Politica

Întrebare retorică, lansată de deputatul UNPR Dan Mazilu:

Strângem cureaua la maxim, dar cu ce folos?

Deputatul Dan Mazilu, preşedintele UNPR Vâlcea, critică în continuare unele decizii ale actualului Guvern, pe care nu-l consideră cu nimic diferit de cele de dinaintea sa.
„Din păcate, niciun guvern dintre cele care au avut puterea de decizie în România, în ultimii 20 de ani, n-a făcut ceva serios pentru această ţară. Şi, pentru că se tot discută în aceste zile despre autostrăzi, mi-aş permite să spun că, până acum, din nefericire, România n-a avut un ministru al Transporturilor. Dacă avea, avea şi autostrăzi. Însă, în opinia mea, a avut numai impostori, indiferent că i-a chemat Băsescu, Boagiu, Mitrea, Dobre, Orban sau Berceanu”, a acuzat parlamentarul.
Liderul UNPR a mai spus că partidele împart aproape în mod egal vina pentru situaţia în care se află astăzi România. „Problema ţării noastre este, în primul rând, impotenţa clasei politice, care stă numai de harţă şi nu se pricepe să facă şi ceva constructiv. Toate partidele importante au fost la Putere. Fiecare a avut şansa să redea acestei ţări demnitatea, forţa de altădată. Niciun partid n-a fost în stare să menţină agricultura sau infrastructura măcar la nivelul lăsat de Ceauşescu. Au ras tot! Partidele se învârt acum ca nişte căţele în jurul cozii, pentru s-a ajuns la fundul sacului”, a afirmat Dan Mazilu.
Referindu-se la recentele decizii ale Guvernului Boc, parlamentarul a apreciat că economiile pe care democrat-liberalii susţin că le-ar fi făcut prin implementarea măsurilor nepopulare şi antisociale ar fi trebuit direcţionate masiv către investiţii „pentru a se reporni motoarele economiei” şi „pentru a fi încurajat mediul de afaceri”. Dan Mazilu a explicat că România ar fi câştigat enorm dacă, din aşa zisele sume „câştigate” la bugetul de stat după amputarea drepturilor şi libertăţilor românilor, s-ar fi început în forţă construcţia unor autostrăzi.
Iarna trecută, alături de Cristi Buican şi Aurel Vlădoiu, Dan Mazilu a bombardat Executivul cu întrebări şi interpelări pe un subiect similar: situaţia catastrofală în care se afla DN 7, între Râmnicu Vâlcea – Piteşti. Acum, deputatul de Bălceşti îi reproşează Cabinetului Boc că n-a fost în stare să finalizeze nici cele patru autostrăzi pe care se angajase să le construiască. „Dacă nu le oferim nimic investitorilor, nu trebuie să ne mire că aceştia ocolesc România. Aici găsesc impozite mari, birocraţie excesivă, o infrastructură la pământ. Dacă în aceşti 20 de ani care au trecut de la Revoluţie, eram în stare să facem o autostradă care să traverseze România, eram departe, mai aveam o şansă să devenim o ţară cât de cât atractivă pentru investitorii străini. Dar, aşa cum e acum, n-avem nicio şansă! Şi mai e o problemă: din păcate, situaţia la nivel local seamănă izbitor cu cea de la nivel naţional. În acest an, s-au redus substanţial sumele pentru investiţii, pentru salarii. Însă nu se dau bani pentru drumuri, pe Ordonanţa 7, pe HG 577; nu se mai dau nici salarii sau bani pentru cheltuielile curente. E strigător la cer! Se fac economii, se strânge cureaua la maxim, dar pentru ce, care e finalitatea pozitivă?”, a întrebat liderul UNPR. Cel puţin hilar este că, dacă în realitate acestea nu există, în spaţiul virtual, mai exact pe Google Maps şi Google Earth, autostrăzile Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă-Constanţa, Arad-Timişoara figurează ca fiind sută la sută funcţionale. Probabil că americanii care au realizat hărţile au crezut pe cuvânt autorităţile române, cu privire la termenele de finalizare.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button