Auto-Moto

Hover CUV – eleganţă şi sportivitate la preţuri fără concurenţă

De o bună perioadă de timp, autoturismele produse în China au început sa invadeze şi pieţele din Europa de Est după ce şi-au dovedit succesul în ţările asiatice. Great Wall Motor (GWM) este unul din producătorii de autovehicule care speră să dea lovitura pe vechiul continent. Chiar dacă industria auto din Europa a atins valori impresionante în ultimii ani, piaţa poate absorbi şi mărci noi de maşini, indiferent dacă ele sunt produse în zonă sau de ce nu, în China. Hover CUV şi Hover π (limuzina construită pe platforma tehnica a SUV-ului) sunt singurele produse ale GWM prezente pe piaţa noastră, urmând ca în scurt timp gama de modele comercializată să includă şi un pick-up, botezat Wingle.

La prima vedere nu îţi dai seama că Hover CUV este un vehicul „chinezesc”. Designul maşinii este simplu dar atrăgător, autoturismul ieşind în evidenţă prin liniile caroseriei care îi accentuează stilul şi frumuseţea. Privit din faţă realizezi că ai de-a face cu o maşină robustă, care aminteşte de legendarul Mitsubishi Pajero Sport, fiind de altfel construit chiar pe platforma tehnică a acestuia.
Văzut din lateral şi din spate CUV-ul te lasă să crezi că nu există vad sau crevasă pe care să nu le poţi trece. Lipsa embosajelor exagerate şi a elementelor de caroserie cu desen complex asigură un cost de producţie şi reparaţie asemănătoare cu ale unei berline compacte. Prezenţa eleronului în partea de sus a hayonului accentuează latura sportivă. În cazul Hoverului CUV sportivitatea înseamnă agilitate pe traseele accidentate, acolo unde autoturismul se află în mediul său.

Dacă exteriorul nu v-a captat atenţia, cu siguranţă interiorul o va face. În dotarea de vârf „Super Luxury” şoferul şi pasagerii pot experimenta noţiunea de confort în viziunea chinezilor. Finisarea interiorului în piele, sistemul de climatizare automat, reglajul electric al scaunului şoferului, geamurile şi oglinzile electrice, dispaly-ul integrat şi trapa electrică sunt doar câteva din dotările care asigură confortul celor care călătoresc la bordul Hoverului. Nici sonorizarea nu a fost neglijată, aceasta fiind asigurată de un radio-cd cu funcţie MP3 şi cu magazie de 6 CD-uri amplasată în cotiera centrală.

Dotările de siguranţă nu sunt aşa de numeroase. Hover-ul dispune de două airbag-uri frontale şi ABS+EBD furnizat de Bosch. Lipsa unor airbag-uri laterale şi pentru cap reprezintă un minus, însa este greu de crezut că la un impact lateral cu o maşină, cotată cu 5 stele de către EuroNCAP, pasagerii SUV-ului vor avea prea mult de suferit; în primul rând datorită înălţimii şi greutăţii caroseriei.
Inima acestui vehicul este reprezentată de un propulsor pe benzină de 2,4 litri, Euro 3, de origine Mitsubishi. Opţional importatorul poate monta o instalaţie de GPL pentru a reduce costurile de exploatare. Consumul mediu de carburant este 10,5 litri la 100 km parcurşi. Motorul dezvoltă 126 CP şi un cuplu de peste 200 Nm. Valorile în sine nu impresionează pe nimeni, însă în teren accidentat am ajuns la concluzia că acestea nu reprezintă un impediment, chiar şi atunci când vrei să străbaţi cele mai dificile trasee.

Costul este cel mai mare plus al autoturismului. Hover-ul are dimensiuni asemănătoare cu cele ale unui SUV de clasă medie şi un preţ sub cel al unui SUV compact. Pentru echiparea de vârf trebuie să scoateţi din buzunar 21.400 euro cu TVA inclus. Instalaţia de GPL ridică preţul vehiculului cu încă 600 euro. Deocamdata Hover-ul este importat doar cu motorizare Euro 3, care mai implică şi o taxă de înmatriculare de 1.600 euro. Începând din această toamnă va fi disponibil şi un propulsor diesel de 2,8 litri Euro 4, de origine Mitsubishi.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button