Administratie

APAVIL CONTINUĂ CAMPANIA DE DEPISTARE ŞI ELIMINARE A FURTURILOR DE APĂ

Având în vedere că în ultima perioadă Apavil S.A a înregistrat pierderi de apă generate de avarii şi furturi, operatorul regional al serviciilor de apă şi de canalizare a demarat o campanie de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
APAVIL S.A. prin Serviciul Control Clienţi – structură organizatorică în coordonarea Directorului Comercial, continuă acţiunile specifice de verificare şi control a clienţilor societăţii, în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente frauduloase, a utilizatorilor fără contract de furnizare (cu branşamente clandestine), cu racorduri de canalizare nedeclarate sau cu surse proprii de apă necontorizate, dar care evacuează apa uzată în reţeaua publică de canalizare. De asemenea, au fost făcute verificări în ceea ce priveşte integritatea sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi etanşeitatea legăturilor, în vederea eliminării pierderilor din reţea. În urma acţiunilor de verificare a clienţilor în perioada 30.08-30.09.2021 efectuate în Drăgăşani, Ştefăneşti, Budeşti, Băbeni, Govora, Păuşeşti-Măglaşi şi Rm. Vâlcea au fost depistaţi: 2 clienţi cu branşamente frauduloase, pentru care s-a luat măsura eliminării branşamentelor frauduloase şi a sistării furnizării alimentării cu apă pană la achitarea prejudiciului şi intrarea în legalitate; 4 utilizatori cu branşamente clandestine, pentru care s-a luat luat măsura blindării branşamentelor identificate, achitarea prejudiciului şi dispunerea intrării în legalitate (obţinere aviz tehnic, încheiere contract de furnizare cu apă, după caz); 5 utilizatori cu surse proprii de apă necontorizate, dar care deversează apa reziduală în reţeaua publică de canalizare; 31 clienţi cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în reţeaua publică de canalizare, fără a deţine contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu. Atragem atenţia consumatorilor că potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, aşa cum este prevăzut în Legea serviciilor comunitare pentru utilităţi publice (nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare), art. 46, alin. 1: “Constituie infracţiune în domeniul serviciilor de utilităţi publice şi se pedepseşte potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările şi completările ulterioare, fapta săvârşită cu intenţie privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă.” De asemenea, pentru situaţiile de consum clandestin, prejudiciul adus societăţii se stabileşte conform Ordinului 29/N/1993 al MLPAT – Ordin pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei şi a energiei termice la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, facturându-se 120 mc/lunar (consum pompă cu jet continuu conform Normativului), aplicate pe o perioadă de maxim 36 de luni anterioare depistării. Acţiunile de verificare vor continua în toată aria de operare, pentru identificarea branşamentelor frauduloase de apă care conduc la reducerea debitului de apă şi îngreunează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiţii optime, fiind afectaţi astfel toţi consumatorii. Pentru stoparea acestor acţiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă şi racordări ilegale la reţeaua de canalizare, facem un apel la locuitorii judeţului să anunţe reprezentanţii Apavil S.A prin sesizarea oricărei situaţii care pare suspectă, la sediul societăţii din str. Carol I nr. 3-5, la dispeceratul Apavil S.A – 0250 820 010 / 0350 802 160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro. (Compartimentul Comunicare, Mass Media al APAVIL)

Articole Similare

Back to top button