Auto-Moto

Premieră mondială la Auto China 2010: Phaeton debutează cu un nou design şi noi tehnologii

Phaeton_nou• Vârful de gamă al mărcii Volkswagen, cu un design fundamental nou al părţii frontale.
• Serviciile online şi controlul dinamic al farurilor îşi fac apariţia odată cu Phaeton.

La „Fabrica de Sticlă” din Dresda, Volkswagen produce unul dintre cele mai bune automobile din lume: Phaeton. Calitatea şi confortul limuzinei (tracţiune integrală şi suspensie pneumatică în pachetul standard) setează un reper unic. Volkswagen, cel mai de succes producător de maşini din Europa şi China, a perfecţionat acum Phaeton şi mai mult. Vârful de gamă al companiei este dezvăluit pentru prima dată la Auto China 2010 (de pe 27 aprilie până pe 2 mai) în Beijing.
Contururile maşinii sunt definitivate de ADN-ul designului Volkswagen, dezvoltat de italianul Walter de Silva, designer şef al grupului. În special în cazul părţii frontale complet noi, echipa de design a rafinat şi mai mult aplombul stilistic specific modelului. În acest proces, eleganţa perenă a Phaeton a căpătat o prezenţă mai amplă şi mai puternică. Noul model este deasemenea caracterizat şi de modificări la partea posterioară şi la siluetă.
În acelaşi timp, au fost adăugate noi îmbunătăţiri tehnologice. Printre acestea se numără regulatorul automat al farurilor (Dynamic Light Assist) şi un sistem de navigaţie cu opţiunea de a integra în afişajul hărţii date online de la Google. În plus, Phaeton poate fi dotat cu o cameră video frontală care oferă posibilitatea ca maşina să „vadă” semnele de circulaţie, indicatoarele de limitare a vitezei putând fi vizualizate pe afişajul central al consolei de bord. Sistemul poate deasemenea recunoaşte şi interpreta indicatoarele de „depăşire interzisă”, fiind primul din lume care poate face aşa ceva!
Phaeton va fi disponibil cu două opţiuni de ampatament, două versiuni pentru locurile din spate (trei locuri sau două locuri individuale) şi patru motorizări (una diesel şi trei pe benzină). Motoarele cu şase, opt sau doisprezece cilindri variază în putere de la 176 kW (240 CP) la 331 kW (450 CP). Motorizarea de bază a noului Phaeton este un V6 pe benzină, care produce 206 kW (280 CP). Motorizările mai puternice decât V6 FSI, sunt un V8 şi un V12 pe benzină, care produc 246 kW (335 CP), respectiv 331 kW (450 CP). Pentru varianta diesel, Volkswagen oferă un V6 TDI extrem de economic şi silenţios, fiind cea mai vânduă motorizare în Europa pentru această maşină. Motorul supraalimentat common rail cu injecţie directă oferă 176 kW (240 CP) şi accelerează Phaeton V6 (viteza maximă în acest caz fiind 237 km/h) de la 0 la 100 km/h în doar 8,6 secunde, acestea, în ciuda unui consum mediu de combustibil care a fost redus şi mai mult, până la doar 8,5 litri / 100 km (echivalentul a 224 g CO2 / km).

Exteriorul noului Phaeton

În funcţie de ampatament, modelul Phaeton din 2011 are o lungime între 5,06 şi 5,18 metri. După cum am menţionat mai înainte, pentru acest vărf de gamă al mărcii Volkswagen, a fost dezvoltată o parte frontală complet nouă. Pentru a ţine pasul cu actualul ADN al design-ului Volkswagen, forma sa este dominată de linii orizontale. În comparaţie cu oricare alt model Volkswagen creat până acum pe baza acestui nou ADN, Phaeton nu are o grilă a radiatorului neagră, ci un element cromat complet nou. Acesta, împreună cu farurile deasemenea restilizate, reprezintă o influenţă majoră în noul design al Phaeton şi subliniază caracterul său independent fără compromisuri.
În detaliu, noua grilă a radiatorului este mai verticală, în timp ce liniile sale stricte şi impresionanta alternanţă de materiale între crom lucios şi mat o fac şi mai frapantă. Legătura orizontală dintre grilă şi faruri respectă criteriul de design al Volkswagen şi scoate în evidenţă lăţimea maşinii. Ca o distincţie a clasei specifică acestui model, Phaeton este deasemenea caracterizat printr-un mulaj tridimensional al grilei şi al capotei, cu margini minuţios lucrate, care poartă expresia sporită a calităţii grilei în contururile sculptate ale caroseriei. Bineînţeles, în centrul grilei este sigla clasică VW, care, în ciuda faptului că integrează sistemul electronic de reglare a distanţei (ACC), are acum un design modern al suprafeţei.

Interiorul noului Phaeton

Interiorul Phaeton se poziţionează pe piaţă ca fiind unul dintre cele mai elegante, confortabile şi de calitate interioare din întreaga clasă premium. De exemplu, sistemul de aer condiţionat pe patru zone, care funcţionează fără a crea curenţi de aer şi scaunele premiate, ergonomice şi reglabile electric în 18 direcţii sunt de neîntrecut. Deasemenea, toate funcţiile de interior ale Phaeton sunt uşor de folosit. Ca alternativă la varianta cu trei locuri în spate (cinci locuri), limuzina poate fi comandată cu două locuri individuale în spate, reglabile electric (patru locuri). Mai mult, este disponibilă o versiune de Phaeton cu doisprezece centimetri mai lungă. Între timp, limuzina poate fi personalizată cu o gamă aproape infinită de tapiţerii de piele, alcantara şi decoruri de lemn, plus echipament opţional cum ar fi o cutie frigorifică sau sisteme multimedia Volkswagen Exclusive. Acestea sunt valabile şi pentru volanul multifuncţional complet reproiectat. Poate fi comandat fie îmbrăcat în piele, fie într-o combinaţie de piele cu lemn, astfel încît să se potrivească cu restul ornamentelor din lemn.

Sisteme de asistenţă şi multimedia

Natura intuitivă a comenzilor specifice Phaeton a fost transferată în totalitate noii generaţii de sisteme radio şi de navigaţie (RCD 810 şi RNS 810). Echipate cu un afişaj touchscreen de 8 ţoli, sistemele formază o singură unitate funcţională, împreună cu comenzile pentru aer condiţionat şi multimedia.
Utilizarea serviciilor online: Volkswagen oferă pentru prima dată, pentru noul Phaeton, o funcţie Google (via Internet) sub forma unor îmbunătăţiri pentru harta sistemului de navigaţie, pentru sistemul de navigaţie radio RNS 810 cu un hard drive de 30 GB. Datele relevante sunt încărcate în sistem de pe Internet prin telefonul mobil şi un server proxy instalat special pentru aceasta. Vizualizarea de pe afişajul touchscreen este aceeaşi ca şi în cazul familiarei „Satellite view” de la Google Maps, echivalentul „Hybrid view” de la iPhone. În cazul Phaeton, imaginile din satelit sunt completate în mod natural de recomandările evidenţiate corespunzător de sistemului de navigaţie.
Interesante în mod special în cazul acestei trăsături sunt punctele de interest (POI) care pot fi accesate. Adrese, atracţii turistice, sedii de companii, evenimente sportive, cabinete medicale şi restaurante, integrate în Google, pot fi selectate în cîteva clipe şi transferate direct în sistemul de navigaţie. În cele mai bune condiţii, sistemul încarcă datele printr-o conexiune UMTS. Telefonul însuşi devine complet integrat în sistem prin protocolul rSAP (Remote SIM Access Profiles).

26.04.2010, Nurvil Rm. Valcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button