Auto-Moto

Audi Q5 Facelift îşi dezvăluie identitatea

Audi-Q5La patru ani de la debutul european Q5 primește primele retușuri. Audi aduce odată cu acestea două noi motorizări și o gama mai bogată de dotări. Q5 Facelift va sosi la dealeri la sfârșitul verii.
Audi vrea să rămână marca favorită a clienților de SUV-uri premium de clasă medie. După un start excent în 2008 și după ce și-a dominat cu autoritate rivalii, Q5 trece acum prin filtrul unei cosmetizări pentru un plus de prospețime. Retușirile aplicate foarte discret sunt însoțite de motorizări mai puternice și economice, un pachet mai generos de dotări și un preț de bază puțin mai ridicat decât al actualului model.
Q5 Facelift va fi disponibil la dealerii europeni spre sfârșitul verii. Deocamdată a fost anunțat doar prețul de pornire pentru piața germană. Modelul va costa 39.900 de euro fiind cu 150 de euro mai scump decât până acum. Pentru că este considerat un model cu o linie estetică echilibrată, Audi nu a dorit decât o retușare simplă și la obiect. Blocurile optice față primesc un nou set de lumini diurne, cu un design mai rafinat și care pun în mai ușor în evidență forma lămpilor. Schimbări discrete s-au operat și la bara de protecție față, la nivelul scutului pentru motor și proiectoarelor de ceață ce beneficiază de un nou ornament din plastic lucios combinat cu plastic în culoarea carbonului.
Dacă grila single-frame cu bare verticale își păstrează aspectul și barele cromate poziționate transversal, pragurile laterale primesc mici modificări caracterizate prin retușuri fin aplicate.
Partea din spate vine cu schimbări minime, dar binevenite. Pe bara de protecție își face apariția o pereche de senzori pentru parcare, iar deasupra acestora sunt instalate aceleași lămpi suplimentare ce încorporează sistemul de semnalizarea pentru manevrele în marlșarier. Evacuările cromate nu mia sunt rotunde ci au un design în formă de semicerc, iar difuzorul spate este ușor retușat pentru a lăsa impresia de nou.
În cele din urmă, blocurile optice spate dispun de o nouă tehnologie LED, ce urmează același principiu de design cu cel al sistemului de pe faruri, în care designul evidențiază face vehiculul mai vizibil în trafic și în conferă o aură de modernitate.
Suportul mecanic și tehnic a intrat la rândul său sub lupa inginerilor Audi. Majoritatea motoarelor au primit o doză suplimentară de cai putere și în ciuda acestui fapt consumul a fost diminuat cu 15%.
Sistemele de propulsie oferite de Q5 pot fi unități turbo pe benzină sau turbodiesel cu puteri între 143 și 272 CP. Gama benzinarelor include noul motor 2.0 TSFI ce produce 225 cai putere și 350 Nm, consumul mediu fiind de 7,6 litri la 100 km. Pentru și mai multă performanță clienții pot alege unitatea 3.0 TFSI, tot un motor nou, ce înlocuielște vechiul 3.2 TFSI. Propulsorul generează 272 cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm. De la 0 la 100 km/h accelerează în 5.9 secunde, iar consumul mediu este cifrat la 8,5 litri la 100 km.
Pentru cei care doresc o versiune pe benzină mai economică pot opta pentru motorul 2.0 TFSI de 225 CP.
Amatorii de modele diesel au la dispoziție două propulsoare TDI de 2.0 litri ce dezvoltă 143 și 177 de cai putere, sau un V6 de 245 de cai putere și 580 Nm cuplu maxim a cărui performanțe se traduc printr-un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde și un consum de numai 6,4 litri la 100 km.
Q5 este totodată singurul SUV german din segmentul său ce oferă o versiune hibridă, disponibilă exclusiv cu sistem Quattro.
Ca și până acum Audi oferă versiuni cu tracțiune față și integrală. În ceea ce privește transmisiile acestea pot fi o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată Tiptronic cu 8 trepte.

Sursa: www.autopassione.ro

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button