Diverse

Ovidiu Popa (PNL): începe punerea în siguranţă a drumurilor expuse unor riscuri sporite, iar pasajul de la Budeşti are un singur ofertant

Liberalii vâlceni încearcă să profite cât mai mult de faptul că liderul PNL asigură conducerea Guvernului şi continuă să promoveze la Bucureşti proiecte aşteptate şi de câteva decenii pe meleagurile noastre. Una dintre aceste investiţii este pasajul rutier denivelat de la intersecţia DN 7 cu DN 67.
Viceliderul PNL Vâlcea pe probleme de transporturi şi turism anunţa de curând lansarea licitaţiei pentru elaborarea Studiului de fezabilitate privind autorizarea lucrărilor de construire aferente obiectivului şi, aşa cum era de aşteptat, a urmărit procedura de achiziţie a contractului estimat la 794.114,75 lei plus TVA. Astfel, recent, a oferit noi detalii pentru vâlcenii interesaţi. „Este un lucru firesc să urmărim o problemă de la început până la capăt. La această procedură de achiziţii, aflată pe ultima sută de metri, s-a înscris un singur ofertant, a cărui propunere este acum în evaluare financiară. Dacă e să vedem partea bună a lucrurilor, nu vor fi contestaţii şi lucrurile se vor mişca foarte repede. CNAIR va primi la puţin timp după licitaţie o documentaţie complexă şi o soluţie pentru decongestionarea intersecţiei şi a traficului din zona PECO Boromir Budeşti – Calea Bucureşti”, a transmis Ovidiu Popa, vicepreşedintele PNL Vâlcea pe probleme de transporturi şi turism. Referindu-se la un alt subiect de interes pentru vâlceni – siguranţa pe Valea Oltului (DN 7) şi de la Brezoi până la Voineasa, reprezentantul PNL a reamintit că şi această problemă reprezintă o preocupare pentru organizaţia condusă de deputatul Cristian Buican şi Executivul de la Bucureşti. „Spuneam de curând că, la Bucureşti, s-a luat decizia monitorizării mai atente a sectoarelor de drumuri expuse unor riscuri sporite, cum ar fi şi DN 7, de la Vâlcea. După cum se ştie, în ultimele decenii, nu de puţine ori, pe Valea Oltului şi de la Brezoi până la Voineasa, pe DN 7A, s-a întâmplat ca bucăţi din versanţi să se desprindă şi să se prăbuşească peste stradă. Din păcate, câteva dintre aceste incidente s-au soldat chiar şi cu victime omeneşti, nu doar cu blocarea traficului, un motiv în plus pentru autorităţi să ia foarte în serios această problemă. Pentru ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple, s-au repartizat sume importante pentru implementarea celor mai bune soluţii de prevenire a unor viitoare accidente. Spre finele anului 2022, s-a scos la licitaţie un contract multianual, în valoare de până la 14,1 milioane de lei plus TVA, pentru punerea în siguranţă versanţilor de pe DN 7 şi DN 7A. Vestea şi mai bună este că licitaţia s-a încheiat, contractul s-a atribuit şi urmează partea concretă a proiectului. Operatorul economic câştigător, o companie din Bucureşti, are obligaţia de a interveni în zonele în care există pericolul desprinderii blocurilor de stâncă şi căderii acestora pe platforma drumului. Va avea de respectat o întreagă procedură. Zonele în care se va interveni (DN 7 km. 198+300 – 238+500, DN 7CC km. 2+800 – 6+100, DN 7A km. 8+000 – 37+200) vor fi semnalizate corespunzător şi vor fi puse în siguranţă, prin ancorări şi alte acţiuni specifice. În urma rănguirilor, nu trebuie să rămână bucăţi instabile. La aceste intervenţii, nu se permite folosirea explozibililor ori a dispozitivelor mecanice, cu acţionare pneumatică sau hidraulică, producătoare de vibraţii ş.a.m.d.. Deci discutăm despre o treabă extrem de serioasă, care se face cu oameni bine pregătiţi, cu alpinişti profesionişti. Trebuie, de asemenea, avizul Poliţiei Rutiere. Se impun şi anumite restricţii de circulaţie din partea administratorului drumului”, a detaliat viceliderul PNL Ovidiu Popa. (va urma)

Articole Similare

Back to top button