrei să le faci pe toate. Însă a începe o afacere care să aibă stabilitate și să funcționeze pe termen lung trebuie să aibă ca bază elemente care să o susțină în tot procesul de creștere. Cu siguranță fiecare mic aspect contează însă iată care sunt cele 5 elemente cheie pe care să nu le scapi din vedere atunci când îți începi propriul business.


Începutul unei afaceri este întotdeauna plin de entuziasm și pare că vrei să le faci pe toate.

Însă a începe o afacere care să aibă stabilitate și să funcționeze pe termen lung trebuie să aibă ca bază elemente care să o susțină în tot procesul de creștere.

Cu siguranță fiecare mic aspect contează însă iată care sunt cele 5 elemente cheie pe care să nu le scapi din vedere atunci când îți începi propriul business.

  • Un plan bun

O afacere nu poate fi ca un joc de noroc ci mai degrabă acesta este o strategie  în care trebuie inclus mixul de marketing în toate complexitatea lui dar și vânzarea și producția dacă este cazul.

Dacă te afli la început și nu știi exact ce presupune a crea un plan bun pentru afacerea ta, nu-ți face nici o grijă penrtu că există experiți care te pot ajuta și în același timp orice afacere este cu siguranță un profesor bun.

Cu toate acestea, în pornirea unui business este bine să apelezi la oameni cu experiența care te pot ajuta cu crearea unui plan pe care îl vei putea schimba sau adapta pe parcurs.

Nu uita să pui la punct și toate procedeele de care are nevoie clientul tău

  • Website

Indiferent că în ce domeniu se află afacere, cui se adresează sau că este într-o locație fizică aceasta are cu siguranță nevoie de un website. O afacere care nu are vizibilitate și nu oferă transparență în online, nu prezintă încredere. Iar o afacere la început, care este în postura de a câștiga încrederea clienților pe măsura ce se dezvoltă, un website este un lucru care va aduce extrem de multe beneficii.

Aici poți oferi informații relevante despre tine și produsele sau serviciile pe care le oferi, despre locația unde clienții te pot găsi, despre povestea afacerii tale dar și alte elemente care să îi creeze un sentiment de încredere clientului tău.

  • Prezență în social media

Chiar dacă tendința de a fi mai mult prezent fizic în afacerea ta, cel puțin la început, nu uita că oamenii petrec extrem de mult timp în online.

Fiecare moment pe care îl amâni a fi prezent acolo, pentru ei, înseamnă pierderi pentru business-ul tău.

În plus, o prezentă în social media nu creează peste noapte ci este nevoie de timp, așadar fi acolo de la început și fă ca și prezența ta acolo să crească o dată cu afacerea ta fizică.

  • Procedee concrete 

Pe lângă procedurile de producție sau cele interne de contabilitate sau monetizare a afacerii tale, nu uita de procedurile de care clientul tău are nevoie.

Acestea trebuie bine stabilite de la început.

Pune pe o listă toate situațiile pe care un client le-ar putea întâlni în conexiuna cu afacerea ta, găsește răspunsurile și creează procedee specifice clare.

Poate cele referitoare la modul în care poți fi contact, la retur sau nemulțumiri.

  • Promovare

Cu toate că s-ar putea să crezi că promovarea poate fi amânată pentru momentul în care vei avea buget pe care să îl aloci, află că acest lucru îți poate încetini foarte mult procesul de creștere și dezvoltare.

Cu cât vei apela mai repede de promovare cu atât vei avea șansa ca afacerea ta să prospere.

Articole Similare

Back to top button