Auto-Moto

Volkswagen Autovehicule Comerciale demarează puternic în anul 2010

• Livrările mondiale cresc în primul trimestru cu 13,7 %
• Livrarile în Europa au înregistrat pe unele pieţe de volum o creştere de două cifre
• Revigorarea pieţelor se face simţită mai ales în martie
• Volkswagen Autovehicule Comerciale este din nou, şi în 2009, lider pe piaţa europeană
• In Romania, marca Volkswagen Autovehicule Comerciale inregistreaza in primele 3 luni o crestere cu 1,6% a cotei pe piata totala, fata de aceeasi perioada a anului trecut

Volkswagen Autovehicule Comerciale raportează creşterea cifrelor de vânzări în primul trimestru al anului curent. Producătorul auto care ocupă poziţia de lider al pieţei din Europa, a livrat în această perioadă, la nivel mondial, 88.990 autovehicule comerciale uşoare, mix-ul fiind compus din toate modelele gamei. Acest volum corespunde unei creşteri de 13,7 % comparativ cu perioada similară a anului precedent (trimestrul 1 2009: 78.200 vehicule).
„Se resimte faptul că nivelul pieţei vehiculelor utilitare, care în anul 2009 a scăzut mult, datorită crizei, mai ales în Europa, este marcată acum de un trend ascendent. Inovatoarele noastre autovehicule comerciale uşoare sunt foarte apreciate pe piaţă, iar înviorarea pieţei creează o suplimentare a cererii.“, declară Harald Schomburg, responsabil pentru Distribuţie şi Marketing in cadrul Consiliului de Administraţie Volkswagen Autovehicule Comerciale. „Şi 2010 va fi un an plin de provocări, dar modul în care decurge acum activitatea ne face să fim optimişti.“
În Europa de Vest, vânzările perioadei ianuarie-martie 2010 au crescut cu 8,9 %, însumând 53.600 unităţi (trimestrul 1, 2009: 49.200 vehicule). Piaţa care a adus mărcii cel mai mare volum a fost, datorită Primei de Casare, Germania, în ciuda faptului că revigorarea nu s-a făcut simţită şi acolo. Pe piaţa germană livrările la clienţi s-au ridicat la 24.150 autovehicule  (trimestrul 1 2009: 24.900 unităţi; -2.9 %). Pe o parte dintre pieţele europene de volum, unde vânzarea de autovehicule comerciale uşoare scăzuse mult în 2009 din cauza crizei mondiale economice, în primele trei luni ale 2010 produsele Volkswagen Autovehicule Comerciale au obţinut creşteri de două cifre ale volumului de livrări. În Marea Britanie, vânzările au crescut la 6.600 vehicule (trimestrul 1 2009: 4.300 unităţi; + 52,3 %), în Franţa cu 28,7 %, iar în Spania cu 33,3 %.
Modelul care s-a vândut în volumul cel mai mare, cu un plus de 18%, este Transporter. La nivel mondial, din ianuarie până în martie 2010, au fost vândute 32.950 Transporter, Caravelle, Multivan şi California (trimestrul 1 2009: 27.900 vehicule). „Noul T5 a făcut un uriaş pas înainte în ceea ce priveşte consumul şi beneficiile economice în general. În prezent înregistrăm o evoluţie pozitivă a comenzilor pentru modelul nostru Transporter, care acum este mai bun ca niciodată,” explică Schomburg.
Piaţa cea mai favorabilă pentru Volkswagen, din exteriorul Europei, a fost Brazilia cu un plus al livrărilor de 54,9 %, adică în total 20.600 vehicule modelele Saveiro şi T2 (trimestrul 1 2009: 13.300 vehicule). În Orientul Apropiat, vânzările aproape că au fost dublate, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai ales în Turcia, livrările de 3.800 unităţi au adus un plus consistent (trimestrul 1 2009: 1.800 vehicule; + 113,3 %).
În martie 2010, odată cu lansarea pe piaţa sud-americană a modelului Amarok, au fost livrate primele vehicule ale celui de-al patrulea model din gama Volkswagen Autovehicule Comerciale. Până la finele lunii mai au fost înregistrate deja aproximativ 18.000 comenzi pentru noul Volkswagen Amarok.
Luna cu cele mai bune rezultate la livrările mărcii a fost martie, cu un plus de 20,7 %, adică un total de 41.700 unităţi livrate la nivel mondial (martie 2009: 34.500). În Europa de Vest, vânzările mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale au crescut cu 15,6 %, la un total de 26.250 autovehicule (martie 2009: 22.700), în Germania cu 3,3 %, la un total de 12.000 livrări la client (martie 2009: 11.600).
„Creşterea livrărilor pe pieţele noastre de volum, precum şi evoluţia bună a comenzilor noi în primul trimestru, sunt rezultatul faptului că autovehiculele noastre comerciale sunt moderne şi au un grad de rentabilitate superior, precum şi a consecvenţei de care au dat dovadă, pe fiecare piaţă, importatorii şi distribuitorii noştri”, a detaliat Harald Schomburg, responsabil pentru Distribuţie şi Marketing in cadrul Consiliului de Administraţie Volkswagen Autovehicule Comerciale. “Evoluţia de până acum ne face să fim încrezători că şi în 2010 vom rămâne numărul unu în Europa.”
În 2009, marca de autovehicule comerciale din Hanovra, a fost, pentru cel de-al treilea an consecutiv, liderul pieţei europene în ceea ce priveşte numărul de înmatriculări de vehicule noi. Cota de piaţă a mărcii pe piaţa europeană a autovehiculelor comerciale uşoare a crescut în 2009 la 15,9 % (2008: 15 %). Această cotă procentuală a reprezentat 247.800 autovehicule comerciale uşoare cu sigla Volkswagen.
In Romania, Volkswagen Autovehicule Comerciale isi extinde cota de piata in primele 3 luni ale anului 2010, ajungand la un procent de 13,1% pe piata de import – cu o crestere de 1% – si 10,6% pe piata totala – cu un plus de 1,6 puncte procentuale.

Sursa: Porsche Romania/Nurvil Rm. Valcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button