Auto-Moto

Volkswagen AG invită cancelarul german într-o călătorie în viitor

• Grupul prezintă cancelarului Angela Merkel noul Golf blue-e-motion cu E-Drive
• Audi si Porsche prezintă guvernului federal lumea de mâine a maşinilor sport
• Germania initiază „Platforma Natională pentru Mobilitate Electrică” la Berlin

Astăzi, la poarta Brandenburg din Berlin, cancelarul german Dr. Angela Merkel va fi martorul dezvăluirii unei game de top ce constă în viitoare vehicule electrice si hibride ale Grupului Volkswagen, cu ocazia unui eveniment ce marchează initierea „Platformei Nationale pentru Mobilitate Electrică” – un nou proiect dedicat promovării mobilitătii pe baza energiei regenerabile. Cancelarul german va avea sansa de a examina modelul Golf blue-e-motion – aflat la prima prezentare publică – si deasemenea modelul Berlin Taxi, care este atât de compact pe cât este de inteligent proiectat. Audi si Porsche prezintă sefului guvernului două concepte inovative de masini sport: Audi e-tron si Porsche 918 Spyder. Gama de masini electrice expuse va reflecta experienta vastă a Grupului în acest domeniu. În acelasi timp, aceste masini stârnesc mari asteptări legate de viitor si de lumea de mâine, care – lucru evidentiat de modelele Golf blue-e-motion, Berlin Taxi, e-tron si 918 Spyder – în mare măsura, va fi pusă în miscare cu zero emisii de carbon, fără a diminua în acelasi timp pasiunea pentru condus.
Luati ca exemplu Volkswagen: prima masină electrică a Grupului, care urmează să fie lansată în 2013, este modelul Up blue-e-motion (un nou specialist al orasului). În acelasi an vor urma modelele Golf blue-e-motion (85 kW, 140 km/h, autonomie de până la 150 de kilometri) si Jetta blue-e-motion, similar din punct de vedere tehnic. În aceeasi perioadă, Lavida blue-e-motion va fi lansat în China. Cu aceste patru modele – oferite pe scară globală – Volkswagen va construi o punte solidă către o eră a mobilitătii electrice. Luati ca exemplu Audi: la finalul anului 2012, compania va lansa o serie limitată a ultra-performantului model sport Audi e-tron (150 kW, 5,9 secunde de la 0 la 100 km/h, autonomie de până la 250 km). Oricine a văzut compactul Audi A1 e-tron la Salonul International de la Geneva stie că acesta va fi doar începutul. Luati ca exemplu Porsche: 918 Spyder (cu baterie lithiu-ion, motoare electrice si V8 benzină) a intrat deja în istoria automobilismului ca fiind cel mai sportiv model hibrid. Masina-concept de 320 km/h a terminat circuitul Nort Loop de la Nürburgring în 7 minute si 30 de secunde, cu câteva minute mai repede decât legendarul Porsche GT. Este un eveniment, având în vedere consumul evaluat conform normelor la 3,0 l/100 km si 70 g CO2/km. Apropo, în regimul E-Drive, Porsche 918 Spyder rulează cu emisii zero.
Un obiectiv clar: Volkswagen AG vrea să ducă mobilitatea electrică dincolo de statutul actual al modelelor de nisă si să devină liderul pietei pentru un nou tip de mobilitate pe baza energiei regenerabile, până în anul 2018. Această strategie coincide cu planul guvernului federal german de a avea pe sosele în jur de un milion de masini electrice până în anul 2020. Prof. Dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen AG a declarat: „Viitoarele masini electrice ne oferă oprtunităti enorme de a remodela mobilitatea într-un mod regenerabil. Când vine vorba de mediul înconjurător trebuie să ne asigurăm că energia folosită pentru alimentarea acestor masini electrice este produsă din surse regenerabile. Din moment ce producătorii auto nu au nicio influentă asupra tipurilor de centrale electrice construite, guvernul federal trebuie să se asigure că sunt folosite surse de energie cât mai ecologice. Doar atunci vom experimenta o adevărată trecere într-o nouă eră.”
În paralel cu ofensiva vehiculelor electrice, Volkswagen AG grăbeste introducerea noilor modele hibrid. Noul Touareg Hybrid și Porsche Cayenne Hybrid sunt deja pe piată; la sfârsitul lui 2010 va fi lansat Audi Q5 Hybrid, urmat de Audi A8 Hybrid; o versiune hibrid a modelului Jetta debutează în 2012 si apoi, în 2013, vor fi introduse noi modele, inclusiv Golf Hybrid si Passat Hybrid. La fel de metodic, Volkswagen va continua munca de dezvoltare în domeniul motorizărilor avansate si extrem de eficiente pe benzină, diesel sau GPL, pentru că este un fapt indisputabil acela că o gamă largă de tehnologii de propulsare vor coexista în viitorul îndepărtat.
„Aceasta subliniază si mai mult cât de important este ca guvernul federal german să sprijine proactiv introducerea noilor tehnologii. Cu privire la mobilitatea electrică, o dispensă temporară a acestor masini de la plata taxelor nu este suficientă” declară Prof. Dr. Winterkorn. seful de la Volkswagen continuă: „Începând cu anul 2013 – anul lansării multor vehicule electrice – cumpărarea masinilor capabile de emisii zero ar trebui promovată printr-un stimulent financiar, o primă pentru folosirea energiei regenerabile. Franta, de exemplu, a promis deja cumpărătorilor asemenea stimulente financiare în valoare de câteva mii de euro. Trebuie să transmitem un semnal asemănător si în Germania. Mai mult – si aceasta nu este mai putin important – guvernul federal german trebuie foarte rapid să pună la dispozitie o retea largă de statii de reîncărcare pe tot teritoriul tării, astfel încât infrastructura să fie disponibilă pentru lansarea ofensivei masinilor electrice. Fiecare nouă statie de reîncărcare va întări încredera publicului în utilitatea de zi-cu-zi a vehiculelor electrice. Ambele componente menţionate – stimulentele financiare din partea statului si infrastructura – sunt cruciale si nu mai pot fi întârziate.”

Nurvil Rm. Valcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button