Diverse

Oltchim, pe urmele Realului din Madrid

Cristina Neagu nu e Cristiano Ronaldo, handbalul nu e fotbal şi nici Oltchim nu e Real Madrid. Însă cel puţin într-o privinţă, cele două cluburi se aseamănă. Pentru a căpăta o oarecare independenţă financiară sau cel puţin pentru a suplimenta veniturile clubului, Oltchim a încercat să dezvolte sectorul de marketing, pe seama imaginii pozitive a jucătoarelor, a performanţelor realizate de acestea, a prestigiului, carismei şi interesului fanilor. Preluând modelul marilor cluburi, Oltchim pare să fi găsit şi ea, în sfârşit, cheia succesului în ceea ce priveşte această activitate, de merchandising. Rezultatele au ajutat echipa vâlceană să dezvolte un sector care nu fusese până în prezent exploatat suficient de mult. Imediat după Campionatul European, acolo unde România a obţinut medalia de bronz, jucătoarele chimiste au devenit extrem de mediatizate şi populare în rândul microbiştilor. Au profitat de pauza competiţională şi pentru câteva zile au lăsat oarecum handbalul în plan secund, au participat la diverse emisiuni şi evenimente, astfel contribuind la crearea unei imagini pozitive şi a clubului Oltchim. Conducerea a sesizat imediat oportunitatea de dezvoltare a sectorului de marketing şi a scos pe piaţă calendarul Oltchim pe 2011, care a avut parte şi de o lansare oficială, în Mall-ul vâlcean, însoţită de o sesiune de autografe. Calendarul, conceput impecabil, în baza unor fotografii „altfel”, în ţinute casual sau elegante, cu handbalistele vâlcene, a prins la public şi chiar dacă a apărut pe piaţă în urmă cu aproximativ o lună, încă mai face furori în rândul microbiştilor. Săptămâna trecută a fost făcută o nouă campanie de promovare a acestuia. Calendarul Oltchim a apărut în toată ţara la chioşcurile de ziare împreună cu cotidianul „Gazeta Sporturilor”. Iar mai înainte cu câteva zile de această acţiune, profitând de deplasarea din campionat, de la Roman, Oltchim a făcut baie de mulţime la Focşani, oraşul unde s-a născut preşedintele clubului chimist, Ioan Gavrilescu, dar şi extrema Valentina Ardean Elisei. Iar dacă la Vâlcea suporterii au început să devină obişnuiţi cu performanţa şi nu se mai înghesuie să umple Sala Sporturilor nici la meciurile oficiale din campionat, nu acelaşi lucru se poate spune despre ceilalţi fani ai Oltchim-ului. Campioana României s-a dovedit extrem de iubită în Moldova, acolo unde suporterii s-au călcat în picioare pentru a lua parte la un meci demonstrativ al lui Neagu şi companiei. Oltchim a deplasat în zona Moldovei şi magazinul mobil, care abia a făcut faţă solicitărilor. Simpatia moldovenilor faţă de campioana României s-a reflectat şi în numărul de materiale promoţionale, cu însemnele clubului, vândute la Roman şi Focşani. Brelocuri, fanioane, odorizante pentru maşină cu însemnele clubului, eşarfe, ceasuri şi tricouri personalizate, toate au fost la mare căutare în Neamţ şi Vrancea. În Vrancea, de altfel, simpatia localnicilor faţă de handbaliste s-a reflectat şi în două sticle de şampanie. Administratorii cramei din Panciu au conceput special două sticle de şampanie unice, una pentru Cristina Neagu şi cealaltă pentru Oltchim. Astfel s-a ajuns de la brelocuri şi eşarfe Oltchim, la şampanie cu însemnele clubului, totul plecat de la o strategie managerială care se întrevede a deveni de succes. Pentru cei care îşi doresc produse cu însemnele Oltchim, de menţionat este şi faptul că acestea se pot găsi şi la magazinul de lângă Sala Sporturilor Traian din Rm. Vâlcea, aparţinând fostei jucătoare chimiste Cristina Rouă. (S.S.)

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button