Auto-Moto

Nurvil şi-a mutat cartierul general în Germania

• Timp de zece zile, cu ocazia desfăşurării Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt

Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt (IAA), ediţia 2007, a fost dedicat protecţiei mediului şi reducerii emisiilor de dioxid de carbon, prin premiere de modele „verzi”, cum ar fi VW BlueMotion sau conceptul mini Up!. Evenimentul, aflat la ediţia cu numărul 62, a fost privit cu mare interes de întreaga echipă de la Nurvil, care timp de zece zile şi-a mutat cartierul general în Germania. Frankfurt a fost locul în care s-au prezentat nu mai puţin de 128 de premiere auto, inclusiv 88 de premiere mondiale, dintre care 46 au aparţinut fabricanţilor germani de maşini. În total, 1046 de expozanţi din peste 40 de ţări s-au înscris să ia parte la IAA, iar aria de expunere a depăşit 225.000 de metri pătraţi.

Peste 10.000 de ziarişti au fost acreditaţi la cel mai important eveniment auto din Europa în 2007, expozanţii organizând circa 80 de conferinţe de presă, în cadrul cărora şi-au prezentat noutăţile. Printre noutăţile majore ale IAA s-au numărat Audi A3 cabrio, Audi A4 (2008), Audi A8 (2008), VW Tiguan, precum şi VW Golf BlueMotion.

Lupta tehnologiei cu noxele

Salonul Auto de la Frankfurt a găzduit anul acesta o serie de noi automobile ecologice. Mult-aşteptatul concept mini low-cost a fost dezvăluit de VW la Salonul de la Frankfurt. VW a renăscut, cu ocazia ediţiei din acest a salonului de la Frankfurt, legenda originalului Beetle. Vorbim de senzaţia standului VW, conceptul mini Up!, care readuce ideea motorului amplasat în partea posterioară a maşinii. Prototipul cu trei uşi oferă un spaţiu interior destinat pentru 4 persoane. Fiind un mini, VW a lucrat intens asupra detaliilor interiorului. Mai mult spaţiu poate fi câştigat prin sistemul unic de rabatare a scaunelor. Practic, toate scaunele, în afara de cel al şoferului, pot fi scoase cu uşurinţă pentru a face mai mult spaţiu pentru stocare. Scaunele scoase pot fi depozitate în portbagajul din faţă. Interiorul lui Up! aduce o senzaţie futuristă, puternic marcată de multitudinea gadget-urilor. Ne referim la ecranul amplasat central care oferă navigaţie prin satelit, radio, control climatic şi computer de bord. De asemenea, Up! este prevăzut cu un al doilea ecran, amplasat în locul specific ceasurilor de bord, care să ofere informaţii utile şoferului. Lungimea prototipului este de 3450 mm, iar lăţimea de 1630 mm. Versiunea de serie va veni în două variante: una destinată pieţelor mature şi una low-cost, destinată pieţelor emergente. Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat în premieră mondială, tot în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt, noul Caddy Maxi şi un prototip ce se apropie vehiculului de serie, Caddy BlueMotion. Caddy Maxi este cu 47 de centimetri mai lung, acoperind segmentul de piaţă dintre Caddy şi Transporter. Noul Caddy BlueMotion se remarcă printr-un consum de doar 5,7 litri. De asemenea, în cadrul IAA, se consemnează în premiera mondială apariţia Multivan-ului PanAmericana cu tracţiune integrală. Ultima noutate din cadrul salonului de la Frankfurt a fost conceptul Polo Cabrio. Prototipul german este construit pe baza modelului Polo GTI. Decapotabila a fost realizată de Wilhelm Karmann GmbH, producători ai sistemelor pe VW New Beetle. Conceptul Polo Cabrio este construit în jurul ideii de a aduce mai multă siguranţă pasagerilor. De asemenea, copertina poate fi opţional dotată cu un geam glisant. Polo Cabrio este decapotabilă care poate fi caracterizată prin utilitate. În varianta decapotată, Polo Cabrio oferă un spaţiu de stocare de 148 litri, iar în momentul în care modelul este acoperit se ajunge la un spaţiu de stocare de 304 litri. Noutăţile exteriorului sunt vizibile mai ales la partea din spate. Polo Cabrio beneficiază de o nouă bară spate, care încorporează deflectoare. Tot o noutate o reprezintă şi sistemul de evacuare, care vine cu două ţevi de eşapament amplasate pe centru. Peisajul estetic este mult îmbunătăţit prin jantele de 17 inch vopsite în negru.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button