Auto-Moto

Trei prototipuri Volkswagen Race Touareg ocupa podiumul provizoriu, înca doua completând primele locuri

 Trei prototipuri Volkswagen Race Touareg ocupă podiumul provizoriu, încă două completând primele locuri

Cea mai dură competiţie off-road din lume, Raliul Dakar, a ajuns la a 28-a ediţie. Pornită la drum pe 31 decembrie 2005, din Lisabona, ediţia 2006 străbate un traseu cu o lungime de aproape 10.000 kilometri, cu punct final pe malul Lacului Rose, la Dakar, în capitala Senegalului. Volkswagen Motorsport a aliniat la start cinci echipaje, toate la comenzile unor prototipuri Race Touareg 2, maşini propulsate de motoare TDI, motorizare care anul trecut scria istorie, fiind primul diesel care încheie celebrul rally-raid pe podium.
 
Volkswagen a preluat din nou şefia Raliului Dakar, după ce a înregistrat a treia victorie în cele patru etape disputate

Carlos Sainz s-a impus la capătul celor 639 kilometri dintre Er Rachidia şi Ouarzazate, pe teritoriul Marocului, spaniolul demonstrând că s-a adaptat perfect la comenzile prototipului Volkswagen Race Touareg 2. Mai mult, dublul campion mondial al raliurilor clasice a redevenit lider al competiţiei, postură în care s-a mai aflat după primele două etape desfăşurate în Europa. Bruno Saby, pe locul al doilea, şi Jutta Kleinschmidt, pe poziţia a treia, au completat un podium monopolizat de prototipurile Volkswagen TDI, ale căror motoare dezvoltă 275 cai-putere. Giniel de Villiers a urcat de pe locul al 12-lea până pe al cincilea, graţie celui de-al patrulea timp stabilit pe proba specială de marţi, în timp ce Mark Miller, cu poziţia a opta, a completat cvintetul Volkswagen din Top 10.
Kris Nissen (director Volkswagen Motorsport): "Încă o dată, piloţii noştri au avut o evoluţie excelentă, în timp ce noul Race Touareg 2 arată că este o maşină de top. În ceea ce priveşte organizarea şi pregătirea, noi încercăm să punem totul la dispoziţie echipajelor Volkswagen astfel că sportivii să fie capabili să se lupte pentru poziţiile fruntaşe, iar duelul pentru primul loc e departe de a fi încheiat şi va fi unul extrem de disputat."
– 301 – Bruno Saby (F), locul 5 (etapă) / locul 2 (general): "Am urcat încă un loc! Un rezultat important după o zi în care provocarea a fost mare. Copilotul meu, Michel Périn, a stăpânit la perfecţie navigaţia dificilă, ceea ce a fost un atu. La jumătatea probei speciale a trebuit să înlocuim unul din cauciucurile faţă.”
– 303 – Jutta Kleinschmidt (D), locul 6 (etapă) / locul 3 (general): "Înainte de primul control orar am oprit pentru a strânge punctele de fixare ale volanului, slăbirea acestora ducând la apariţia unor vibraţii. În plus, o pană de cauciuc ne-a costat timp suplimentar. Am crezut că ziua este compromisă după aceste probleme, dar, până la urmă, am reuşit un rezultat bun şi am urcat un loc în clasament.”
– 305 – Giniel de Villiers (RSA), locul 4 (etapă) / locul 5 (general): "Să urci şapte locuri în clasamentul general este o performanţă foarte bună. Navigaţia este precum o loterie ca urmare a noilor reguli. Din păcate, am ales o dată drumul greşit printre dune. Pentru etapa a cincea avem o poziţie de start foarte bună – nici foarte devreme, nici foarte târziu.”
– 307 – Carlos Sainz (E), locul 1 (etapă) / locul 1 (general): "Sunt surprins să mă văd din nou în frunte. Am fost al 12-lea la start, imediat după Luc Alphand, l-am urmat în prima fază, când am mers la un ritm normal. Nu am avut impresia că am fi fost foarte rapizi pe speciala de astăzi. Din punct de vedere al navigaţiei, a fost un avantaj semnificativ că am luat startul de pe acel loc."
– 309 – Mark Miller (USA), locul 10 (etapă) / locul 8 (general): "Este fantastic să pilotezi din nou printre primele dunele în Africa. Am făcut greşeala de a-l urma pe Nani Roma la trecerea printr-o zona de dune, sperând că vom fi avantajaţi. Din nefericire, el s-a pierdut şi acelaşi lucru l-am păţit şi noi."
 
Ştiri Volkswagen, din bivuac…
Bun venit în Africa: După ce echipa oficială Volkswagen şi-a petrecut nopţile prin hoteluri la etapele europene, primul bivuac a fost stabilit după ziua a treia, la Er Rachidia (Maroc). Majoritatea membrilor echipei au dormit în corturi de o persoană şi s-au plâns de frigul de peste noapte. Surprinzător pentru Africa, temperatura a coborât la -3 grade Celsius. Din fericire, peste zi, echipa a fost recompensată cu cer senin, un soare strălucitor şi 15 grade Celsius.
Asistenţă rapidă: După primele trei etape, camionul Volkswagen, cu echipajul Klaus Leihener/ Thomas Baumann/ Thorsten Goldberg, este pe locul al nouălea în secţiunea rezervată "monştrilor". "Un rezultat surprinzător, dacă ţinem cont că noi suntem înscrişi ca asistenţă rapidă pentru cele cinci prototipuri Race Touareg 2, iar camionul nostru este mai greu şi cu putere mai mică decât cele destinate exclusiv întrecerii «greilor»", a declarat Klaus Leihener, vizibil încântat. Coechipierii Josep Pujol/ Lucas Cruz Senra/ François Verbist nu au fost la fel de norocoşi ca urmare a unei pierderi de timp din cauza defectării turbinei, dar au putut continua competiţia.
Acasă în Maroc: Primele două bivuacuri ale Raliului Dakar, pe teritoriul Africii, au fost organizate pe aeroporturile din Er Rachidia şi Ouarzazate – o zonă familiară pentru echipa Volkswagen din perioada de teste efectuate aici. La fel ca şi rivalii de la Mitsubishi, dar şi Nissan în trecut, Volkswagen efectuează – în principal – teste în regiunea Erfoud (Maroc). Chiar şi aşa, echipa nu este avantajată pentru Raliul Dakar.
 
Clasament PS 4
1. Carlos Sainz (E)/Andreas Schulz (D)            Volkswagen Touareg                      3h52m48s
2. Thierry Magnaldi (F)/Arnaud Debron (F)            Schlesser Buggy                       3h54m48s
3. Luc Alphand (F)/Gilles Picard (F)            Mitsubishi Pajero Evolution                   3h55m58s
4. Giniel de Villiers (ZA)/Tina Thörner (S)            Volkswagen Touareg                   3h56m04s
5. Bruno Saby (F)/Michel Périn (F)            Volkswagen Touareg                             3h57m41s
6. Jutta Kleinschmidt (D)/Fabrizia Pons (I)            Volkswagen Touareg                  3h57m56s
7. Nasser Saleh Al-Attiyah (QA)/Alain Guehennec (F)            BMW X3 CC                3h58m19s
8. Jean-Louis Schlesser (F)/Francois Borsotto (F)            Schlesser Buggy               3h58m20s
9. Josep Maria Servia (E)/William Alcaraz (F)            Schlesser Buggy                     3h59m17s
10. Mark Miller (USA)/Dirk Van Zitzewitz (D)            Volkswagen Touareg                4h00m29s
 
 
Clasament general
1. Carlos Sainz (E)/Andreas Schulz (D)            Volkswagen Touareg               9h21m18s
2. Bruno Saby (F)/Michel Périn (F)            Volkswagen Touareg                      9h26m09s
3. Jutta Kleinschmidt (D)/Fabrizia Pons (I)            Volkswagen Touareg           9h26m27s
4. Luc Alphand (F)/Gilles Picard (F)            Mitsubishi Pajero Evolution             9h27m57s
5. Giniel de Villiers (ZA)/Tina Thörner (S)            Volkswagen Touareg             9h28m11s
6. Jean-Louis Schlesser (F)/Francois Borsotto (F)            Schlesser Buggy         9h30m20s
7. Nasser Saleh Al-Attiyah (QA)/Alain Guehennec (F)            BMW X3 CC          9h30m23s
8. Mark Miller (USA)/Dirk Van Zitzewitz (D)            Volkswagen Touareg            9h31m21s
9. Joan Roma (E)/Henri Magne (AND)            Mitsubishi Pajero Evolution           9h31m42s
10. Thierry Magnaldi (F)/Arnaud Debron (F)            Schlesser Buggy                 9h34m42s

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button