Auto-Moto

Premieră mondială Volkswagen: Noul Touran

touran vwVolkswagen Touran este cel mai de succes monovolum compact german şi „vehicul” pentru familie desăvârşit. Până în prezent s-au vândut exact 1.13 milioane de unităţi de Touran. În Germania, acesta deţine o cotă de piaţă de aproape 50% în segmentul său, iar în Europa se poziţionează printre primele cinci din clasa sa.

La Salonul Auto Mobil Internaţional de la Leipzig (10 până la 18 aprilie 2010), Volkswagen prezintă acum o generaţie bestseller reproiectată în multe domenii. Designul noului Volkswagen Touran adoptă aceeaşi faţă ca la întreaga gamă de modele Volkswagen, cea care, de altfel, a fost impusă de Polo şi Golf. Odată ce comandă farurile bi-xenon, clientul primeşte adiţional şi luminile de zi LED care completează şi subliniază stilul noului monovolum, iar opţional poate beneficia şi de farurile adaptabile în viraje Dynamic Light Assist, oferite pentru prima dată în acest segment. Şi partea din spate adoptă noi blocuri optice care acum sunt şi mai impunătoare faţă de generaţia anterioară.
La interiorul noului Volkswagen Touran găsim noi materiale, o nouă planşă de bord şi noi elemente decorative. Butoanele şi comenzile poziţionate pe consola centrală au fost restilizate, la fel ca şi mânerul cutiei automate cu 7 rapoarte DSG. Tetierele scaunelor de mijloc şi spate pot fi acum pliate pentru îmbunătăţirea vizibilităţii. Pentru pasagerii spate sunt oferite foarte multe elemente ce îmbunătăţesc confortul, printre care şi numeroasele spaţii de depozitare a lucrurilor personale. Ca şi pe generaţia anterioară, noul Touran este oferit în versiuni cu 5 şi 7 locuri. Volumul portbagajului versiunii cu 5 locuri este de 695 litri, iar dacă se renunţă temporar la rândul doi de scaune acesta creşte până la 1.989 litri. Confortul în momentul parcării automobilului în spaţii limitate îl va asigura sistemul semi-automat de parcare Park Assist 2.0.
Pentru noul Touran vor fi oferite un total de opt propulsoare eficiente cu o putere cuprinsă între 90 şi 170 CP. Cel mai accesibil din acestea va fi versiunea pe benzină de 1.2 litri ce emite 105 CP şi 175 Nm. În versiunea standard acesta va consuma 6.4 l/100km, în timp ce emisiile de CO2 nu vor trece de 149 g/km. Acelaşi propulsor în versiune BlueMotion cu sistem start/stop şi sistem de regenerare a energiei cinetice la frânare va consuma 5.9 l/100km, şi va emite 139 g/km CO2. Două propulsoare de 1.4 litri TSI cu putere de 140 şi 170 CP au fost preluate de pe versiunea anterioară. Cea mai puternică versiune, deja standard, este cuplată la cutia DSG cu 7 rapoarte. Este oferită şi o versiune EcoFuel ce poate fi alimentată cu gaz natural, şi care consumă 4.7 kg la 100 km. Cuplată la rândul său la cutia DSG, consumul versiunii EcoFuel scade până la 4.6 kg la 100 km, în timp ce emisiile ajung la 125 g/km CO2.
Cel mai slab turbo diesel este oferit pe versiunea 1.6 TDI ce produce 90 CP. Acum acesta consumă 5.1 l/100km, sau, cu alte cuvinte, mai puţin cu 0.9 l/100 km decât versiunea precedentă. Acelaşi propulsor este oferit în versiunea de putere de 105 CP, iar dacă se optează şi pentru versiunea BlueMotion care este cuplată la cutia manuală cu 6 rapoarte se va obţine cel mai bun consum de combustibil – 4.6 l/100km. Cele mai puternice propulsoare sunt versiunile de 2.0 litri ce generează 140 şi 170 CP, acestea consumă cu 1.2 litri de combustibil mai puţin ca pe generaţia anterioară.

12 apr 2010, Nurvil Rm. Valcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button