Acasă Ancheta ANPC toacă inutil bani publici! Magazinele online îşi fac de cap, instituţiile...

ANPC toacă inutil bani publici! Magazinele online îşi fac de cap, instituţiile statului – incompetente!

181
0

Tot mai mulţi români se plâng că sunt victimele unor firme precum Bibloo, care au sediile sociale în alte ţări, dar operează şi în România, prin intermediul unor site-uri credibilizate de cele mai multe ori cu reclame pompoase la posturile TV de la Bucureşti.


Iată o situaţie care reflectă cam cum stau lucrurile cu aceste aşa zise magazine online, care îşi fac de cap în România, îşi trag milioane de euro de aici, declară doar ce încasări doresc (de aceea preferă persoanele fizice şi evită firmele) şi nu respectă reguli elementare ale comerţului.

Pe 1 octombrie, un client din Vâlcea a făcut comanda 2291976621, în valoare de 362 de lei. Două zile mai târziu, i s-a comunicat că va primi coletul Z38256115567, prin Fan Courier Express. Pe 6 octombrie, clintul a primit produsul, l-a achitat cu chitanţa ramburs 22792672132/06.10.2022, dar a constatat că este deteriorat. Aşa că a accesat site-ul bibloo.ro, a sunat la numărul 031 229 52 20, pus la mişto de vânzător la dispoziţia clienţilor, pentru că nu răspunde nimeni la el, niciodată, nici „de luni până vineri, între 9.00 şi 18.00”, nici în rest. În aceste condiţii, a completat formularul de retur şi, pe banii lui, a înapoiat produsul la sediul Bibloo din Str. Michelangelo nr. 25, Oradea, Bihor, cod poştal 410431. Prin Ana Izbas, de la „Serviciul Clienţi”, magazinul „Bibloo” a confirmat primirea returului şi, pe 10 octombrie, i-a comunicat clientului, prin e-mail, că îi va înlocui produsul sau îi va restitui banii, inclusiv pentru transport, după ce coletul va ajunge la depozitul din Cehia. Pe 14 octombrie, clientul a primit un nou e-mail, prin care este informat că schimbarea produsului nu este posibilă, deoarece stocurile s-au epuizat, aşa că îşi va primi banii înapoi. De atunci, „Bibloo” a dispărut ca măgarul în ceaţă. Au trecut aproape 3 săptămâni de la lansarea comenzii, iar clientul a rămas atât fără bani, cât şi fără produs. O înşelăciune în toată regula, pe care, pe 19 octombrie, clientul a încercat să sesizeze în primul rând la ANPC. Cu acea ocazie, a constatat că „Telefonul consumatorului – 0219551” este o păcăleală, ca şi cel de pe site-ul Bibloo. A sunat şi la alte numere menţionate pe site-ul instituţiei şi, suprinzător, la unul dintre ele a răspuns cineva. I s-a comunicat că sesizarea sa nu poate fi preluată de „Biroul de presă”, singurul care a răspuns, şi i s-a recomandat să ia legătura cu CJPC Vâlcea. Zis şi făcut, numai că şi numărul 0250 747 120, pus la dispoziţia consumatorilor, este nefuncțional. Nimeni nu răspunde nici la acesta, între 8.30 şi 16.30, când instituţia are program. Urmează ANAF, pentru că, în spatele magazinelor online, avem de-a face cu o evaziune fără precedent! (va urma)