Diverse

Cei mai importanti sponsori in sportul romanesc

Sumele vehiculate in cadrul contractelor de sponsorizare incheiate pe parcursul ultimilor ani depasesc orice imaginatie, ajungand in lumea fotbalului la peste 70 de milioane de euro in cazul clubului britanic Manchester United sau 55 de milioane de euro in cazul campioanei Spaniei, FC Barcelona. Pe intreg globul pamanetsc, cele mai tari companii investesc anual sute de milioane de dolari din bugetele destinate publicitatii in cluburi, sportivi, ligi, cupe si tot felul de evenimente, urmarind asocierea brandului cu succesul in sport.

Nu este de mirare ca anumiti sportivi ajung sa castige mai mult din sponsorizari decat din salarii si premiile pentru care joaca, situatie greu de prevazut la data incheierii primelor astfel de contracte.

In ceea ce priveste contractele de sponsorizare autohtone, sumele sunt evident mult mai mici, corelate cu nivelul performantelor reusite de sportivii romani, exceptie facand celebra jucatoare de tenis Simona Halep, numarul 1WTA.

Nike – 6,8 milioane de dolari va primi Simona Halep de la producatorul american de echipamente sportive in perioada 2018-2022, adica 1,7 milioane de euro anual. Desi este o suma colosala pentru un sportiv roman, nu trebuie sa uitam ca Simona se afla pe locul 1 in lume, fiind mereu in primele tenismene pe parcursul ultimilor ani.

Dubai Duty Free – La ora scrierii acestui material nu se cunosc inca detaliile financiare ale celui mai fierbinte contract de sponsorizare, insa beneficiara, aceeasi Simona Halep, parea foarte incantata postand pe Twitter noul sau statut de ambasadoare a unuia din cei mai mari retaileri online internationali, ce a avut vanzari de aproximativ 2 miliarde de dolari in 2017.

City Insurance – Cea mai titrata echipa de fotbal din Romania, FCSB, putea primi in cursul acestui an pana la 1,5 milioane de euro de la City Insurance, insa ratarea titlului in Liga I a facut ca suma sa scada simtitor.

Unibet – Declarata  “Cel mai bun site de pariuri online din România”, de prestigioasa revista Casino Life & Business Magazine, Unibet l-a ales ca ambasador pe fostul international Ilie Dumitrescu si investeste in publicitate la echipe precum FC Steaua Bucuresti, Dinamo si alte cluburi din Liga I. Pe langa succesul datorat platformei de pariere, Unibet Casino, Unibet Poker sau sectiunea de Bingo sunt, si ele, extrem de apreciate de catre clienti, numarul acestora fiind in continua expansiune.

Betano – Casa de pariuri online licentiata in tara noastra din luna mai a anului 2016, a fost sponsorul principal al Ligii I in sezonul recent incheiat (2017-2018), Liga Profesionista de Fotbal primind 1 milion de euro in urma contractului de sponsorizare. In plus, Betano a ales sa sponsorizeze si unul din cluburile cu mare traditie in fotbalul romanesc, CSU Craiova.

Fortuna – O alta casa de pariuri foarte populara in tara noastra, Fortuna, a devenit sponsorul oficial al echipei nationale de fotbal, FRF primind anual in jur de 300.000 de euro din partea agentiei fondata in anul1990 la Praga.

Digi si Raiffeisen sunt doar doua dintre brandurile ce au ales baschetul pentru a incheia contracte de sponsorizare, CSM Oradea fiind echipa ce au ales sa o sprijine financiar. Tot in zona baschetului, Continental si Aqua Carpatica sponsorizeaza CSU Sibiu in timp ce Banca Transilvania este principalul sponsor al Universitatii Cluj.

Nu in ultimul rand trebuie specificat faptul ca cea mai mare parte a cluburilor autohtone se bazeaza in continuare pe ,,bani de la stat’’, primariile din Bucuresti, Chiajna sau Voluntari fiind cele mai bune exemple in acest sens, iar lista nu se opreste in zona capitalei.

 

 

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button